ظریف، رسانه‌ای ایستاده در برابر گاندوهای داخلی و کابوی های خارجی




در مراسمی که روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار در وزارت خارجه و با حضور ظریف برگزار شد، فرصتی بود تا برخی صاحبنظران و مسئولان این حوزه، مواضع خود را درباره دشمنی‌های خارجی و تخریب‌های داخلی نسبت به ظریف بیان کنند. از جمله علی ربیعی، سخنگوی دولت که ظریف را به تنهایی یک رسانه نامید، تا حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات که گفت ظریف یک تنه و یکسره در برابر گاندوهای داخلی و کابوی های خارجی ایستاد. محمدخدادی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم در این مراسم ظریف را چهره‌ تمام نمای خبری توصیف و ابراز امیدواری کرد که همگی در دفاع از ایران و انقلاب اسلامی همراه و همدل هم باشیم. ربیعی، سخنگوی دولت این طور آغاز کرد که ظریف یک رسانه است و نگذاریم در برابر پارازیت‌های خصومت‌ورز خارجی، صدای ایران شنیده نشود.  او افزود: ظریف هم یک رسانه است. هم تولید محتوا می‌کند، هم ابزار انتقال پیام را دارد و هم بازخورد پیام را می‌گیرد و هم دچار پارازیت می‌شود. پارازیت‌های داخلی را از رسانه بزرگ ملی بگیریم و نگذاریم در برابر پارازیت‌های خصومت‌ورز خارجی، صدای ایران شنیده نشود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ دوره‌ای مانند امروز نسبت رسانه با ایران به این اندازه نبوده است، ادامه داد: هیچ دوره‌ای هم اینچنین سیاست خارجی، وزیر و وزارت امور خارجه در سپهر عمومی حضور نداشته و در کمتر دوره‌ای وزیر امور خارجه در سطح جهانی وجود داشته است.
ربیعی تصریح کرد: هیچ دوره‌ای هم مانند امروز کاخ سفید علیه ایران بسیج نشده بود و علیه دولت – ملت نشانه‌روی از سوی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی صورت نگرفته بود، درعین حال که هیچ دوره‌ای رئیس‌جمهوری مانند ترامپ بر یک کشور حاکم نشده و براندازان و جنگ‌طلبان در کاخ سفید حاکم نشده بود. سخنگوی دولت با اشاره به هجمه‌ها علیه ظریف تصریح کرد: هیچ دوره‌ای قدرت‌های متخاصم خارجی بر عملیات روانی در ایران مسلط نشده بود. اساساً امروز خاک ما مورد هجوم قرار نگرفته است. خرمشهر فیزیکی تسخیر نشده و آبادان فیزیکی محاصره نشده است، بلکه می‌خواهند ذهن و عزت ما را تسخیر کنند و می‌خواهند در افکار، خانه‌ها و بیماران و معیشت مردم دشمنی خود را ابراز کند.  ربیعی با بیان اینکه هیچ دوره‌ای افکار عمومی متوجه سیاست خارجی نبوده است، خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای افکار عمومی در برابر تناقضات کوتاه مدت قرار نداشته است. ما امروز بیش از هر دوره‌ای به تاب‌آوری روانی و انسجام درونی نیاز داریم. امروز همه موجودیت ایران به تلاش‌های رسانه‌ای ما نیاز دارد و رسانه‌ها در خط اول این نبرد هستند و سلاح‌ ما قلم‌های ماست چون مورد هجوم خاک نیست بلکه روان جامعه است.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌ جمهوری خطاب به وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم، شما و تلاش‌ها‌یتان را می‌فهمند، ابراز کرد: شما مستظهر به کسانی هستید که دوستتان دارند، شما در دل و روح جامعه ایران جای دارید.‌ سخنگوی دولت گفت: پنجشنبه گذشته ظریف تحریم شد، اما این روز به روز دیپلماسی عمومی تبدیل شد، چرا که مردم از ظریف دفاع کردند.
سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، ظریف را داناترین وزیر خارجه از زمان تأسیس این وزارتخانه توصیف و اظهارکرد: به ظریف مدیونیم و مفتخریم که در حساس‌ترین شرایط جانفشانی کرد،  او ایرانی‌ای دین باور و خستگی ناپذیر است.
او با بیان اینکه مفتخریم که رهبری بارها دین باوری و میهن دوستی او را ستودند، تصریح کرد: ظریف یک تنه و یکسره در برابر گاندوهای داخلی و کابوی های خارجی ایستاد، به گونه‌ای که دشمن متخاصم چاره‌ای جز تحریم او نداشت.
محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم ضمن توصیف ظریف به عنوان چهره‌ تمام نمای خبری، ابراز امیدواری کرد بتوان از ظرفیت آموزشی او در محیط بین‌الملل استفاده کرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که در دفاع از ایران و انقلاب اسلامی همراه و همدل هم باشیم.
معاون مطبوعاتی  وزیر ارشاد با بیان اینکه محمدجواد ظریف یک خبرنگار حرفه‌ای و تمام عیار است و قدرت آقای ظریف تبیین محتوا مبتنی بر شناخت است و در عرصه‌های بین‌المللی جریان ساز است، خطاب به ظریف گفت: ما به عنوان عضوی از جامعه خبری ایران  به شما می‌بالیم. شما خبرنگار ماهری هستید که در انجام وظیفه خود در حوزه دیپلماسی عمومی موفق عمل کرده‌اید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7126/2/518550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها