حوادث جهان




آرزو کیهان
مترجم

جشن تولد 80 سالگی بتمن

هشتادمین سالگرد ساخته شدن بتمن افسانه‌ای با حضور صدها طرفدار در خیابان‌های ملبورن استرالیا برگزار شد.
به گزارش دیل میل، بتمن یا نماد کمک رسان خفاش شب در بسیاری از فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هر سال طرفداران بیشتری به خود جذب می‌کند.
اکنون علاوه بر ملبورن در 13 شهر دیگر دنیا از جمله توکیو، برلین، روم، پاریس، لندن، سائوپائولو، نیویورک و ژوهانسبورگ هشتادمین سال تولد بتمن جشن گرفته شد و طرفداران با پوشیدن لباس بتمن، مدال‌ها و روشن کردن چراغ‌هایی با نماد بتمن دراین گردهمایی جهانی شرکت کردند. قرار است بزودی این شخصیت جالب توسط نویسنده «جیمز تاینیون» در سال 2020 میلادی با نام 86# بتمن بار دیگر خبرساز شود.

دختری با   اشک‌های کریستالی

پزشکان ارمنستانی در تشخیص بیماری دختری که به‌جای اشک در چشمانش کریستال تشکیل می‌شود، باز ماندند.
به گزارش اسپوتنیک، ساتنیک کازاریان 22 ساله در ارمنستان دچار نوعی بیماری شده که در چشمانش به‌جای اشک کریستال تشکیل می‌شود. اولین علائم در چشمان این دختر از دو ماه پیش ظاهر شد.
در ابتدا ساتنیک گمان می‌کرد که در دندانپزشکی گرد و غبار به داخل چشم او رفته است تا زمانی که بستگانش به او گفتند که داخل چشم او قطعات شیشه‌ای وجود دارند. از آن زمان، هر روز صبح او مجبور است کریستال‌های تیز را که تعداد آنها به 50 تکه در روز می‌رسد، از چشمان خود بیرون بکشد. اما پزشکان تاکنون نتوانسته‌اند بیماری او را تشخیص دهند.
این دختر با شکایت از درد در چشمانش به خبرنگاران گفت: «حالا هر روز من به جهنم تبدیل شده است.» ساتنیک ابتدا به چشم پزشک مراجعه کرد اما پزشک نتوانست بیماری‌اش را تشخیص دهد.
خانواده دختر او را نزد پزشکان دیگری در شهر همسایه و سپس به ایروان بردند، با این حال هیچ کس تاکنون نتوانسته است بفهمد که چه اتفاقی برای او افتاده است. پزشکان قطره و آنتی بیوتیک را برای ساتنیک تجویز کردند، اما پس از مصرف داروها وضعیت وی بدتر شد و به همین دلیل وی مصرف آنها را متوقف کرد.

هدیه عجیب مرد ثروتمند به دانش آموزان

میلیونر امریکایی با پرداخت 34 میلیون دلار از اقساط وام تحصیلی 400 دانش‌آموز آنها را خوشحال کرد. به‌گزارش وایرد، «رابرت اسمیت» با پرداخت باقی مانده وام‌های دانش‌آموزی به کالج «مور هاوس» مسیر زندگی آنها و خانواده‌شان را تغییر داده و باعث شگفتی مسئولان کالج شده است.
گفتنی است «اسمیت» بنیانگذار و سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری «ویستا» است که به‌عنوان ثروتمند‌ترین مرد امریکایی – آفریقایی در آتلانتا امریکا شناخته شده است.

تولد نوزادی با 4 پا

تولد نوزاد هندی با 4 پا و 3 دست پزشکان را شگفت‌زده کرد.
به گزارش وایرد، این دختربچه در ایالت راجستان متولد شده و بنا بر اطلاعات پزشکان دست و پاهای اضافی بدنش متعلق به قل دیگری بوده است که به دنیا نیامده و بدنش کامل نشده است.
بنا بر اطلاعات منتشر شده پزشکان بیمارستان راجستان اعلام کردند که نوزاد در بیمارستان باقی می‌ماند تا تحت عمل جراحی قرار گرفته و اندام‌های اضافی از بدنش جدا شود.‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/12/522193/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها