خبـــر


واعظی در همایش طرح یاریگران زندگی خبر داد
حمایت دولت از طرح‌های مبارزه با مواد مخدر


رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: آمار بالای شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، نشانگر عزم جدی نظام برای مبارزه با مواد مخدر است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود واعظی در همایش طرح یاریگران زندگی، مبارزه با مواد مخدر را امری جهادی و اعتقادی خواند و تأکید کرد: گسترش مصرف و قاچاق مواد مخدر، نفوذی نرم و خاموش است که می‌تواند به آرامی بنیان خانواده را در جامعه از بین ببرد. وی استفاده از مواد مخدر در میان نسل نوجوان و سنین پایین، گسترش این مواد در بین بانوان، دانشجویان و برخی کارگران در مراکز صنعتی را نگران‌کننده دانست. او ادامه داد: خانواده‌ها نیاز دارند که بدانند فرزندان آنان چگونه در معرض آلوده شدن به مواد مخدر قرار می‌گیرند و با روشن کردن شرایط، تمام خانواده‌ها و بخش‌ها؛ یاری‌گران زندگی می‌شوند. واعظی از کشورهای اروپایی به‌دلیل گرانی مواد مخدر در آن منطقه به‌عنوان یکی از اهداف مهم قاچاقچیان یاد کرد و گفت: اروپا نمی‌تواند از این مسأله شانه خالی کند و تنها با اعلام بیانیه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کند و حتماً باید به ایران و ستاد مبارزه مواد مخدر را بویژه با توجه به شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی، کمک کنند. وی با بیان اینکه دولت همواره خواسته است تا سخاوتمندانه به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند اما امروز به هر حال محدودیت‌های بودجه‌ای در این ستاد هم تأثیر داشته است، افزود: باید اروپاییان در مسأله مبارزه با مواد مخدر نیز متوجه باشند که اگر فشاری روی جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد که به گسترش ترانزیت مواد مخدر از ایران منجر شود، کشورهای هدف باید چند برابر هزینه دهند تا در کشور خودشان با مسأله اعتیاد مبارزه کنند.

نشست آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر انقلاب؛ سالانه دوبار
رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب حمایت‌های لازم را از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر دارند و سالی دو بار نشست آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود. وی افزود: رئیس جمهوری از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت جدی می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص حمایت‌های لازم را داشته‌اند.

کشف حدود ۴۰۰ تن مواد مخدر
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این باره گفت: در پنج ماه اخیر حدود ۴۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است. سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه تمام شاخص‌های ما در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر بهبود پیدا کرده است، گفت: گروه‌های منهدم شده قاچاق افزایش یافته و آمار شهدای ما ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده است، اما شمار کشته‌های اشرار ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. وی افزود: همچنین در بحث سلاح‌های مکشوفه افزایش داشته‌ایم و تنها نکته منفی افزایش ورود مواد مخدر شیشه به داخل کشور محسوب می‌شود. این ماده مخدر معروف به شیشه افغانی است و علت افزایش آن در ایران، افزایش آزمایشگاه‌های مواد مخدر در کشور افغانستان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7156/14/521442/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها