وزیر آموزش و پرورش:


یک ساعت به طول ساعات روز مدارس اضافه می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه جبرانی کلاس‌های تعطیل شده مدارس به همه مدارس ابلاغ شده است. به‌گزارش ایسنا، حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره جبران تعطیلی مدارس به‌دلیل آلودگی هوا و سرما و برف اظهار کرد: ما آیین نامه‌ای دراین زمینه در مدارس داریم که اختیاراتی را به‌شورای هر مدرسه داده است. این شورا متشکل از مدیر و نماینده دبیران و اولیا است. وی اظهار داشت: به استناد این آیین نامه اجرایی، به همه مدارس ابلاغ کرده‌ایم که برای جبران تعطیلی مدارس، یک ساعت به‌طول ساعات روز اضافه یا از پنجشنبه‌ها استفاده شود. این اختیار به همه مدارس داده شده است و معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه و مدیران استانی بر اجرای آن نظارت خواهند داشت.

اخراج ۱۶درصد از اعضای هیأت علمی درسال جاری
مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم درباره تخلفات اعضای هیأت علمی در سال‌جاری گفت: امسال ۱۶ درصد از اعضای هیأت علمی از دانشگاه اخراج شده‌اند که عمده تخلف آنها غیبت غیر موجه بوده است. حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیمی درباره تخلفات اعضای هیأت علمی در سال‌جاری به مهر؛ گفت: معمولاً یکی از تخلفاتی که گزارش می‌شود غیبت اعضای هیأت علمی است که گاه این غیبت موجه بوده و گاه غیرموجه است.وی با بیان اینکه اگر غیبت غیرموجه باشد، بر اساس قانون با آنها رفتار می‌شود افزود: اگر یک استاد یا یک کارمندی ۳ ماه پشت سر هم غیبت غیرموجه داشته باشد، اخراج می‌شود. او افزود: در سال‌جاری برای ۱۵ درصد اعضای هیأت علمی حکم اخطار و احضار شفاهی، برای ۸ درصد کسر حقوق و برای یک مورد تعلیق رتبه صادر شده است. ۲ درصد از اعضای هیأت علمی حکم انفصال از خدمت داشته و ۱۶ درصد از اعضای هیأت علمی از دانشگاه اخراج شده‌اند که عمده تخلف آنها غیبت غیرموجه بوده است. حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره تخلفات اعضای هیأت علمی افزود: احکام مذکور بیشتر به دلیل غیبت غیرموجه، تخلف از اجرای قوانین، سهل انگاری در انجام وظایف، سوءاستفاده از یافته‌های پژوهشی است که برای این موارد احکام صادر می‌شود. وی درباره آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز گفت: قانون اصلاح رسیدگی به تخلفات اعضای هیأت علمی اکنون توسط کمیسیون فرعی دولت در حال بررسی است. طی دو جلسه دیگر بازنگری و بررسی آن به اتمام می‌رسد.

پرداخت کمک بلاعوض به مددجویان سیل‌زده بهزیستی
ئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک بلاعوض ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده سه استان کشور خبر داد و گفت: کمک بلاعوض ساخت مسکن مددجویان نیز تا ۱۵ میلیون تومان برای مناطق روستایی و ۲۰ میلیون تومان در مناطق شهری پرداخت خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا، احمدرضا شجیعی، با بیان اینکه پس از وقوع سیل در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، ۲۲ تیم محب برای مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی، ۲۸ تیم اورژانس اجتماعی و ۲۰ تیم توانبخشی مداخله در بحران از سوی سازمان بهزیستی به این مناطق اعزام شده است، گفت: در مجموع بیش از ۶ میلیارد تومان که معادل دو ماه مستمری افراد تحت پوشش این سازمان از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان براساس بعد خانوار است، به حساب خانواده‌ها واریز شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7273/5/535198/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها