توصیه لاریجانی به جریان‌های سیاسی:

برای حفظ وحدت باید از تنش اجتناب کرد


رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس سخن می‌گفت، خطاب به سران کشورهای اسلامی در منطقه، از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آنان برای تأمین امنیت منطقه خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با بیان اینکه  بهانه جویی‌های کودکانه‌ای که در قالب نفوذ ایران برای تشکیل هلال شیعه از سوی مستکبران بیان می‌شود، توطئه‌ای برای به هدر دادن توان مسلمانان است، خطاب به کشورهای منطقه اعلام کرد:‌ برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز مهم‌تر از زندگی عزتمندانه برای مسلمانان نیست. ایجاد امنیت پایدار به دست نیروهای قدرتمند منطقه، خواست اصلی ما است.
او یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی را وحدت امت اسلامی و وحدت ملل اسلامی برشمرد و گفت: باید این ملل به جای تمکین از اجانب با یکدیگر روابط برادرانه داشته باشند برهمین اساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت اسرائیل تعطیل و سفارت فلسطین جایگزین آن شد.
لاریجانی با بیان اینکه امریکا به این کشورها نگاه ابزاری دارد، افزود: امنیت ایران اسلامی و امنیت منطقه از سوی نیروهای مسلح برقرار شده است این نیروهای مسلح یک سرمایه بزرگ ملی و سرمایه ارزشمند برای امنیت منطقه است. وقتی دو کشور عراق و سوریه گرفتار پدیده‌ شوم تروریسم شدند، این نیروهای مسلح کشور ما بودند که تروریسم را در منطقه شکست داد. با وجود اقتداری که نظامیان ایران داشته‌اند هیچ‌گاه ایران تعرضی در این ۴۰ سال به کشوری نداشته است.
رئیس مجلس، امریکا و رژیم صهیونیستی را عامل تنش‌های اخیر منطقه دانست و افزود:‌ ملت‌های منطقه بیدار هستند و رفتار مزورانه آنان را به خوبی درک می‌کنند. آنان می‌دانند که امریکا هیچ گاه بر سر پیمان‌های خود وفادار نبود و امروز رئیس جمهوری این کشور این مسأله را به عیان به نمایش گذاشته است. رئیس جمهوری امریکا به صراحت از معامله قرن صحبت می‌کند تا رژیم غاصب صهیونیستی را بر همه مقدرات و مصالح ملت‌های منطقه مسلط کند.
لاریجانی با بیان اینکه امنیت تنگه هرمز با امنیت سایر آبراهه‌های جهان یک جا معنا پیدا می‌کند، اضافه کرد: نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجرا جویی را نمی‌دهند.
از نظر ایران این کار شروع عملیاتی در جهت از بین بردن امنیت منطقه تلقی می‌شود. نیروهای مسلح زبده ایران که در دفاع مقدس اعلام کردند هزار بار مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می‌دهند، در قلب مردم قرار دارند.
رئیس مجلس همچنین جریان‌های سیاسی را به انسجام و وحدت فرا خواند و گفت: حفظ وحدت در داخل و توجه به اصول وظیفه‌ ملی و اسلامی است. برای حفظ وحدت باید از تنش اجتناب کرد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار همه جریان‌های سیاسی برای عبور از مشکلات امروز کشور قرار گیرد.
در این مراسم، همزمان با رژه یگان‌های پیاده و محمول نیروهای مسلح، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه پاسداران عملیات رژه هوایی را انجام دادند.
این رژه مشترک هوایی و دریایی با شرکت جنگنده‌ها و بالگردهای اف 4 و میراژ نیروی هوایی ارتش، سوخو 22 سپاه، توکانو، یاک12، بالگرد S.H و 212 نیروی دریایی ارتش و یگان‌های سطحی، زیرسطحی و هوادریای نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/2/522208/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها