اخبـــار




ابتکار:  سند «ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در همه استان‌ها باید تدوین شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: استفاده از توان اجرایی و علمی زنان برای توسعه بیش از پیش کشور ضروری است و تمام استان‌های کشور باید با مشارکت دانشگاه و دستگاه‌های مرتبط «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» خود را تدوین کنند. به‌گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه یزد که با دستور کار تصویب «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان‌های کشور» برگزار شد، بیان کرد: استان یزد، چهاردهمین استانی است که این سند راهبردی و ملی در آن تصویب و اجرایی می‌شود؛ 12.4 درصد مدیران استان یزد، زنان هستند که رتبه این استان را در سطح ملی به جایگاه هشتم ارتقا داده است. ابتکار در ادامه، حمایت و تقویت استفاده از زنان در امور اجرایی را یکی از مهم‌ترین اقدامات و سیاستگذاری‌هایی خواند که از ابتدا در نظام انقلاب اسلامی ایران مد‌نظر مسئولان دوران‌ مختلف قرار گرفته است. معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه عدالت را یکی از مهم‌ترین اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: عدالت جنسیتی از جمله ابعاد عدالت در قانون اساسی است و این مهم به عهده دولت، گذاشته شده است. وی مدیریت آمار تفکیک به جنس را از جمله اقدامات انجام شده و در دستورکار نهاد ریاست جمهوری ذکر کرد و گفت: تمام استان‌های کشور باید با مشارکت دانشگاه و دستگاه‌های مرتبط «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» خود را تدوین و اجرایی کنند.
ابتکار تدوین طرح اشتغال زنان با استفاده از الگوی موفق جهاددانشگاهی را از جمله اقدامات مؤثر و مهم نهاد ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: حمایت از ایده‌های برتر در این حوزه یکی از اولویت‌های اجرایی و مدیریتی است.

10 میلیارد تومان هزینه شهرداری تهران برای پیاده‌روی اربعین

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت پیشنهاد شهرداری برای هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان در مراسم پیاده روی اربعین موافقت کردند. صبح دیروز لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در مورد هزینه‌های پیاده روی اربعین روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و مظاهریان معاون برنامه‌ریزی شهردار با بیان اینکه پیاده روی اربعین یکی از اتفاقات مهمی است که شهرداری نمی‌تواند به آن بی‌توجه باشد، گفت: شهرداری تهران بنا به مسئولیت اجتماعی که دارد در اتفاقاتی همچون زلزله کرمانشاه و سیل گلستان نیز پیشقدم بوده است و برهمین اساس امروز لایحه‌ای را با قید یک فوریت تقدیم شورای شهر کرده که براساس آن به شهرداری اجازه دهد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان برای پیاده روی اربعین هزینه کند. وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بسیاری از این هزینه‌ها صرف رفت و روب و پاکیزگی مسیر خواهد شد. به‌گزارش ایسنا، نهایتاً اعضای شورای شهر با تصویب یک فوریت این لایحه برای تعیین ۱۰ میلیارد تومان برای پیاده روی اربعین موافقت کردند.

آغاز حمایت وزارت بهداشت از ۲ بیماری نادر از امروز

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت از اضافه شدن دو بیماری جدید (SMA و CF) به بسته خدمتی حمایتی بیماران خاص و نادر خبر داد و گفت: هزینه خدمات این بسته حمایتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرند. به‌گزارش ایسنا دکتر مهدی شادنوش، از ابلاغ بسته خدمتی بیماران خاص و نادر طی هفته جاری خبر داد و گفت:این بسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد و بیمارانی که مشمول این بسته خدمتی هستند، می‌توانند از اول مهر ماه امسال از ارائه این خدمات در دانشگاه‌های علوم پزشکی بهره‌مند شوند. شادنوش با بیان اینکه در این بسته حمایتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پشتوانه مالی قرار داده‌ایم، گفت: تا دو سال گذشته بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی و دیالیز مورد حمایت قرار می‌گرفتند. در سال گذشته بیماری‌هایی مانند اوتیسم، ای‌بی، MPS و ام‌اس مورد حمایت قرار گرفتند و امسال در این بسته حمایتی که اجرای آن از یک مهر ماه آغاز می‌شود، بیماری SMA (آتروفی عضلانی ستون فقرات) و CF (فیبروز سیستیک) نیز به این بسته اضافه شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند. وی تأکید کرد: خدماتی که در این بسته حمایتی ارائه می‌شود شامل خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی است. همچنین خدمات سرپایی مانند ویزیت‌ها و مشاوره‌های مورد نیاز این بیماران، تزریق دارو و خونی که باید دریافت کنند، شیمی‌درمانی‌ و رادیوتراپی، بخشی از خدمات دندان‌پزشکی برای بیماران خاص، خدمات تشخیصی از قبیل تصویربرداری، پاراکلینیک، انواع آزمایشات تخصصی و... در این بسته آمده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر:
بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند

دبیرکل جمعیت هلال احمر از افزایش ۴۰ درصدی خدمات و تجهیزات هلال احمر برای پوشش امدادی و درمانی اربعین امسال خبر داد. به‌گزارش ایسنا، محمودرضا پیروی در این باره گفت: پیش‌بینی‌ها از حضور حداقل سه میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال حکایت دارد. تاکنون نیز بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که با توجه به زمان باقیمانده به نظر می‌رسد که شمار شرکت‌کنندگان به سه میلیون نفر برسد. پیروی با بیان اینکه طرح جمعیت هلال احمر برای راهپیمایی اربعین طی ۲۱ روز از ۱۳ مهر ماه آغاز می‌شود و تا روز سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت افزود: در جریان آن ۶۰ مرکز درمانی شامل درمانگاه، پایگاه و بیمارستان در مرز و کشور عراق مستقر خواهند شد. وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر وظیفه درمان زائران ایرانی در خارج از کشور را بر عهده دارند، گفت: در همین راستا نیز تاکنون بیش از ۱۶۰ تن دارو با ۱۸ تریلی به کشور عراق ارسال شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/14/522218/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها