معاون حقوقی رئیس جمهوری اعلام کرد

دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است


گروه ورزش/ بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال، موضوعی است که این روزها با هشدارهایی که فدراسیون جهانی فوتبال داده بسیار جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود.  31 خرداد ماه سال جاری بود که جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به مهدی تاج، از فدراسیون فوتبال ایران خواست شرایط ورود زنان به ورزشگاه ها در انتخابی جام جهانی 2022 را فراهم کند. او در بخشی از نامه اش با اشاره به دیدارش با رئیس جمهوری کشورمان در خواست کرده که مطابق نتایج آن جلسه شرایط ورود زنان به ورزشگاه‌ها فراهم شود. اینفانتینو در آن نامه یادآور شده بود: «ما نه تنها برای تمام زنان در جهان مسئول هستیم بلکه این یک اصل اساسی در اساسنامه فیفا است و ما به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.» پس از این موضوع چهره های مختلف، حمایت خود را از حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال اعلام کردند. چند شب پیش هم داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در برنامه «مناظره» شبکه اول سیما اعلام کرد که فیفا تا نهم شهریورماه به فدراسیون فوتبال ایران زمان داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشخص شود. در همین رابطه، دیروز معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری هم از موافقت دولت برای حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال خبر داد. لعیا جنیدی درباره اینکه گفته‌ می‌شود شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بستگی به نظر دولت دارد و این موضوع تا چه حد در کابینه پیگیری شده به ایلنا گفت: « دولت موافق ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌هاست و می‌دانم وزرات ورزش و جوانان هم همیشه پیگیر این موضوع بوده است.»
با این حال وی تأکید کرد: «برای ورود خانم‌ها باید یک هماهنگی بین قوا به وجود بیاید.» جنیدی درخصوص اینکه عنوان می‌شود آیا خانم‌های علاقه‌مند به حضور در وزرشگاه‌ها می‌توانند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری کنند، گفت: «دستگاه‌ اجرایی ذی ربط این موضوع وزارت ورزش و جوانان است اما اگر آنها کمکی را لازم بدانند حتماً معاونت حقوقی پیگیری خواهد کرد.»
او درباره نظر قانون درخصوص ورود زنان به ورزشگاه‌ها هم چنین نظر داد: «کاری به بیرون که چه اتفاقی افتاده است ندارم. از نظر من چیزی که به موجب صریح قانون منع نشده اصل بر جواز است و این یک حکم حقوقی است. هیچ حقوقدانی نمی‌تواند این حکم را زیر پا بگذارد زیرا این حکم روشن است.» معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: «عدم ورود زنان به ورزشگاه منع صریح نیاز ندارد و هنگامی که این منع وجود ندارد، اصل بر جواز است و من منعی برای ورود زنان به ورزشگاه ندیده‌ام.» حالا و با صحبت هایی که معاون حقوقی نهاد رباست جمهوری انجام داده، به نظر می رسد بحث حضور زنان در ورزشگاه ها با سرعت بیشتری دنبال شود و در آینده ای نزدیک شاهد حضور زنان در استادیوم های کشورمان باشیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/1/518537/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها