امروز قرعه‌کشی، عید غدیر آغاز لیگ برتر نوزدهم‌




گروه ورزش/ پس از مدت‌ها بلاتکلیفی، بالاخره تاریخ احتمالی آغاز لیگ نوزدهم اعلام شد و به نظر می‌رسد بزودی دوباره تنور فوتبال باشگاهی ایران داغ شود. سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره شرایط آغاز لیگ برتر، چنین توضیح داد: «آغاز لیگ برتر بستگی به روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ها دارد. ما چند فصل است که برنامه ۳۰ هفته را ارائه می‌کنیم و خدا را شکر تاکنون هیچ تأخیری نداشتیم. امسال هم شرایطی به خاطر وضعیت ایمنی و امنیت ورزشگاه‌ها به وجود آمده که سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تمام توان‌شان را برای فراهم شدن حداقل شرایط ایمنی که فروش الکترونیکی بلیت، گیت‌گذاری، شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌های مداربسته که به خاطر خود هواداران است، گذاشته‌اند. این‌طور نیست که ما یک هفته پیش به باشگاه‌ها اعلام کرده باشیم. لیگ برتر که در ۲۶ اردیبهشت به اتمام رسید، 2 روز بعد به باشگاه‌ها نامه زدیم که باید این موارد را رعایت کنند.»
او تاریخ احتمالی آغاز لیگ برتر را هم اعلام کرد: «ما پیش‌بینی‌های مختلفی برای شروع لیگ برتر داریم. قرار بود دهم مرداد شروع شود که نشد. بعد هم هفدهم مرداد و بیستم، شب عید قربان اعلام شد که باز هم استانداردها رعایت نشد. احتمالاً نتوانیم لیگ برتر را 23 مرداد هم آغاز کنیم ولی ان‌شاءالله در صورت آماده شدن حداقل 5 ورزشگاه، شب عید غدیر (28 مرداد) لیگ برتر را شروع‌ خواهیم کرد. فتاحی آغاز لیگ برتر با برگزاری بازی آزمایشی استقلال و پرسپولیس را تکذیب کرد: «نه، چنین چیزی صحت ندارد. ما لیگ آزمایشی نداریم. شاید سازمان لیگ، تورنمنتی پیش‌بینی کند که قبل از شروع لیگ، چند بازی در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم که سیستم بلیت‌فروشی و گیت‌گذاری را آزمایش کنیم تا در مسابقات لیگ برتر به مشکل نخوریم.»
گفتنی است، مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر در فصل 99-98، از ساعت 19 امروز در سالن «تالار شهر» مشهد با حضور خداداد عزیزی، رضا عنایتی و حسین بادامکی، 3 بازیکن پیشین فوتبال مشهد برگزار می‌شود. مراسم قرعه‌کشی از طریق شبکه ورزش سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.
تاج: قرعه‌کشی لیگ به معنای آغاز مسابقات نیست
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیروز درحاشیه نخستین نشست ستاد دومین کنگره شهدای ورزشکار، درباره تاریخ شروع لیگ برتر و گلایه مربیان اظهار داشت: «مربیان باید با مدیر باشگاه‌ها هماهنگ کنند مربی نباید با ما حرف بزند باید با مدیر باشگاه حرف بزند که ورزشگاه را آماده کنند. بسیاری از مدیران کل مسئولیت گرفتند این کار را انجام دهند من عکسی از ورزشگاه شهید وطنی دیدم که صندلی‌ها را شماره گذاری کرده‌اند. اگر فردا (امروز) قرعه‌کشی لیگ انجام می‌شود این موضوع به منزله آغاز لیگ نیست بلکه یک مرحله از مسیری است که طی کرده‌ایم.»
تاج افزود:«اگر ورزشگاه‌ها آماده شوند در این صورت نماینده مجلس هم نمی‌گوید بدون امکانات لیگ را برگزار کنید. ۸۰ درصد مردم گفتند قبول داریم ورزشگاه‌ها باید تجهیز شوند و بدون امکانات برگزاری لیگ به مصلحت نیست، البته من حق را به مربیان می‌دهم اما باید فشار روی مدیریت بیاورند.»
تاج درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال هم صحبت کرد:«باید با تیم‌هایی بازی کنیم که با ما همخوانی داشته باشند. با توجه به اینکه مرحله مقدماتی جام جهانی قرعه کشی شده ویلموتس پیشنهاد داده بازی‌هایی را انجام دهیم که به درد بخور باشد البته تنگنای مالی فدراسیون فوتبال برقرار است.هنوز نتوانسته ایم پول‌های بلوکه‌ شده مان را بگیریم. از طرفی 9-8 ماه است که از وزارت ورزش هم پولی نگرفته‌ایم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/15/518513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها