گفت‌وگوی «ایران» با شبنم علیخانی، پاسور تیم ملی والیبال بانوان که قهرمان تورنمنت کرواسی شدند

می خواهیم انقلابی در والیبال زنان به‌پا کنیم




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
تیم ملی والیبال بانوان ایران که خود را برای حضور در جام ملت‌ها 2019 کره جنوبی آماده می‌کند در تورنمنت کرواسی به مقام قهرمانی رسید. در این تورنمنت بانوان ایرانی با پیروزی مقابل تیم‌های امید کرواسی، سنری‌کینران ژاپن و تیم دانشگاه BIP امریکا و شکست مقابل ستارگان کنفرانس غرب امریکا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یافتند. ملی‌پوشان والیبال کشورمان در نیمه‌نهایی تیم بیجینگ چین را شکست دادند و فینالیست شدند و در فینال برای دومین بار تیم دانشگاه BIP امریکا را شکست دادند و قهرمان تورنمنت کرواسی شدند. در پایان این رقابت‌ها شبنم علیخانی، پاسور تیم ملی که نقش مهمی در پیروزی‌های تیم ملی داشت به عنوان با ارزشمندترین بازیکن این مسابقات انتخاب شد.
علیخانی درخصوص این رقابت‌ها به خبرنگار «ایران» گفت: «تورنمنت کرواسی، تورنمنت بسیار مهمی برای ما محسوب می‌شد چرا که پیش از برگزاری این تورنمنت، بازیکنان برای کسب بهترین نتیجه در جام ملت‌ها 50 درصد راه را رفته بودند و حالا این قهرمانی نشان داد که 50 درصد باقیمانده نیز طی شده و حالا تیم ملی صددرصد برای حضور در کره‌جنوبی آماده است و به هدف‌مان در کره‌جنوبی نزدیک شدیم. معتقدم برای نخستین بار در جام ملت‌های آسیا از گروه صعود می‌کنیم. در واقع نگاه‌مان به یکی از سکوهای جام ملت‌هاست و می‌خواهیم انقلاب بزرگی به‌پا کنیم و نگاه تیم‌های دنیا را به تیم ملی والیبال ایران تغییر دهیم. البته قهرمانی ما در تورنمنت کرواسی باعث شد توجه دنیا را جلب کنیم چون این قهرمانی با ارزش بود.»
پاسور تیم ملی والیبال بانوان ادامه داد: «در این تورنمنت با تیم‌های بسیار خوبی بازی کردیم. در زمان برگزاری این مسابقات خیلی‌ها نسبت به رقبای ما در تورنمنت کرواسی انتقاد کردند اما حقیقتاً تیم‌های خوبی در این تورنمنت حضور داشتند و در ترکیب‌شان از بازیکنان خوب و نامداری سود می‌بردند. من در بین بازیکنانی به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شدم که هرکدام از آنها جزو بهترین‌های دنیا بودند. البته کسب این عنوان به کمک تمامی بچه‌ها و کادر فنی تیم ملی بود.»
مایدا چیچیچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران فروردین95 به عنوان سرمربی انتخاب شد و با تیم ملی همکاری کرد. حضور این مربی خیلی از کارشناسان را امیدوار کرد تا تیم ملی بانوان هم بتواند همانند مردان در زمان حضور ولاسکو، جهش بلندی داشته باشد. این بازیکن تیم ملی والیبال در این خصوص گفت: «مایدا اواخر سال 95 با صلاحدید فدراسیون از ایران رفت و با تیم ملی قطع همکاری کرد. مایدا از نظر روحی با بازیکنان تیم ملی کار کرد و بازیکنان را به خودباوری رساند. عملکرد او از این نظر با مربیان دیگر تیم ملی کاملاً متمایز بود. مایدا همانند ولاسکو بود و او توانست بازیکنان تیم ملی بانوان را به خودباوری برساند. جواد مهرگان دو سال است که با تیم ملی کار می‌کند. او هم تأکید بسیاری بر مسائل روحی بازیکنان دارد و مطمئنم که می‌توانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم.»
او درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه شما پاسور تیم ملی هستید و آیا می‌توان شما را سعید معروف بانوان دانست؟ چنین پاسخ داد: «قطعاً سعید معروف بهترین پاسور دنیاست اما این مقایسه را دوست ندارم. والیبال بانوان با والیبال مردان تفاوت‌هایی دارد و هر کدام دو سبک متفاوت را دنبال می‌کنند. بنابراین نمی‌توان این دو را با یکدیگر مقایسه کرد. من والیبال آقایان را پیگیری می‌کنم اما حرکات آنها را الگوبرداری نمی‌کنم. هر کس توانایی‌هایی دارد و من از این قضیه مستثنی نیستم و حرکات خاص خودم را دارم. مقایسه با سعید معروف را دوست ندارم، من شبنم علیخانی هستم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/15/517387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها