شکست دلواپسان و ترامپ در برابر ظریف


عبدالله ناصری
 مشاور رئیس دولت اصلاحات
من در این روزها چند یادداشت مختلف درباره سریال «گاندو» نوشتم و حالا دیگر همه چیز رو شده است و حقایق از پشت ماه بیرون آمده است. این سریال محصول مخالفان دلواپس دولت است و کاملاً هم مشخص شده است که صفر تا صد تولید این سریال در بیرون از سازمان صدا و سیما صورت گرفته است. آنان می‌خواهند با دولت و به طور خاص با محمدجواد ظریف برخورد کنند.
اینجا باید یک واقعیت تاریخی را مطرح کنم و آن این است که آقای دکتر روحانی اگر بخواهد در آینده به منظور ثبت در تاریخ از دولت خود صحبتی به میان بیاورد یکی از گزینه‌های مهم او  محمدجواد ظریف است و باید تأکید کنم تا وقتی ظریف تحریم نشده بود، فکر می‌کردم که سازندگان سریال «گاندو» حرف‌هایی برای دفاع از کار عجیب خود دارند ولی وقتی ظریف از سوی امریکا تحریم شد، دیگر مطمئن شدم که دلواپسان و مخالفان دولت هیچ حرفی برای گفتن ندارند. افرادی که ادعا دارند قدرت اول دنیا هستند به جایی رسیده‌اند که با دلواپسان ایرانی همسو و هم‌نظر شده‌اند و به نظر می‌رسد که ساخت سریال «گاندو» و تحریم ظریف از سوی دولت امریکا در راستای یک هدف واحد است.
این امر طبیعی هم به نظر می‌رسد و حتی گاهی فکر می‌کنیم که شاید این کارها در یک هماهنگی مشترک صورت گرفته است البته عوامل پشت صحنه سریال «گاندو» را مورد توجه قرار می‌دهم و کاری با کارگردان این سریال ندارم، در واقع، بیشتر منظورم سرچشمه‌های مالی و تولیدی سریال «گاندو» است؛ حتی آنان که مجوز پخش این سریال تخریبی را تهیه کردند! اعتقاد دارم که جریان سرمایه‌داری پشت سر ترامپ با عوامل تولید و پخش سریال «گاندو» هم جهت و همسو هستند.
از سوی دیگر، امریکایی‌ها به ظریف گفته‌اند: «ماله کش». این واژگان نشان می‌دهد که ادبیات غریبی در کاخ سفید در جریان است و اگر به اطرافیان ترامپ دقت کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر آنان استعفا دادند. به زعم من، علت کناره‌گیری این افراد روحیه و رفتار نامتعارف ترامپ و سرمایه‌داران پشت سر اوست.  در حقیقت، ادبیات و واژگانی در زبان دولتمردان امریکایی جاری شده است که حتی از زبان رونالد ریگان که یک گانگستر و کابوی فیلم‌های سینمایی بود بیرون نمی‌آمد. اینجا باید تأکید کنم که ادبیات ترامپ و افراد نزدیک به او به شدت نامتعارف و غیر معمول است و یکی از دلایل به کارگیری این ادبیات هم شکست‌های آنان برای خنثی‌سازی اعمال ظریف است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/3/518521/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها