مهدی طارمی به ریوآوه پرتغال پیوست

صید مروارید ایرانی




سونیا احمدی
خبرنگار
سرانجام و بعد از کش و قوس‌های فراوان، مهدی طارمی تیم جدید خود را انتخاب کرد و راهی لیگ پرتغال شد. او با قراردادی 2 ساله به باشگاه ریوآوه پیوست که فصل گذشته عنوان هفتمی لیگ برتر پرتغال را از آن خود کرد. سایت رسمی ریوآوه هم در معرفی طارمی تعبیر جالبی درباره او به کار برد و نوشت: «مهاجم 27 ساله تیم ملی ایران که سابقه پوشیدن پیراهن الغرافه قطر را دارد، برای حضور در تیم ما موافقت کرده و بدین ترتیب یکی از مرواریدهای خط حمله تیم ملی ایران را به خدمت گرفتیم.» صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز عکسی از مهاجم سابق پرسپولیس با پیراهن تیم جدیدش منتشر کرد و نوشت: «آرزوی طارمی برای بازی در اروپا با پیوستن به ریو آوه برآورده شد.» طارمی که بالاخره حضور در فوتبال اروپا را از فصل آینده تجربه خواهد کرد، بزودی به جمع هم‌تیمی‌های جدید خود در ریوآوه ملحق خواهد شد تا زیرنظر کارلوس کاروالیال تمریناتش را آغاز کند.
طارمی در حالی به لیگ پرتغال رفته که مهرداد محمدی، مهاجم فصل گذشته سپاهان هم با قراردادی 3 ساله به آوِس پیوسته و او هم فصل آینده در پرتغال بازی خواهد کرد. در این بین، سایت پرتغالی «پرواسکات» در گزارشی، عملکرد مهرداد محمدی را بررسی کرده و نوشته: «محمدی که 26 ساله است، نخستین تجربه‌اش را در خارج از ایران تجربه می‌کند. او سال گذشته در سپاهان که لیگ برتر را در رتبه دوم به پایان رساند، بازی کرد. دو مربی پرتغالی به نام میگوئل تکسیرا و رویی تاوارس هم در سپاهان حضور دارند. او معمولاً از ابتدا در ترکیب تیمش بازی می‌کرد و 7 گل زد و 5 پاس گل داد. او در پست‌های بال راست یا چپ بازی می‌کند و به ندرت او را خارج از این موقعیت می‌بینیم. محمدی بسیار سریع است و تحرک بالایی دارد.»
سایت  ojogo پرتغال نیز به مشکلاتی که در زمینه صدور ویزا برای محمدی پیش آمده بوده، اشاره کرد و نوشت: «سفارت پرتغال در تهران به دلایل امنیتی بعد از اینکه یکی از کارمندان این سفارت در نزدیکی سفارتخانه پرتغال در تهران به ضرب گلوله و به دلیل مسائل شخصی کشته شد، صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را متوقف کرده و به همین خاطر محمدی درگیر موضوع اخذ ویزا بوده و مدت‌ها نتوانست ویزای خود را بگیرد و در نهایت او از طریق سفارت اسپانیا در ایران موفق به انجام این کار شد. محمدی توانست با تأخیر زیاد کار خودش را در آوس شروع کند و اکنون خود را به سرمربی جدید این تیم معرفی کرده است.»
سرشناس‌های ایران در تیم‌های گمنام پرتغال
گفتنی است لیگ پرتغال در چند سال اخیر به جایی برای حضور بازیکنان سرشناس و حتی گمنام ایرانی تبدیل شده اما هیچ کدام سر از دو، سه تیم شناخته شده و بزرگ این کشور (پورتو، اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا) درنیاورده‌اند. امیر عابدزاده، دروازه‌ بان تیم ملی 3 سال است که در پرتغال بازی می‌کند. او در ابتدا عضو تیم دسته دومی باریرنسه بود و در دو فصل گذشته هم برای ماریتیمو در لیگ برتر این کشور بازی کرده است. پیش از او علیرضا حقیقی، دروازه‌ بان سابق تیم ملی هم سال ۲۰۱۴ به صورت قرضی به اسپورتینگ کوویلیا در لیگ دسته دوم پرتغال پیوست. او در ادامه برای پنافیل در لیگ برتر پرتغال بازی کرد و مدتی هم برای ماریتیمو به میدان رفت. در سال 2013 و بر اساس توافقاتی که میان مسئولان باشگاه پرسپولیس و بیرامار پرتغال صورت گرفت، 3 بازیکن پرسپولیس یعنی محمدحسین کنعانی زادگان، افشین اسماعیل زاده و امیر محمدمدنی  به صورت قرضی و به مدت یک سال راهی این تیم شدند اما به موفقیتی دست پیدا نکردند و سریع بازگشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/15/517386/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها