رئیس قوه قضائیه در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهوری:

تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح می‌شود




رئیس قوه قضائیه در پاسخ به درخواست معاون حقوقی رئیس جمهوری مبنی بر اصلاح ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری، اظهارکرد: پیگیر اصلاح این تبصره هستیم. این اصلاحیه بحث برانگیز به چگونگی انتخاب وکیل در پرونده‌های امنیتی مرتبط است.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که معاونان لعیا جنیدی هم حضور داشتند، تنقیح قوانین را یکی از زمینه‌های مشترک فعالیت قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری دانست و با اشاره به اینکه اختلافات دستگاه‌های اجرایی باید در خود قوه مجریه حل و فصل شود، تصریح کرد: حتماً بخشنامه مربوط به حقوق عامه، بازنگری می‌شود. همچنین با توجه به قرارگرفتن در آستانه انتخابات، باید هر سه قوه بر قانونمداری تأکید کنیم و قوه قضائیه در این راستا آماده همکاری همه جانبه است.
رئیسی پیشنهاد داد کارگروهی برای تنظیم همکاری دو دستگاه در زمینه حوزه‌های فعالیت مشترک، زیر نظر معاونت حقوقی قوه قضائیه تشکیل شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری هم در این دیدار، خواستار توجه جدی‌تر به وضعیت زندانیان شد و گفت: در زمینه اعمال مجازات برای افراد زیر 18 سال با استناد به ماده 91 قانون مجازات اسلامی، با توجه به اینکه این افراد به اقتضای سن و میزان رشد فکری، آنچنان که باید ارزش حیات را درک نمی‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم با بخشنامه‌ای، استعلام از پزشکی قانونی برای احراز رشد اجباری شود.
جنیدی با اشاره به مشکلات ناشی از تبصره 48 قانون آیین دادرسی کیفری نیز، پیشنهاد حذف یا دست کم اصلاح آن به شکلی که ناظر بر افراد خاص نباشد را مطرح کرد.
او پیشنهاد داد وکلا موضوع این تبصره تا زمان حذف یا اصلاح متن بر اساس شاخص‌های معین و  ملاک‌های کلی تعیین و بر اساس تمایل آنان به همکاری در این زمینه، انتخاب شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/2/517410/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها