دیگه چه خبر


دیدار پژوهشگر اجتماعی بازداشتی با همسرش

   خبر اول اینکه، کامیل احمدی، پژوهشگر اجتماعی که ۲۰ مردادماه در تهران بازداشت شد، با همسرش دیدار کرده است. شفق رحمانی با اعلام این خبر می‌افزاید که قرار بازداشت همسرش یک ماه دیگر تمدید شده است. شفق رحمانی، همسر کامیل احمدی با بیان اینکه هنوز از اتهام همسرش مطلع نیست، به ایرناپلاس می‌گوید: به صورت کلی گفته‌اند اتهامش امنیتی است. رحمانی ادامه می‌دهد: از محمدصالح نیکبخت و امیر رئیسیان درخواست قبول وکالت کامیل را کردم و هر دو لطف کردند و پذیرفتند. در مراجعه‌ای که وکلا به دادسرا داشتند از پذیرش آن‌ها خودداری کردند و گفتند که ایشان درفهرست وکلای معتمد قوه قضائیه برای دسترسی به پرونده‌های امنیتی قرار ندارند.

شهردار صدرا پارسال از کشور فرار کرده بود

  خبر دیگر اینکه،دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تأکید بر اینکه اقدامات برای بازگرداندن شهردار اسبق صدرا به کشور انجام شده است، گفت: با وزارت دادگستری و امور بین‌الملل قوه قضائیه مکاتبه‌ای انجام شده و از طریق اینترپل بازگرداندن شهردار اسبق صدرا دنبال می‌شود. به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی گفت: بر اساس اتهامات و رأی دادگاه قائدی ممنوع‌الخروج بوده و امکان خروج از مبادی قانونی را نداشته بر همین اساس نامبرده سال گذشته از طریق غیر قانونی از کشور خارج شده است. منوچهر قائدی، شهردار اسبق صدرا به اتهام ارتشا به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۲۱۰ عدد سکه بهار آزادی و یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۳ میلیارد ریال به ۱۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه اموال محصله و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

پیشنهاد شفاف‌سازی  به پناهیان

  دست آخر اینکه، سایت انتخاب در گزارشی  به آنچه فعالیت‌های اقتصادی علیرضا پناهیان خوانده، پرداخته و خواستار شفاف‌سازی درباره آنها شده است. در بخشی از این گزارش آمده است که مدرسه علمیه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی یا دارالحکمه از سال ۹۲ افتتاح شده، زیر نظر علیرضا پناهیان فعالیت دارد و طلبه می‌پذیرد. تا اینجا شاید اتفاق ویژه‌ای از سوی پناهیان نیفتاده باشد. موضوع وقتی رنگ و بوی متفاوتی می‌گیرد که به یک آگهی تبلیغاتی برای ثبت نام «دبیرستان پسرانه معارف اسلامی دارالحکمه» برمی‌خوریم که زیر نظر مدرسه علمیه دارالحکمه پناهیان اداره می‌شود. این دبیرستان گویا قرار است در همین سال ۹۸ کار خود را آغاز کند. انتخاب افزوده:  با پرس و جو از دبیرستان متوجه می‌شویم که شهریه درنظر گرفته شده برای آن ۱۰ میلیون تومان است.
نویسنده در نهایت با اشاره به حمله پناهیان به مجلس به خاطر آنچه عدم شفافیت خوانده، نوشته است: اکنون که پناهیان خود به شفافیت معتقد شده، انتظار بی جایی نیست که از او خواسته شود خود پیشقدم شده و در مورد برنامه‌های اقتصادی خود بویژه درخصوص مدرسه علمیه و دبیرستان دارالحکمه شفاف‌سازی کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7156/3/521431/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها