شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

#ظریف

تصاویر و فیلم‌های نشست خبری وزیر امورخارجه ایران و دیدارش با رئیس مجلس را کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌کردند اما در کنار حرف‌های ظریف اینکه شبکه خبر این نشست را پخش نکرد مورد توجه قرار گرفت. در حالی که نشست خبری وزیر امور خارجه از شبکه‌هایی چون ایران اینترنشنال در حال پخش بود، پخش زنده آن در شبکه خبر با توقف همراه بود و به جای بخشی از حرف‌های ظریف گزارشی درباره مانتوفروشی‌ها پخش شد. این مسأله اعتراض و تعجب کاربران را به همراه داشت و خیلی‌ها به صدا و سیما انتقاد کردند. المیرا شریفی مجری شبکه خبر بعد از این انتقادها در توییترش نوشت: «چندین قسمت نشست آقای ظریف را اینترنتی زنده از شبکه خبر پخش کردیم. دوبار دچار قطعی ثانیه‌ای نت شدیم که با اعلام علت، پخش از سر گرفته شد.به جز رئیس جمهوری که تمام سخنرانی‌ها از اول تا انتها پخش می‌شود درباره وزرای محترم این گونه نیست ومعمولاً فقط یک قسمت پخش می‌شود،
برخلاف امروز.»
نظرات کاربران را درباره این شیوه پخش نشست وزیر امور خارجه در شبکه خبر بخوانید: رضا کیانی: «نباید از عدم پخش زنده نشست رسانه‌ای دکتر ظریف توسط رسانه ملی تعجب کرد، چون همواره تسویه حساب‌های داخلی بر مسائل خارجی برتری دارد»، دایی مهدی: «نشست خبری ظریف از شبکه خبر پخش نمیشه؟ آره؟ وقتی می‌گیم دلواپس و برانداز دو لبه‌ یک قیچی هستند باور نمی‌کنید.»، لیندا راسخی: «شبکه ایران اینترنشنال از بلاد کفر نشست خبری ظریف رو پوشش زنده می‌ده اون وقت شبکه خبر ما هنوز داره آسمون و ریسمون می‌بافه!»، آقا رضا: «لابد مسأله مانتوی جلوباز برای شبکه خبر خیلی مهمتر از نشست خبری آقای وزیر امور خارجه است که به اون پرداخته میشه اما پخش زنده این یکی اهمیتی نداره!»، اسپینوزا: «وزیرخارجه کشور نشست خبری داره، شبکه خبر مملکت درمورد مانتو حرف میزنه! همین قدر تباه»، علی معماری: «صدا و سیما با پخش گاندو، سمت و سوی حرکت خود را بر همگان آشکار کرد»، بهروز عزیزی: «فراموش نکنید، کنفرانس خبری دکتر ظریف، فرزند مؤمن رهبری، که‌در پاسخ به تحریم‌های امریکا برگزار شد توسط رسانه ملی پخش نشد اما همین صدا و سیما در شب شهادت جواد الائمه(ع) به پناهیان آنتن می‌دهد تا بر خلاف نهی صریح رهبرانقلاب به ظریف توهین کند!»، زهرا صفیاری: «بعد از ترامپ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه را تحریم کرد.».

رأی جنجالی درباره موتورسواری زنان

روز یکشنبه خبری درباره رأی شعبه یک دیوان عدالت اداری درباره الزام پلیس راهور به صدور گواهینامه رانندگی موتور سیکلت برای زنان، بسیاری از زنان را خوشحال کرد. در شبکه‌های اجتماعی فعالان حقوق زنان و کسانی که دغدغه‌های اجتماعی دارند از این خبر و تصمیم استقبال کردند و با اینکه بعضی‌ها شوخی می‌کردند و حتی لطیفه‌های قدیمی درباره رانندگی زنان را درباره موتورسواری آنها هم می‌نوشتند، جو غالب در شبکه‌های اجتماعی مثبت بود اما دیروز پلیس راهور اعلام کرد حکم دیوان عدالت درباره موتورسواری بانوان قابل تسری به عموم نیست و رأی صادره جنبه فردی دارد و مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از غیرقطعی بودن رأی یکی از شعب دیوان در خصوص الزام راهنمایی و رانندگی مبنی بر صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان خبر داد.
این خبر جو مثبت را تغییر داد و بسیاری از کاربران با ناراحتی درباره‌اش نوشتند: علی مزینانی: «می‌گذاشتند یک روز از رأی دیوان در مورد صدور گواهینامه برای موتورسواری زنان بگذره، بعد هم نیروی انتظامی رد کنه و هم مدیرحوزه ریاست دیوان عدالت اداری رأی قاضی رو غیرقطعی اعلام کنه»، مرضیه کاوسی فر: «یعنی دارن با زبون غیر مستقیم میگن هرخانمی گواهینامه موتور میخواد باید از راه شکایت و دادگاه بره جلو تا بهش بدیم»، سما جلالی: «حالا درسته قانون عمومی صادر نشده هنوز، ولی می‌فرمایند که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر»، مهراس: «بحث موتورسواری زنان که دیروز مطرح شده بود فیک و الکی بود. رأی دیوان عدالت فقط برای همون فرد بود و موتورسواری خانم‌ها همچنان خلاف قانونه.»، طارق: «چند وقتیه که هرکدوم از دوستانم رو می‌بینم، ازشون می‌پرسم اگر موتور سواری آزاد بشه موتور می‌گیری؟ و همه گفتن منتظر اون روز هستن. کاری به انتخابات و... ندارم، با این شرایط گرونی‌ها و ترافیک و سختی رفت و آمد برای خانم‌ها، امکان پذیر شدن موتورسواری زنان با شرایط مناسب، لازمه»، فرانی خالی: «خانما یهو فکر نکنید خبری شده می‌تونید موتور سوار بشید»، رکسانا: «کاش این داستان موتورسواری زن‌ها درست بشه من میخوام جزو اولین موتور سوارها باشم»، مترسک: ‌«پلیس میگه رأی دادگاه واسه صدور گواهینامه موتور برای زنان فقط جنبه فردی داشته. و چون تناقض داره با رأی تو شعبه دیگه باید تو‌ صدور این رأی تجدیدنظر بشه. نمی‌گه تناقض رو با تعمیم رأی حل می‌کنیم. می‌گه همین یه دونه رأی هم باید عوض بشه. این درحالیه که موتورسواری زنان منع قانونی نداره.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/16/518507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها