تنش هوایی کره‌جنوبی و روسیه با 300 شلیک هشدارآمیز


گروه جهان / دیروز سه‌شنبه حریم هوایی کره‌جنوبی ناگهان پرتنش شد. زیرا مقامات دفاعی این کشور با متهم کردن یک هواپیمای روسی به نقض حریم هوایی شان؛ بیش از 300 شلیک هشدارآمیز به سوی این هواپیما کرده و آن را رهگیری کردند.
به‌گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دفاع کره‌جنوبی یک جت جنگنده روسی مدل A 50 را متهم کرد که صبح دیروز سه‌شنبه به وقت محلی دوبار حریم هوایی این کشور را نقض کرده است و این اتفاق در زمانی رخ داده که چین و روسیه در حال برگزاری مانور نظامی مشترک بودند و چند ساعت قبل از آن هم دو بمـــب افکن چینی مدل 6 H و دو هواپیمای نظامی روسی وارد آسمان کره جنوبی شده بودند. بر اساس اعلام وزارت دفاع ملی کره‌جنوبی، این نخستین بار است که یک کشور خارجی حریم هوایی کره‌جنوبی را نقض می‌کند. تنش هوایی بین کره‌جنوبی، روسیه و چین صبح دیروز سه‌شنبه بر فراز جزایر مورد مناقشه کره‌جنوبی و ژاپن رخ داد و ژاپن هم اعلام کرد که این نقض حریم هوایی توسط روسیه اتفاق افتاده و حتی ژاپن هم آن را رهگیری کرده است.
سخنگوی وزارت دفاع ژاپن در این باره گفت: ما تأیید می‌کنیم، در حالی که دو بمب افکن TU95روسی و دو بمب افکن H6 چینی در اطراف ژاپن در حال پرواز بودند، جنگنده A50 روسی حریم هوایی ژاپن را نقض کرد. ما هم اقداماتی علیه این تجاوز انجام دادیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/13/517369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها