# مهاجرت پرحاشیه مزدک


وقتی خبر مهاجرت مزدک میرزایی توسط یکی - دو نفر از خبرنگاران ورزشی منتشر شد، خیلی‌ها با تعجب می‌پرسیدند:«واقعاً؟!». شاید چون کسی فکر نمی‌کرد در این دعوایی که چند ماهی است شبکه سه را بهم ریخته این گزارشگر آرام و بی‌حاشیه تلویزیون باشد که نامش به‌عنوان مهاجر ثبت می‌شود.
اما نه تنها دوستانش تأیید کردند که مزدک به انگلستان رفته بلکه مشخص شد به احتمال زیاد قرار است تصویر و صدای او را از شبکه ایران اینترنشنال ببینیم و بشنویم و در واقع کسی که چند روز پیش شایعه شده بود شبکه ایران اینترنشنال به او پیشنهاد همکاری داده مزدک میرزایی بوده نه عادل فردوسی پور. همین جا شوک بعدی وارد شد. همکاری مزدک با شبکه‌ای که مدت هاست گفته می‌شود با سرمایه‌گذاری سعودی‌ها علیه ایران فعالیت می‌کند نقطه‌ای است که راه انتقاد از مزدک را باز گذاشته و حالا خیلی‌ها او را متهم به وطن فروشی می‌کنند.
اما در مقابل کسانی هستند که ریشه مهاجرت میرزایی را نه در پول که در بی‌مهری تلویزیون می‌دانند و می‌گویند شبکه سه و علی فروغی مدیر جوان آن همان‌طور که با عادل فردوسی‌پور عجیب رفتار کرد با مزدک میرزایی هم نامهربان بود.
واقعیت این است که کنار گذاشته شدن عادل از گزارشگری و حذف برنامه 90 تنها اتفاق عجیب گروه ورزش شبکه سه نبود. مزدک میرزایی هم کمرنگ شده بود و دیگر کمتر بازی‌ها را با صدای او می‌شنیدیم. حتی بازی‌های ایتالیا و باشگاه‌هایش را که همه می‌دانستند مزدک طرفدار آنهاست. بعد از شبکه سه نوبت کنار گذاشته شدن او از شبکه ورزش رسید و او از کاری که دوستش داشت یعنی گزارشگری بازماند. البته واقعیت این است که کم کاری مزدک میرزایی مدتی قبل از دعوای شبکه سه و در واقع علی فروغی با فردوسی‌پور آغاز شده بود. از زمانی که در جام جهانی 2018 به او فرصت گزارش بازی‌ها کمتر داده می‌شد و خودش در گفت‌و‌گویی این مسأله را هم تأیید کرد و هم از آن گلایه کرد.
راهکار مزدک میرزایی برای فعال ماندن و همچنان دیده شدن ساخت مستند بود. او به شبکه مستند تلویزیون رفت و دو مستند خوب ساخت. یکی درباره دربی پایتخت و دیگری درباره تیم ملی که هر دو از این شبکه پخش شد و مورد توجه قرار گرفت. اما حضور او در شبکه مستند هم ادامه پیدا نکرد و به‌دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد می‌شد با این آخرین پناهگاهش هم خداحافظی کرد.
کسی شک ندارد که محبوب‌ترین گزارشگر فوتبال ایران عادل فردوسی‌پور بوده و هست اما بعد از او شاید بشود گفت مزدک میرزایی کسی بود که گزارش‌هایش بیشتر از بقیه همکارانش مورد توجه مردم قرار می‌گرفت. از دیشب خیلی از فوتبالی‌ها گزارش بازی ایران و کره جنوبی را با صدای مزدک میرزایی یادآوری می‌کنند. گزارشی که در آن مزدک گفت:«قوچان‌نژاد ایران رو در جهنم اولسان پیش می‌ندازه» و این جمله در ذهن مردمی که از صعود تیم ملی کشورشان به مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان سرخوش بودند ماند.
مزدک میرزایی گزارشگر بود. کسی او را با چیزی غیر از این نمی‌شناخت. او مثل عادل فردوسی‌پور مترجمِ برنامه سازِ استاد دانشگاه نبود که زندگی اش بدون فوتبال بگذرد و در چشم بماند و دیده شود. خیلی‌ها می‌گویند تلویزیون عشق مزدک را از او گرفت و چاره‌ای برایش نماند جز رفتن.
او ترجیح داد برود حتی اگر حالا بعضی‌ها بگویند مزدک میرزایی همان کسی است که در جام جهانی وقتی عربستان ۵ گل از روسیه خورد، گفت: «حتی دلارهای نفتی هم نتوانست به داد عربستانی‌ها برسد» و حالا خودش به سمت همان دلارها رفته است.
مزدک میرزایی ترجیح داد بدون عشقش زندگی نکند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/16/517407/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها