اخبـــار



سهم زنان از سکوهای آزادی؛ ۱۶۰۰ صندلی

تعداد تماشاگران خانمی که قرار است بازی ایران – کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را ۱۸ مهر با حضور در استادیوم آزادی تماشا کنند، مشخص شد. غلامحسین زمان آبادی، مشاور فدراسیون فوتبال در امور فرهنگی در این باره می‌گوید: «2 سکو برای بانوان در نظر گرفتیم. پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 1600 نفر از خانم‌ها از این بازی استقبال کنند. برای اینکه خود خانم‌ها از جهت ورود، پارکینگ و سایر موارد با مشکلی روبه‌رو نشوند، فعلاً پیش‌بینی 8 ایستگاه در تهران برای بانوان کرده‌ایم. در این ایستگاه‌ها، اتوبوس‌هایی برای بانوان در نظر گرفته می‌شود. مثلاً باشگاه پرسپولیس، ورزشگاه درفشی‌فر ایستگاهش است و در کرج هم به طور مثال یک ایستگاه داریم. جایی که پارکینگ مناسبی برای خانم‌ها وجود داشته باشد و خانم‌ها بتوانند در آنجا ماشین‌هایشان را پارک کنند و با اتوبوس به پارکینگ شماره 2 استادیوم آزادی بیایند و سپس از گیت‌هایی که گذاشته شده عبور می‌کنند و در محل‌هایی که در نظر گرفته شده مستقر می‌شوند.»

دربی برگشت؛ پنجشنبه ۱۷ بهمن

کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه ادامه لیگ نوزدهم تا پایان هفته سی‌ام را اعلام کرد که نکاتی را در دل خود دارد. برای جلوگیری از فشردگی مسابقات در نیم فصل دوم، نیم فصل اول مسابقات تا هفته هفدهم ادامه دارد و تعطیلات نیم فصل بعد از آن خواهد بود. برنامه مسابقات از هفته هجدهم تا سی‌ام به دلیل اینکه هنوز قرعه‌کشی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان مشخص نشده، بدون ساعت اعلام شده و بعد از تعیین برنامه مسابقات نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ساعت مسابقات نیم فصل دوم اعلام خواهد شد. ضمن اینکه طبق برنامه اعلام شده، بازی برگشت پرسپولیس و استقلال در هفته نوزدهم، روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ۹۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

عبدولی فینالیست نشد

رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ به میزبانی نورسلطان قزاقستان از دیروز آغاز شد. از میان ۴ فرنگی کار ایرانی در روز اول مسابقات، سعید عبدولی نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران پس از شکست حریفان به دیدار نیمه نهایی رسید. او در این مرحله برابر رفیق حسین‌اف دارنده مدال‌های طلای اروپا ۲۰۱۱ و برنز اروپا ۲۰۱۸ از آذربایجان به روی تشک رفت و با نتیجه ۸- ۵ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. پویا ناصرپور با نمایشی ضعیف مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان شکست خورد و باید در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. میثم دلخانی در دور دوم مقابل استپان ماریانیان از روسیه مغلوب شد و در گروه بازنده‌ها برای مدال برنز پیکار خواهد کرد. امین کاویانی‌نژاد نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت. 4 وزن برگزار شده در روز نخست از اوزان غیرالمپیکی محسوب می‌شوند و ۶ وزن باقیمانده از اوزان المپیکی هستند و به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک سهمیه المپیک اختصاص پیدا می‌کند. با این حساب امشب ایران در ۴ وزن نخست شانس دو مدال برنز خواهد داشت.

قضاوت داوران زن ایرانی در پاراوزنه برداری آسیا

کمیته جهانی پاراوزنه برداری از دو بانوی داور ایران مژگان نصیری و حدیث شکوهی برای قضاوت در مسابقات پاراوزنه برداری غرب آسیا دعوت کرد. این برای نخستین بار است که بانوان ایران در مسابقات برون مرزی پاراوزنه برداری قضاوت می کنند. رقابت‌های پارا وزنه برداری غرب آسیا ۲۷ تا ۲۹ شهریور به میزبانی اردن برگزار می شود.

3 مدال تکواندوکاران ایران در گرندپری

روز دوم مسابقات تکواندو گرندپری در ژاپن دیروز(شنبه) برگزار شد و آرمین هادی‌پور با شکست در دیدار نهایی به مدال نقره رسید تا نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال طلا(میرهاشم حسینی)، یک مدال نقره(آرمین هادی‌پور) و یک مدال برنز(سجاد مردانی) به کار خود در دومین روز پایان بدهند. مرحله دوم مسابقات گرندپری در سال 2019 از بامداد جمعه با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان آغاز و به مدت 3 روز ادامه دارد.

سپاهان و تراکتور؛ تیم‌های چند پیراهنی لیگ برتر

استفاده سپاهان از سه لباس مختلف طی فصل جاری، اسباب حیرت ناظران فوتبال شده است. این در حالی است که در سایر کشورها هر تیمی لباس‌های رسمی خود را پیش از شروع هر فصل معرفی کرده و به همان نیز پایبند می‌ماند و از طریق فروش آن نیز درآمد قابل توجهی را به جیب می‌زند. البسه این فصل سپاهان را شرکت آلمانی آل‌اشپورت مهیا کرده است ولی سپاهان در دو هفته اول لیگ با البسه‌ای به میدان آمد که طرح خاصی نداشت و آل‌اشپورت وعده داده بود که از هفته سوم و با دیدار شب گذشته طلایی‌های اصفهان با فولاد این مشکل را رفع کند. با این حال رونمایی از پیراهن‌های جدید نیز که فقط چند خط سیاه از روی پیراهن‌ها حذف شده، نشان داد که تغییرات طراحان آل‌اشپورت در کمترین حد بوده است. وضعیت فوق به‌گونه‌ای در تراکتورسازی هم مشاهده شده است و در این تیم نیز استفاده از محصولات 3 برند مختلف در فصل جاری مشاهده شده است. غلامرضا صادقیان، مدیرعامل تراکتور در این خصوص گفت: ایرادی ندارد یک تیم در تمرینات از محصولات برندهای دیگری استفاده کند و مهم این است که در مسابقات برندی را که با آن قرارداد بسته‌اید، بر تن داشته باشید. آیا شما تمام البسه قبلی و موجودتان را دور می‌ریزید؟!

حذف اسدی از جمع پرسپولیسی‌ها

از سوی گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس، محمدامین اسدی مهاجم جوان این تیم از جمع سرخ‌های تهرانی کنار گذاشته شد. کالدرون این موضوع را به اطلاع سران باشگاه هم رسانده و متذکر شده که اسدی نتوانسته است انتظارات فنی موجود را برآورده کند. وی در زمان برانکو ایوانکوویچ نیز بیشتر نیمکت‌نشین بود ولی شرایطش در قیاس با امروز بهتر بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7156/15/521451/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها