کلاهبرداری های هکر 16 ساله


گروه حوادث/ پسر نوجوان با ایجاد درگاه بانکی جعلی به بهانه فروش شارژ رایگان تلفن همراه، حساب کاربران را هک و خالی می‌کرد.
 سرهنگ بیژن جنتی- فرمانده انتظامی شهرستان فردیس- در تشریح این خبر به ایسنا گفت: چندی قبل پرونده‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان در اختیار کارآگاهان پلیس فتا شهرستان فردیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این روش از طریق درگاه جعلی و تبلیغات گسترده، مالباخته اقدام به پرداخت ۲۰ هزار ریال برای عضویت در یک گروه برای دریافت شارژ رایگان سیم کارت‌های اعتباری کرده و از آن طریق اطلاعات حساب وی به سرقت رفته است.
 پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربر از طریق درگاه جعلی ایجاد شده، اطلاعات حساب قربانیان از این طریق هک شده و در ادامه متهم ازطریق همراه بانک‌های مختلف اقدام به خالی کردن حساب‌ها می‌کرد و برای اینکه شناسایی نشود کارت‌های بانکی افراد معتاد را خریداری کرده و پس از واریز وجه‌های سرقتی به کارت‌های بانکی خریداری شده، آنها را برداشت می‌کرد.
این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی نوجوان ۱۶ ساله‌ای شدند که اقدام به هک کردن اطلاعات حساب مالباختگان می‌کرد، که با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا شهرستان فردیس منتقل شد.
سرهنگ جنتی گفت: متهم که در مواجهه با مدارک و مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت به پولشویی و برداشت غیر مجاز از حساب ۱۵ نفر از شهروندان در سراسر کشور اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد از شهروندان خواست چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می‌کنند حتماً از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/12/522191/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها