ترامپ فرمان اخراج فوری مهاجران غیرقانونی را صادر کرد






گروه جهان/ اخراج مهاجران غیرقانونی از ایالات متحده تسریع می‌شود زیرا طبق دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اگر مهاجری نتواند ثابت کند که بیش از دو سال به طور بی‌وقفه در ایالات متحده بوده پلیس مجاز است او را دستگیر و اخراج کند و دیگر نیازی نیست منتظر برگزاری جلسه دادگاه و صدور حکم قضایی برای اخراج آن فرد بماند.
به‌گزارش نیویورک تایمز، کاخ سفید روز دوشنبه به وقت واشنگتن از قانون جدید اخراج فوری مهاجران غیرقانونی خبر داد و اعلام کرد، این قانون از روز سه‌شنبه قابلیت اجرایی دارد و اگر پلیس با مهاجری مواجه شود که هیچ سند و مدرکی برای اثبات حضور بی‌وقفه بیش از دو سال خود در امریکا ندارد، می‌تواند بسرعت او را دستگیر و اخراج کند. ترزا کاردینال بروان، یکی از مقامات اداره مهاجرت امریکا درباره این قانون گفت، با اعمال این قانون اخراج مهاجران غیرقانونی به جای آنکه ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد، ظرف چند هفته عملی می‌شود.
به محض اعلام این قانون جدید، اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا که یک نهاد حقوق بشری است اعلام کرد، از دولت به‌خاطر این قانون در دادگاه شکایت می‌کند و مانع اجرای این قانون می‌شود. منتقدان می‌گویند، قانون اخراج فوری مهاجران غیرقانونی مانع آن می‌شود که پناهجویانی که درخواست پناهندگی داده‌اند و هنوز نوبت رسیدگی به درخواست‌شان نرسیده در خاک امریکا بمانند زیرا پلیس می‌تواند آنها را بی‌توجه به اینکه پرونده‌شان در دست بررسی است اخراج کند.
یک هفته قبل از رونمایی دولت ترامپ از این قانون جدید مهاجرتی، مقامات کاخ سفید گفته بودند که شمار پناهجوها در مرزهای امریکا را بشدت محدود می‌کنند. دولت ترامپ، هفته گذشته نیز اعلام کرد، دیگر از پناهجویانی که در طول مسیر مهاجرت خود به‌ سمت شمال دست‌کم به یک کشور دیگر درخواست پناهندگی نداده‌اند، حمایت نمی‌کند. این یعنی امریکا تقریباً از هیچ یک از مهاجران کشورهای امریکای لاتین حمایت نمی‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/13/517372/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها