دیگه چه خبر


تلاش برای وساطت میان ایران و عربستان

   خبر اول اینکه،پایگاه خبری لبنان ۲۴ به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که تلاش‌های مستقیمی از سوی هیأت‌هایی از عراق و مصر برای میانجیگری میان عربستان و ایران وجود دارد. به گزارش ایسنا، این منابع اعلام کردند که تحرکات کشور‌های عربی برای آغاز گفت‌وگو میان تهران و ریاض بسیار جدی است و اقدامات آنها سریع خواهد بود. پایگاه خبری لبنان ۲۴ همچنین گفته است که آزادی نفتکش ایران از سوی عربستان نیز تلاش سعودی‌ها برای نشان دادن حسن نیت قبل از آغاز مذاکرات بوده است.اخیراً دولت عربستان همکاری‌هایی را در زمینه کشتی حادثه دیده ایران در سواحل این کشور انجام داده است. سعودی‌ها پیش از این کارشکنی‌هایی را در بحث بازگرداندن این نفتکش انجام داده بودند. آنها همچنین خدمه مصدوم کشتی «ساویز»ایران را نیز پس از مداوا در بیمارستان‌های عربستان راهی ایران کردند.از سوی دیگر فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق اخیراً سفری به قاهره داشته است و برخی منابع می‌گویند که این سفر در راستای آب کردن یخ روابط میان ایران و برخی کشور‌های عربی بوده است.

 نماینده مجلس امریکا: «سیا» در ایران چه می‌کند

  خبر دیگر اینکه،«رو کانا»، نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به خبر دستگیری 17 نفر از جاسوسان «سازمان اطلاعات مرکزی امریکا» (سیا) از این سازمان خواست در ایران جاسوسی نکند. به گزارش جماران، «کانا» در حساب کاربری‌اش در توئیتر در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان از بازداشت جاسوسان سیا در ایران نوشت: «در صورتی که صحت داشته باشد، به شفافیت بیشتر و پاسخ‌های بیشتری نیاز داریم مبنی بر اینکه سیا در ایران چکار می‌کند. هدف سیا چیست؟ ما نباید از تغییر نظام ایران حمایت کنیم و در عوض از سرنگونی دولت مصدق در سال 1953 درس بگیریم.» وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از بازداشت ۱۷ نفر از جاسوسان آژانس مرکزی اطلاعات امریکا خبر داد که تلاش داشته‌اند در مراکز حساس کشور نفوذ کنند.

 یک امریکایی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

  شنیدیم که،هیأت منصفه فدرال امریکا بامداد روز سه‌شنبه یک تاجر ایالت فلوریدا را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد. به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بعد از تکمیل تحقیقات پلیس
اف بی آی و وزارت بازرگانی امریکا، هیأت منصفه «جیمز مهارگ» را به دلیل فروش توربین‌های تولید قدرت به یک خریدار ایرانی متهم کرد. دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شمالی فلوریدا همچنین اعلام کرد که مدیر اجرایی ۵۹ ساله شرکت بین‌المللی منابع توربین‌ها با خریداران ایرانی در تهران و لندن تماس داشته است. قانون فدرال به علت تحریم‌های اقتصادی که از سال ۱۹۷۹ آغاز شد، شهروندان و شرکت‌های امریکایی را از انجام تجارت با ایران منع کرده است.

 قاتل شیرمحمدی به قصاص محکوم شد

  دست آخر اینکه، سخنگوی قوه قضائیه گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه علاوه بر برخورد اداری و انضباطی با برخی مأموران زندان، پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی به‌صورت ویژه در دادگستری استان تهران رسیدگی و حکم عاملان قتل صادر شد. به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی در این باره گفت: پس از سه روز از اعلام ختم رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، دادگاه رأی خود را صادر و براین اساس متهم ردیف اول به اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم شد. وی افزود: در همین رابطه متهم ردیف دوم پرونده نیز به اتهام معاونت در قتل عمد به 25 سال حبس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم شد. اسماعیلی تصریح کرد: حکم صادره غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است. گفتنی است که علیرضا شیرمحمدعلی در تاریخ 20 خردادماه امسال در زندان فشافویه با ضربات تیزی مجروح و به قتل رسیده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/3/517420/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها