اخـــــبار




تأمین امنیت سایبری حوزه آب و برق به دستور رئیس جمهوری

معاون سازمان فناوری اطلاعات از دستور رئیس جمهوری به وزارت ارتباطات برای کمک به امنیت سایبری حوزه آب و برق خبر داد و گفت: اقدامات تأمین امنیت برای زیرساخت‌های نیروگاهی در دستور کار قرار گرفت.
به‌گزارش مهر، ابوالقاسم صادقی گفت: اواخر سال گذشته، وزارت ارتباطات دستوری از رئیس جمهوری در رابطه با کمک به حوزه امنیت سایبری بخش آب و برق کشور دریافت کرد که در این راستا در حال تأمین امنیت سایبری برای زیرساخت‌های نیروگاهی کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه مطابق این دستور و دو سند بالادستی دیگر، تفاهمنامه‌ای برای تأمین امنیت زیرساخت‌های نیروگاهی کشور با شرکت مپنا منعقد شد، گفت: همکاری در راستای تأمین امنیت سایبری زیرساخت‌های نیروگاهی کشور با سایر صنایع مرتبط نیز در حال انجام است.
معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه از ظرفیت مراکز آپای (آگاهی رسانی،پشتیبانی و امداد رخدادهای رایانه ای) دانشگاهی در سطح کشور در این زمینه استفاده می‌کنیم، افزود: توسعه بعضی از فناوری‌های خاص در حوزه امنیت سایبری، نیازمند سرمایه‌گذاری مشترک است و یک نهاد دولتی شاید به تنهایی درک لازم را از صورت مسأله نداشته باشد تا بتواند روی آن فناوری کار کند. براین اساس این موضوع نیازمند کار بین بخشی و بین دستگاهی است که باید در قالب تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.
صادقی به اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین تجهیزات امنیتی مرتبط با سیستم‌های کنترل صنعتی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تأمین امنیت سایبری حوزه آب و برق و نیروگاهی کشور نیز دقیقاً ادامه همان مسیر تولید فایروال صنعتی بومی است.

مسابقه تولید اپ کودکان برگزار می‌شود

مسابقه برنامه‌نویسی «تیم کاپ» با هدف تولید اپلیکیشن حوزه کودک و نوجوان، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
به‌گزارش «ایران»، «تیم کاپ» یک مسابقه برنامه‌نویسی اندروید است که با هدف تولید اپلیکیشن در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام و معرفی طرح و ایده خود و در صورت دریافت تأییدیه هیأت داوران در یک بازه زمانی ۳۰ روزه باید به آماده‌سازی و ارسال طرح اولیه خود بپردازند. نفرات و تیم‌های برتری که محصول اولیه آنها مورد تأیید هیأت داوران قرار گیرد موفق به دریافت جایزه فاز اول شده و سپس وارد مرحله توسعه و تجاری‌سازی محصول اولیه خود خواهند شد و از جوایز ویژه و بسته‌های حمایتی این فاز، بهره‌مند می‌شوند.مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی در مسابقات برنامه‌نویسی «تیم کاپ»، جذابیت طرح، کاربردی بودن آن، قابلیت توسعه، تجاری‌سازی و داشتن روش‌های درآمدزایی، اندازه بازار و معقول بودن زمان اجرای آن از نظر فنی خواهد بود.
این رویداد در ۷ دوره در سطح کشور برگزار خواهد شد که زمان‌بندی آن پس از هماهنگی با مراکز دانشگاهی با توجه به میزان آمادگی آنها در سایت رویداد اطلاع‌رسانی می‌شود.برنامه نویسان در هر سطحی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. پایان مهلت ثبت‌نام در دوره دوم نیز ۱۵ مردادماه جاری خواهد بود.

رشد سه برابری حملات سایبری

ای بی‌ام در گزارشی جدید به حملات سایبری روی شبکه‌های تجاری پرداخت و اعلام کرد که این حملات نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.به گزارش ایلنا بر اساس آمار، این گزارش رشد ۲۰۰ درصدی حملات مخرب روی شبکه‌های تجاری را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۸ نشان داده است. در واقع بدافزار مخرب به سیستم‌ها یا داده‌ها آسیب می‌رساند. بر اساس این گزارش، در آخرین حمله سایبری ۲۳۹ میلیون دلار هزینه ​​برای احیای سیستم آسیب دیده هزینه شده است.معمولاً دلیل این حملات آن است که کشورها می‌خواهند به دشمن خود آسیب برسانند و حمله‌کنندگان نشانی از خود به جا نمی‌گذارند و شناسایی عاملان بسیار سخت خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/11/518475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها