یزدانی تنها طلایی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی



مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2019 دیروز در نورسلطان قزاقستان پیگیری شد و حسن یزدانی که با پیروزی مقتدرانه مقابل رقبای خود گام به فینال این رقابت‌ها گذاشته بود، در فینال  وزن۸۶ کیلوگرم به دلیل عدم حضور کشتی‌گیر هندی به مدال طلا دست یافت و تنها طلای کشتی کشورمان در این مسابقات به نام این کشتی‌گیر به ثبت رسید. دپک پونبا، کشتی‌گیر هندی رقیب یزدانی پیش از برگزاری مسابقه فینال اعلام کرد که مصدوم است و نمی‌تواند مقابل کشتی‌گیر ایرانی قرار بگیرد. او در گفت‌وگو با نشریه «INDIA POST» هند افزود: «مصدومیتم از ناحیه پای چپ شدید است. احساس درد دارم و نمی‌توانم در فینال کشتی بگیرم. روی پای چپم تورم وجود دارد. می‌خواستم در این مسابقات مدال طلا را کسب کنم ولی نمی‌شود. خیلی امیدوار بودم تا شروع فینال ریکاوری انجام شود ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد و عملاً نمی‌توانم در فینال حضور پیدا کنم چون بهبودی حاصل نشد.» یزدانی روز شنبه پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر جیم اسپینال از پورتوریکو را مغلوب کرد و در دور سوم 9 بر 2 و ضربه فنی استفان ورب، دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را از پیش رو برداشت. او در دور چهارم و در مرحله یک چهارم نهایی، آرتور نایفونوف قهرمان اروپا از روسیه را با نتیجه 4- 2 و ضربه فنی مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020، به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل مایلس نازم امینی از سان مارینو با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. کشتی‌های حسن یزدانی آنقدر چشم نواز و غرورانگیز بود که از شنبه شب علاوه بر انتشار ویدیوهایی کوتاه از مسابقات او در فضای مجازی، کاربران در سطحی گسترده تأکید می‌کردند که در انتظار فینال این وزن و درخشش یزدانی در بازی پایانی هستند. درهر حال این اتفاق نیفتاد تا ورزشدوستان ایرانی و علاقه‌مندان به کشتی، از تماشای هنرنمایی و اجرای فنون زیبای حسن یزدانی محروم شوند.
همچنین بهنام احسان‌پور نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف رحمانوف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه قاطع 8 بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز جهان دست یافت.
به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹، تیم ملی کشتی آزاد ایران به یک مدال طلا توسط حسن یزدانی، یک نقره توسط علیرضا کریمی و ۲ مدال برنز توسط بهنام احسان‌پور و یونس امامی دست یافت. همچنین رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب ۲ سهمیه از ۶ سهمیه برای کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند. کشتی آزاد ایران برای کسب ۴ سهمیه باقی مانده باید در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای و جهانی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کند. در پایان این رقابت‌ها روسیه قهرمان شد و قزاقستان به عنوان دومی دست یافت و تیم ملی کشورمان  با 93 امتیاز و یک امتیاز کمتر از امریکا بر سکوی چهارم ایستاد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/15/522240/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها