اخبار دربی


■ محمدرضا احمدی دربی 92 را گزارش خواهد کرد. احمدی برای هفتمین بار گزارشگر دربی پایتخت خواهد بود. او به رکورد ۶ گزارش پیاپی دربی هم رسید که تاکنون سابقه نداشته است. احمدی پیش از این در۶ دربی قبلی که گزارش کرده بیشتر برای سرخپوشان خوش‌یمن بوده است. 3 مسابقه با برتری پرسپولیس به اتمام رسیده و ۲ دیدار برنده نداشته و تنها یک بار استقلال موفق شده پیروز این مسابقه با گزارش محمدرضا احمدی باشد.
■ پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ویژه‌ای برای مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال در نظر گرفته است. به گونه‌ای که مأموران پلیس از ساعت 7 صبح در معابر اطراف ورزشگاه مستقر می‌شوند و تا پایان بازی و تخلیه شدن ورزشگاه محدودیت‌های ترافیکی ادامه خواهد داشت.
■ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به نحوه بلیت فروشی مسابقه اعتراض کردند و اعلام داشتند که این نحوه باعث خواهد شد تماشاگران زیادی بدون بلیت پشت درب ورزشگاه حضور داشته باشند. مراجعه کنندگان به سایت pin90 برای تهیه بلیت به دلیل مراجعه زیاد کاربران با پیام «در انتظار صف» روبه‌رو می‌شوند. این در حالی است که مشکلات بلیت فروشی باعث سوء استفاده برخی‌ها شده تا حدی که قیمت بلیت دربی در بازار سیاه 400 هزار تومان اعلام شده است که در سایت «دیوار» برای فروش گذاشته شد. طبق گفته مسئولان 57 هزار بلیت برای این بازی به فروش می‌رسد و تا دقیقه 75 بازی هم بلیت فروشی ادامه خواهد داشت.
■ جلسه هماهنگی دربی، دیروز در محل روابط عمومی سازمان لیگ، با حضور افشین پیروانی و سعید رمضانی سرپرست‌های دو تیم، مسئولان برگزاری، هیأت فوتبال و ... برگزار شد. در این جلسه، مقرر شد که دروازه‌بان پرسپولیس یکدست مشکی بپوشد و سنگربان استقلال با لباس فسفری در میدان حاضر شود.
■ محمد حسن‌وند و مهدی نادی به عنوان اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، این دیدار را از نزدیک نظاره خواهند کرد.
■ اورژانس تهران نیز تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته است. تعداد 8 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 6 دستگاه موتورلانس و 5 خودروی ستادی و پشتیبانی در ورزشگاه آزادی مستقر خواهند شد. ناوگان امدادرسانی اورژانس تهران از صبح پنجشنبه تا پایان بازی خدمات درمانی خود را به هواداران فوتبال ارائه می‌دهند.
■ اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال دیروز در محل تمرین این تیم حضور یافت تا با بازیکنان آبی‌پوش دیدار و گفت‌وگو کند و به آنها روحیه بدهد. البته تمرین دیروز آبی‌ها تمرین سبکی بود و آنها سعی کردند انرژی خود را برای دیدار عصر پنجشنبه ذخیره کنند.

دربی؛ بازی برادرها
انتخاب دو برادر (بیژن و پیام حیدری) برای قضاوت در دربی امروز، بحث حضور برادران را در این مسابقه ویژه در ازای تاریخ در اذهان زنده کرده است. نخستین برادرانی که در دربی تهران به میدان رفتند، حسین و علی قاضی شعار بودند و این در حالی بود که حسین، دروازه‌بان آبی‌ها بود و علی از مدافعان قرمزها به شمار می‌آمد. فریدون و مسعود معینی نیز وضع مشابهی داشتند و اولی هافبک پرسپولیس بود و دومی در خط دفاع استقلال ظاهر می‌شد. در دهه 1360 برادران فنونی‌زاده ظهور کردند و این در حالی روی داد که مرتضی دفاع وسط پرسپولیس بود و مهدی در دفاع یا خط میانی استقلال انجام وظیفه می‌کرد. از چنان جمعی می‌توان به برادران مجیدی (فرهاد و فرزاد)، برادران کریمی (علی و فرشید) و برادران مهدوی‌کیا (مهدی و هادی) نیز اشاره کرد که جملگی به اواخر دهه 1370 و طول دهه 1380 مربوط می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7273/18/535237/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها