دیگه چه خبر


غیبت 10 ماهه ظریف در صدا و سیما!

   خبر اول اینکه،قطع پخش مستقیم اولین نشست خبری وزیر خارجه بعد از تحریم شدن از سوی امریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی داشت. روز گذشته شبکه خبر دقایقی از این نشست خبری مهم را پخش مستقیم کرد اما در آستانه بخش خبری ساعت 13 پخش آن را قطع کرد. احسان قاضی‌زاده‌ هاشمی نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما به «ایران آنلاین» گفته که پخش مستقیم برنامه های وزرا روال معمول در صدا و سیما نیست ولی بهتر است صدا و سیما از وزیر خارجه در یک برنامه گفت‌وگومحور دعوت کند و در شرایط فعلی به کمک دستگاه دیپلماسی بیاید. به گزارش «ایران»، با وجود افزایش تنش‌ها بین ایران و امریکا در چند ماه گذشته و گفت‌وگوها و رفت و آمدهای مختلف و متقابل اروپایی‌ها و ایرانی‌ها، صدا و سیما هیچ دعوتی از وزیر خارجه برای تحلیل و تبیین شرایط دیپلماسی کشور نداشته است. آخرین دعوت جام جم از ظریف مربوط به برنامه خندوانه در اسفندماه سال گذشته است که آن هم از سوی مسئولان این سازمان لغو شد. آخرین حضور ظریف در صدا و سیما هم به شهریورماه 97 و برنامه صبحگاهی حالا خورشید برمی‌گردد. جام جم البته پیش از آن هم برنامه ضبط شده ظریف برای پخش در برنامه «90» را اجازه پخش نداد.

ادعای  وجود کانال ارتباطی مستقیم بین ایران و امریکا

  خبر دیگر اینکه،سفیر امریکا در بغداد مدعی وجود کانال‌های ارتباطی بین تهران- واشنگتن شد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، «ماتیو تولر»، در میزگردی با رسانه‌های عراقی اعلام کرد که تلاش‌هایی از سوی واشنگتن برای حل بحران میان امریکا و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. وی همچنین مدعی شد که کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان تهران و واشنگتن برای حل بحران میان دو کشور وجود دارد. خبرگزاری الغد پرس هم که در این میزگرد حضور داشت، به نقل از تولر اعلام کرد: رئیس‌ جمهوری و وزیر خارجه امریکا به دنبال ایجاد راه حل با ایران هستند، به همین دلیل ترامپ حتی بعد از سرنگونی پهپاد امریکایی حمله نظامی علیه ایران انجام نداد که این مسأله نشان دهنده عدم رغبت امریکا به تنش با ایران است.

مخالفت برادر ملک سلمان با پیوستن به ائتلاف ضدایرانی

  شنیدیم که،برادر ملک سلمان با بیان اینکه وی مخالف هرگونه جنگ عربستان با ایران است، افزود: اگر محمد بن سلمان خواهان پیوستن به ائتلاف امریکایی -انگلیسی برای مقابله نظامی با ایران باشد با او مخالفت خواهم کرد. به گزارش ایسنا، احمد بن عبدالعزیز اعلام کرد که وی مخالف هرگونه جنگ عربستان با ایران است زیرا چنین جنگی برای عربستان فاجعه بار خو اهد بود. او افزود: به جای تبعیت از طرح‌های دونالد ترامپ که منطقه را به جنگ سوق می‌دهد بهتر است اقداماتی در راستای متحد کردن شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کنیم. براساس این گزارش، ملک سلمان نیز از پسرش محمد بن سلمان خواسته است که با عمویش احمد بن عبدالعزیز مخالفت نکند و از دیدار او با دیگر شاهزاده‌ها ممانعت نکند.

آمادگی سندرز برای دیدار با مقامات ایران

  دست آخر اینکه،  برنی سندرز برای دیدار با دیدار با رئیس جمهوری و رهبری ایران اعلام آمادگی کرد. به گزارش انتخاب،  نیویورک‌تایمز در گزارشی به مواضع کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست ‌جمهوری امریکا پرداخت و در این گزارش اشاره کرد که برنی سندرز، کاندید دموکرات گفته است در صورتی که بهترین راه پیش ‌رو برای رسیدن به توافق، مذاکره باشد، حاضر است با حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران دیدار کند. این نشریه نوشت: نامزدهای اصلی حزب دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری 2020 امریکا همراستا با درخواست مردم امریکا در قبال امریکا هستند و اکثر آنها وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در  انتخابات مجدداً به برجام بازمی‌گردند. به نوشته این روزنامه، طبق نتایج نظرسنجی جدید مرکز پیشرفت‌های امریکایی، اکثر امریکایی‌ها خواستار کاهش تنش‌ها با ایران و بازگشت واشنگتن به برجام هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/3/518520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها