اخـــــبار




شمارش معکوس برای اعدام یک قاتل‌

گروه حوادث/ حکم قصاص مرد میانسالی که با وسوسه‌های یک زن، نقشه قتل شوهر او را اجرا کرده بود با تأیید قضات دیوان‌عالی کشور و اجازه رئیس قوه قضائیه آماده اجرا شد.
گزارش پرونده
عصر 19 اردیبهشت سال 88 زن جوانی در تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از قتل همسرش خبر داد. با حضور مأموران کلانتری باغستان و تیم ویژه بررسی صحنه جرم، این زن مدعی شد: شب قبل به‌ همراه دخترکوچکم برای میهمانی به‌ خانه پدرم رفتیم و امروز به محض ورود به خانه با پیکر خون‌آلود شوهرم در آشپزخانه روبه‌رو شدم.
وی افزود: همسرم اعتیاد داشت اما از یک سال قبل ترک کرده بود. نمی‌دانم او با چه کسی اختلاف داشت و از روابط او با دوستانش بی‌خبرم. اما شوهرم به‌عنوان راهنما، جلسات مشاوره ترک اعتیاد برای معتادان برگزار می‌کرد.
در حالی که در بررسی صحنه جنایت، دو نوع فیلتر سیگار مختلف و دو استکان چای روی میز پیدا شد، مأموران دریافتند عامل جنایت از آشنایان مقتول بوده و این میهمان آشنا با انگیزه‌ای مرموز مرتکب جنایت شده است.تحقیقات جنایی برای شناسایی قاتل ادامه داشت و در این رابطه پلیس به چند نفر نیز ظنین شد و به بازجویی از آنها پرداخت اما هیچ کدام در قتل دخالتی نداشته و آزاد شدند تا اینکه مأموران 3 سال بعد از قتل دریافتند همسر مقتول مخفیانه با مردی ازدواج کرده است بنابراین مرد میانسال را دستگیر و از او بازجویی کردند.
«رشید» 43 ساله در ابتدا منکر دخالت در این جنایت شد اما وقتی چاره‌ای جز اعتراف ندید، گفت: از مدتی قبل با این زن آشنا شدم همیشه از شوهر معتادش بدگویی و مرا تحریک به کشتن او می‌کرد. شب قبل از جنایت، همسر مقتول از تلفن عمومی با من تماس گرفت و گفت با شوهرش دعوا کرده‌اند و او و فرزندش را از خانه بیرون کرده‌ است. او به من گفت امشب بهترین فرصت برای اجرای نقشه قتل شوهرش است چرا که در خانه تنهاست.متهم ادامه داد: من از ازدواج اولم صاحب یک فرزند هستم. البته همسر دومم نیز به خاطر اینکه با پسرم ناسازگاری داشت رابطه خوبی با هم نداشتیم و می‌خواستیم جدا شویم اما وقتی با این زن آشنا شدم او مرا با حرف‌هایش فریب داد و گفت اگر شوهرم را از سر راه‌ برداری با تو ازدواج می‌کنم من هم فریب وعده‌های او را خوردم.
روز حادثه به بهانه اینکه خودروام خراب شده و کمک می‌خواستم به‌ خانه مقتول رفتم. او هم بی‌خبر از همه‌جا مرا به داخل راه داد و حتی برایم چای آورد. من برای شستن دست‌هایم به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم و از پشت به مقتول زدم و فرار کردم.وی ادامه داد: 15 ماه از قتل گذشته بود که زن مقتول را برای یک سال به عقد موقت خودم درآوردم اما همین ازدواج راز ارتباط ما را فاش کرد.با اعترافات تکان دهنده این مرد، وی در دادگاه کیفری استان البرز به قصاص نفس- اعدام- و همسر مقتول به 3 سال حبس محکوم شدند و این حکم در شعبه 29 دیوانعالی کشور تأیید شد.با درخواست قصاص از سوی اولیای دم و استیذان برای اجرای این حکم، شمارش معکوس برای قصاص یا بخشش پای‌چوبه دار آغاز شده است.

دستگیری عامل تیراندازی مرگبار

گروه حوادث/ متهم سابقه دار که با تیراندازی‌های بی‌هدف به ساکنان منطقه «سگزآباد» بویین زهرا، یک نفر را کشته و یک مأمور پلیس را نیز مجروح کرده بود، در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.
ساعت 9 و 15 دقیقه شامگاه یکشنبه 13 مرداد، یکی از متهمان سابقه دار به پشت بام خانه‌اش در بویین زهرا رفته و با اسلحه شکاری مردم را هدف گرفت. ساکنان منطقه «سگزآباد» که وحشت کرده بودند با پلیس تماس گرفتند. اما ضارب پس از دیدن مأموران آنها را نیز هدف قرار داد و پس از مجروح کردن مرد 35 ساله‌ای که از بستگانش بود وشلیک به یکی از مأموران متواری شد.
سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی قزوین در تشریح این خبر به ایلنا گفت: «پس از تماس مردم با پلیس 110، واحد گشت کلانتری به محل اعزام شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مرد 42 ساله‌ای از اهالی محل که از مجرمان سابقه دار بود، از پشت بام خانه‌اش به مردم تیراندازی می‌کند. این مجرم با دیدن مأموران، اقدام به فرار کرد اما در کمتر از یک ساعت پیش از خروج از شهرستان دستگیر و یک قبضه اسلحه شکاری نیز از او کشف شد. براساس آخرین گزارش‌ها مجروح حادثه به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد. تحقیقات از متهم برای کشف انگیزه او ادامه دارد.»

جسد کودک غرق شده از آب گرفته شد

گروه حوادث/جسد کودک غرق شده در رودخانه سیمینه‌رود پس از ۲۰ ساعت جست‌وجو از آب بیرون کشیده شد.
علی مولایی - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب- به فارس گفت: یک کودک هشت ساله اهل روستای گوگ‌تپه بخش مرکزی این شهرستان عصر روز شنبه به‌دلیل ناآشنایی به فنون شنا در سیمینه‌ رود میاندوآب غرق شده بود.
وی با بیان اینکه جسد این کودک پس از غرق شدن با وجود تلاش‌های نیروهای امدادی در روز شنبه و تاریکی هوا پیدا نشده بود، افزود: سرانجام روز یکشنبه جسد این کودک پس از ۲۰ ساعت جست‌وجو از آب بیرون کشیده شد.وی با بیان اینکه آمار غرق‌شدگی در روزهای اخیر از جمله در ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان افزایش یافته است، ادامه داد: فوت سه نفر در دو روز به‌دلیل غرق‌شدگی نگران‌کننده است.‌‌

جعبه جواهرات حاوی گراس بود

گروه حوادث/  پیک موتوری که هنگام انتقال یک جعبه جواهر،  به محتویات آن مشکوک شده بود بسته را که حاوی مواد مخدر بود تحویل پلیس داد .
رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که راننده پیک موتوری  با شرکت پشتیبانی خود تماس گرفت و گفت: از مشتری که در خواست پیک کرده بود یک جعبه جواهرات گرفتم تا آن را به آدرسی که داده بود ببرم اما جعبه کوچک به نظرم مشکوک است .
 به‌دنبال این تماس پشتیبانی شرکت نیز موضوع را به پلیس خبر داد. مأموران نیز از وی خواستند که با موتورسوار تماس گرفته و به او بگوید تا بسته مشکوک را به کلانتری سنایی انتقال دهد؛ موتور سوار نیز دقایقی بعد  در کلانتری حاضر شد و بسته را به پلیس تحویل داد. مأموران پس از بازکردن این جعبه متوجه مقداری مواد مخدر گراس در آن شدند.
سرهنگ داریوش امرایی رئیس کلانتری سنایی در این باره گفت: کار شناسایی و دستگیری صاحب مواد که به نظر می رسید از  خرده فروشان باشد در دستور کار ماموران قرار گرفت و در عملیاتی گسترده  به همراه این پیک موتوری به آدرسی که قرار بود بسته را تحویل دهند رفته و تحویل گیرنده این مواد مخدر را شناسایی کردند. بدین ترتیب فرد مورد نظر بازداشت شد وی در اظهارات خود مدعی شد به‌ دلیل اینکه مأموران وی را دستگیر نکنند مواد مخدر را به وسیله پیک انتقال داده است. طی عملیات دستگیری این فرد بیش از 100 گرم مواد مخدر گراس نیز کشف شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/12/518494/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها