پیشنهادات کاربران توئیتر برای روحانی




مشاور رئیس‌جمهوری در توئیتر از مردم خواست تا برای سخنرانی رئیس‌جمهوری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک تا سه جمله کلیدی و مؤثر پیشنهاد داده شود. حسام‌الدین آشنا در این توئیت خود همچنین تأکید کرده است که «همه پیشنهادها بررسی خواهد شد.»
در پاسخ به این درخواست آشنا تا ساعات ابتدایی شب گذشته بیش از هزار و 500 پیشنهاد توسط کاربران مختلف مطرح شده بود. از پرتکرارترین پیشنهاداتی که در پاسخ به توئیت مشاور رئیس‌جمهوری مطرح شده، می‌توان به بستن چشم امید روی غرب، احترام در قبال احترام، تهدید در برابر تهدید، پایان بازی‌های تک‌قطبی، شکل‌گیری خاورمیانه جدید فارغ از طرح‌های صهیونیستی، اقدام عملی ایران برای صلح‌طلبی با امضای برجام و اهمیت دادن عملی ایران به امنیت و ثبات منطقه با طرح موضوع پیمان عدم تجاوز با همسایگان اشاره کرد.
در این بین برخی کاربران هم پیشنهادات مشخص‌تر و قابل درک‌تری داشتند. از جمله یکی از کاربران در جملات پیشنهادی خود نوشته بود: «ایران به دنبال ماجراجویی نیست؛ موقعیت استراتژیک ایران قابل تغییر نیست؛ راهبرد اصلی دیپلماسی ایران افزایش تعاملات بین‌المللی‌اش است.» کاربر دیگری هم این توصیه را ضمیمه درخواست حسام‌الدین آشنا کرده بود: «برگشت جامعه جهانی به شعار و راهکارِ منطقی ارائه شده توسط ایران در ۲۱ سال پیش، تنها راهکار حل معضلات جامعه بشری گفت‌وگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست؛ احیای مجدد گفتمان سیدمحمد خاتمی.»
این پیشنهاد و یاد کردن از سخنرانی رئیس دولت اصلاحات البته در متن‌های کاربران دیگری نیز از زوایای مختلف تکرار شده بود.
یک کاربر پیشنهاد داده بود حسن روحانی در سخنرانی خود بگوید: «در مقابل این کشور (امریکا) با سابقه‌ای بدعهد و خونین،  کشوری ایستاده که صاحب مبنا و منشأ منشور کوروش، عدالتخواهی جهانی، گفت‌وگوی تمدن‌ها، جهان عاری از خشونت و... است!» شخص دیگری هم توضیح داده بود: «صلح و عدالت پایدار جهانی، آرزوی مردم ایران است که جز با احترام ملت‌ها به تفاوت‌ها و خواسته‌های یکدیگر، صبر و چشم‌پوشی از برخی خطاها و اشتباهات و طرد همه مرتجعین و غاصبین و جنگ‌طلبان توسط مردم جهان، شکل نخواهد گرفت.»
یکی از افراد مشارکت کننده در این بحث سه جمله کلیدی خود را این گونه توضیح داده است: «گفت‌وگوی منطقه‌ای امنیت بدون دخالت خارجی، به رسمیت شناختن ایران مستقل و منطقه، لزوم درک واقعیت شکست فشار حداکثری با مقاومت فعال ایران.» فرد دیگری هم در همین رابطه نوشته است: «لحظه‌ای فارغ از هیاهوی تبلیغاتی و پروپاگاندای رسانه‌ها تصور کنید اگر ایران نبود، تکلیف جهان با خونخواران داعشی چه می‌شد. اگر مدعیان حقوق بشر منصف باشند به جای اتهام‌زنی به ایران  و تحریم، ما را تشویق می‌کنند.»
بخشی از کاربران هم اعتقاد داشتند که روحانی باید در سازمان ملل نسبت به مذاکرات هسته‌ای و امضای «برجام» ابراز ندامت و همچنین پایان مذاکرات با اروپایی‌ها را اعلام کند.  این دسته از کاربران عموماً از طیف‌های منتقد و مخالف دولت بودند.
بخش دیگری از کامنت‌ها نیز حاوی پیام‌های مخالفان نظام در خارج از کشور بود که اکثراً توسط حساب‌های کاربری ناشناس مطرح شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/3/522260/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها