شهروند مجـــازی


یگانه خدامی

#دربی
با همه اتفاقاتی که در دو سه هفته گذشته رخ داد حال و هوای دربی دیروز فراگیر بود. از استادیوم تا خیابان‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی. البته همین هم کمی عجیب است چون تا چند روز پیش حرف از تحریم دربی و به استادیوم نرفتن بود اما اوضاع با آن پیش‌بینی‌ها کمی متفاوت شد هرچند که خیلی‌ها از اینکه امسال دربی دیگر برایشان مهم نیست می‌نوشتند. هشتگ دربی یکی از پرکاربرترین هشتگ‌های دیروز و می‌شود گفت داغ‌ترین آنها برای کاربران ایرانی بود:
 مریلین تندرو: «دربی را نمی‌بینم نتیجه برایم مهم نیست و کلمات مربوط به آن میوت خواهند شد»
 خاتون آزاد: «شهر سرخآبی شده»
 مریم صبوری: «امروز دربی هست و چقدر مردم هستن که امروزشون درگیر این دربی هست ولی چرا ما باید کنار باشیم؟ توی حاشیه. چرا اونهایی که اکثرمون با  بازیشون هیجان می‌گیریم توی این روز نباید به ما و حقوق ما نظری داشته باشن؟ چرا ما نباید از ورزشگاه سهمی داشته باشیم؟»
 شقایق: «هیچ ذوق دربی ندارم امروز. برخلاف هر سال هم که می گفتم دوستامون بپاشن تو خونه ما که دسته‌جمعی بازی رو ببینیم، امسال کنسل کردم همه‌چی رو.»
 محمدامین: «در دوراهی دربی و کلاس درس عاقل یکی را انتخاب می‌کند و سفیه دیگری را.»
 درسا: «استرس دربی چسبیده به گلوم داره خفم میکنه!»
 دکتر هانیبال: «خوش به حال برانکو امروز دربی بی‌استرس می بینه. قشنگ می‌شینه جلو تی وی یه پاکت تخمه و میوه و...»
 زی زی گولو: «شما فکر کن دربی رو من سر کلاسم! همینقدر تباه! تازه استاد فرمودن میان درس هم میدن!»
 کیلومیناتی: «اینایی که می پرسن بازی امروز ساعت چنده همونایی هستن که زنگ ورزش مشق زنگ بعدشونو می‌نوشتن»
 الیمو: «چند سالت بشه دیگه از صبح دربی دل‌شوره و هیجان نداری؟مگه زندگی یه باهار و یه تابستون و فیلان نبود که بعدش تکراری می‌شد؟»
 لیدی برد: «دربی ۹۰ بدون ۹۰»
 شهاب: «اونایی که دارن دو ساعت مونده به دربی از هشتگ تحریم استادیوم استفاده میکنن دقیقاً فازشون چیه»
 متین شون: «خیلی دلم می خواست می رفتیم یه جایی بازی رو باهم می‌دیدیم ولی متأسفانه جنبه دربی دیدن تو کافه ندارم خسارت وارد می کنم داستان می شه»
 رسول: «یک دربی رو سیاسی نکنید با تشکر!»
 چخماق: «من به این نتیجه رسیدم که اگه درمورد دربی توئیت نزنی باختی».
 مبین: «سؤالی که فکر می کنم در تاریخ فقط یک نفر پرسیده رو پرسیدم:دربی هر چهار سال یکباره؟»


سالگرد یک حمله تروریستی

دیروز و همزمان با 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس، مصادف بود با سالگرد حادثه تروریستی اهواز. اتفاقی که سال گذشته رقم خورد و خانواده‌هایی را داغدار کرد و مردم ایران را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل دیروز خیلی‌ها درباره آن روز، شهدای این حمله و به خصوص کودک 4 ساله که شهید شد و سربازانی که به مردم کمک کردند نوشتند: ارکیده احمدی: «ماه مهر آمد و مادر طاها اقدامی در آرزوی دیدن فرزندش درکلاس درس.به کدامین گناه؟»، استراتژیست: «به یاد شهید محمد طاها اقدامی کوچکترین سند جنایت تروریست‌ها که در ۳۱ شهریور ۹۷ در حادثه تروریستی اهواز پرپر شد.»، سروناز سادات: «پارسال همین موقع برای چند لحظه امنیت نبود.»، یاسین غلامی: «تروریست‌ها بار دیگر ثابت کردند که حرمله‌ها همیشه هستند...فرقی نمی کند سال ۶۱ قمری باشد یا دهه ۹۰ شمسی.»، نوح پناهی: «هیچوقت گریه‌های پدر و مادر کودک 4ساله که به دست حرمله‌های زمان شهید شد را فراموش نمی کنم»، محمد یاسین: «خواستم یادآوری کنم دقیقاً همین روز بود که تروریست‌ها وحدت ملی را نشانه گرفتن»، تیفون: «پارسال یه همچین روزی یه کودک طفل معصوم تو خاک و خون غلتید، یه سرباز شجاع جون خواهر اون بچه رو نجات داد. یادمون بمونه»، میم مطالعه:
«۳۱ شهریور پارسال خونه ما جهنم بود. برای چند روزی اهواز بودم...صبح به مامان پیام داده بودم من تا عصر درگیرم.جواب ندادم نگران نشی . ولی از یک ساعت بعد مامانم ۵۶ بار به من زنگ زده بود و نگران»، علی مهاجر: «صبح ۳۱شهریور ۹۷ ساعت حوالی ۹صبح، طبق برنامه هرسال رژه است، اما سربازی که چند روز به پایان سربازیش مونده بود، دیگه به خونه برنگشت، ۲۵شهید و ۷۰ زخمی، جانباز۷۰ درصدی که به آرزوی شهادتش رسید و...»، سید تاج‌الدین ایزدگشسب: «تاریخ این صحنه را فراموش نمی کند که چند نیروی نظامی ما با وجود تیراندازی وحشی‌های تروریست در ۳۱ شهریور اهواز یک زن زخمی را با مشقت از معرکه دور می کنند و جانش را نجات می دهند. درود بر این غیرت و رشادت ارتش و سپاه و بچه‌های بسیج و ناجا»، حسنا: «داغ حادثه خونین 31 شهریور اهواز همچنان جگرمان را می‌سوزاند»، علیا: «برادرم اون روز سرباز بود هنوز. البته یه جای دیگه یه شهر دیگه. یه جای امن. من ولی انگار یهو بهم گفتن 25 تا برادرت کشته شدن به نامردی و 70 تاشون هم زخمی. چقد ضجه زدم. چقد بد بود اون روز. میدونم هنوز دل بازمانده هاشون آروم نشده.».


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/16/522231/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها