دیگه چه خبر


۲۳ نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو آزاد شدند

   خبر اول اینکه،دادستان اراک گفت: اکثر کسانی که نقش رهبری و لیدری در ماجرای اعتراضات هپکو نداشتند، آزاد شدند. به گزارش ایسنا، عباس قاسمی با اشاره به اعتراضات کارگران هپکو اظهار کرد: پیرو اعتراضات کارگران و بستن خط آهن که حدوداً ۱۲ ساعت به طول انجامید، بر اساس مصوبه شورای تأمین ناچاراً برای بازگشایی خط اقدام شد و در این رابطه تعدادی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. وی ادامه داد: شاکی این افراد اداره راه آهن و مسافرین قطار هستند که در اثر این اقدام و اعتراضات صورت گرفته، حدود ۵ قطار امکان تردد نداشتند و مسافران در مسیر معطل شده بودند. قاسمی افزود: علی رغم مدارا و همکاری با کارگران و صحبت‌های استاندار، فرمانده سپاه و رئیس کل دادگستری استان اعتراضات ادامه داشت و خط راه آهن همچنان بسته بود که ۲۹ نفر دستگیر شدند. دادستان اراک تصریح کرد: ۲۳ نفر تاکنون آزاد شدند و ۶ نفر دیگر هم آزاد می‌شوند. قاسمی گفت: کارگران اختلافاتی با سهامدار در رابطه با مالکیت شرکت و حقوق و مزایا دارند که مربوط به سازمان خصوصی‌سازی است و در این زمینه استاندار استان مرکزی مراتب را به تهران اعلام کرده و دستور رئیس جمهوری مبنی بر خلع ید سهامدار صادر شده است.

پیگیری اختصاص محلی در تهران برای اهل تسنن

  خبر دیگر اینکه،علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان و از نمایندگان اهل سنت مجلس در واکنش به خبر اختصاص چند محل در تهران برای برگزاری نماز جمعه اهل تسنن، گفت: در حال حاضر اهل تسنن در هفت نقطه تهران در خانه‌ها نماز می‌‌خوانند اما ما برای یک نقطه ‌اساسی که بزرگ و گسترده باشد و بتوانیم مراسم‌ اهل تسنن را که در تهران هستند برگزار کنیم، پیگیر موضوع هستیم. به گزارش ایلنا، وی افزود: در حال حاضر در هفت نقطه در خانه‌ها نماز جمعه اهل تسنن با حدود ۱۰۰_۱۵۰ نفر برگزار می‌شود که اغلب افرادی هستند که به نقاط مشخص شده نزدیک هستند. این نماینده سنی مذهب با بیان اینکه این خبر که چند محل را برای برگزاری نماز جمعه اختصاص دهند نشنیده‌ام، گفت: با این وجود نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پیش‌تر گفته‌اند که در حال پیگیری موضوع هستند. من هم پیگیر هستم و در این خصوص سؤال می‌کنم.

ترامپ: به دنبال دیدار با روحانی نیستم

  دست آخر اینکه، رئیس ‌جمهوری امریکا مدعی شد که به دنبال دیدار با رئیس‌ جمهوری ایران نیست. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ در مورد احتمال دیدار میان او و حسن روحانی رئیس ‌جمهوری ایران در نیویورک گفت: هرگز چیزی از روی میز برداشته نمی‌شود. این گزینه هم کماکان روی میز وجود دارد اما من اکنون خواهان دیدار با رئیس‌ جمهوری ایران نیستم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/3/522261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها