آمادگی شبنم نعمت زاده برای جبران ضرر و زیان‌ها


دومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا، دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.
در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از وکیل مدافع متهم شبنم نعمت‎زاده خواست با حضور در جایگاه به دفاع از موکلش بپردازد. مظاهری، وکیل نعمت‎زاده هم با حضور در جایگاه در دفاع از موکل خود، بار همه تقصیرات را به دوش لشگری‎پور متهم ردیف دوم این پرونده انداخت؛ فردی که در دفاع از خود، وجود هرگونه اختلاف با نعمت‌زاده را رد کرد و از تسهیلات ویژه او به خود گفت؛ از حقوق 30 میلیون تومانی تا واگذاری 10 درصد سهام شرکت بدون پرداخت یک ریال و اهدای یک آپارتمان در قیطریه و گوشی آیفون ایکس.
به گزارش ایسنا، وکیل نعمت‏‌زاده گفت: موکل من آمادگی دارد تمام ضرر و زیان‌ها را جبران کند. خانم نعمت‌زاده دکترای داروسازی از دانشگاه شهید بهشتی دارد و کار خود را از ویزیتوری شروع کرده است و ایشان بعد از مدتی نمایندگی شرکتی را که اسپانیایی بوده، قبول می‌کند و محصولات آن را به ایران آورده و آن را توزیع می‌کرد. از صفر تا صد این شرکت را شخص آقای لشگری‌پور انجام می‌دهد، حتی رانندگان توزیع و آبدارچی شرکت را آقای لشگری‌پور استخدام می‌کند. خانم نعمت‌زاده سهامدار 85 درصد شرکت بود و موضوعات شرکت طبق روال موجود در شرکت‌های اقتصادی به ایشان منعکس می‌شد و در مواردی هم که لازم بود مصوبه هیأت مدیره اخذ می‌شد که مطالب آن هم منعکس است. خانم نعمت‌زاده بعد از مدتی متوجه می‌شود که چک‌های این شرکت در حال برگشت خوردن است و ایشان از آن مقطع سعی می‌کند به موضوع ورود کند و تحقیقات بیشتری را انجام داده و ارتباطش با آقای لشگری‌پور دچار مشکل می‌شود و از پایان فروردین 97 عذر آقای لشگری‌پور را می‌خواهد و قطع همکاری می‌کند تا اینکه خانم نعمت‌زاده در شهریورماه جلب و بازداشت می‌شود. پس از تحقیقات دیده شد که 190 میلیارد تومان پول نیست و هم رسانه‌ها و هم آقای لشگری‌پور گفتند که خانم نعمت‌زاده برداشت‌های نامتعارف داشته که آن را صرف ویلای لواسان و... کرده است.
در ادامه نیازآبادی، نماینده دادستان گفت: متهم و وکیل او همواره می‌گویند تمام کارها برعهده لشگری‌پور بوده در حالی که حسب اظهارات مطلعین و کارمندان شرکت، صورتجلسات شرکت دارویی رسا و تمام اخبار توزیع دارو در داروخانه‌ها به اطلاع نعمت‌زاده رسیده و از همه آنها خبر داشته است. او از نعمت‌زاده سؤال کرد که چرا سهام شرکت را برای خود و افراد نزدیک خانواده استفاده می‌کردید و ریال به ریال دارو برای بیماران مهم بوده و آیا با وجود آنکه از موضوعات خبر داشتید، باز هم دین خود را از نوع بدهی می‏‌دانید؟

شرکتی که از ابتدا باطل بود
نیازآبادی ادامه داد: شما خانم نعمت‌زاده به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت امکان محدود کردن اختیارات آقای لشگری‌پور را داشتید و می‎توانستید از اختیارات قانونی خود استفاده کنید و در این رابطه دلیلی برای اینکه آقای لشگری‌پور در اقدامات شما مانعی باشد، ارائه نکرده‎اید. همچنین تمام اقدامات توزیع دارو در شرکتی بوده که تأسیس آن از ابتدا باطل بوده اما متهم نعمت‎زاده ابراز خرسندی کرده که براساس اعتبار خود در دانشگاه شرکت‌‏های دارویی با او وارد قرارداد شده‌اند، در حالی که سایر افراد مشابه شما چنین اعتباری ندارند و از دریافت مجوزی ساده برای تأسیس یک داروخانه کوچک هم عاجزند، چه برسد به تأسیس شرکت‌های بزرگ‌تر. پس اعتبار شما ملاک نبوده بلکه اعتبار خانوادگی شما نقش اول را بازی کرده است. نماینده دادستان ادامه داد: متهم شبنم نعمت‎زاده در دفاعیات خود مکرر اعلام می‎کند دارو را میان داروخانه‌ها توزیع کرده و اخلالی ایجاد نشده است در صورتی که نگاه کلان آن را رد می‎کند و توزیع همراه با تخفیفات و جایزه سبب شده که شرکت‌های زیادی جذب شرکت دارویی رسا شوند و در نتیجه انحصار دارو را سبب شده‌اند و این امر در بلندمدت چرخه تولید و توزیع را دچار اخلال می‌کند.
بعد از دفاعیات لشگری پور متهم دیگر این پرونده، قاضی مسعودی مقام با اعلام ختم جلسه گفت که زمان جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‎شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7163/3/522262/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها