افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر


بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
این تعداد واحدها که در فازهای ۸، ۱۱، ۵ و ۹ قدیم احداث شده است با هزینه یک هزار و ۴۰۸ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان از محل آورده‌های متقاضیان تسهیلات بانکی و منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید ساخته شده‌اند. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این مراسم گفت: در صورتی که متقاضیان مسکن مهر واحد خود را تحویل نگیرند نرخ سود تسهیلات آنها از یارانه‌ای به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد. حبیب‌الله طاهرخانی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهری که قرار بود در شهرهای جدید ساخته شود ۳۴۰ هزار واحد دارای متقاضی بود که در حال حاضر از این ۳۴۰ هزار واحد، ۳۲۵ هزار واحد مسکن مهر در مرحله اتمام نازک کاری قرار دارند که نشان می‌دهد بخش ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید رو به اتمام است. وی افزود: از ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی در شهرهای جدید تاکنون ۲۵۰ هزار واحد فروش اقساطی و تحویل متقاضیان شده اما ۸۰ هزار واحد بلاتکلیف باقی مانده است که به‌دلایلی از جمله وجود دلالان، عدم مراجعه مردم و درگیری متقاضیان با تعاونی‌ها این واحدها هنوز تحویل نشده است. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در شورای عالی مسکن به تصویب رسانده‌ایم که اگر متقاضیان واحدهای مسکن مهر که ساخت آنها به اتمام رسیده برای تحویل مراجعه نکنند نرخ سود تسهیلات آنها را از نرخ سود یارانه‌ای که شامل ۴، ۷ و ۹ درصد است به نرخ سود ۱۸ درصد افزایش دهیم.
پرونده مسکن مهر پردیس پایان ۹۹ بسته می‌شود
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: از ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس تاکنون ۴۵ هزار واحد افتتاح شده و مابقی تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. سیدمهدی هدایت در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: امروز بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان پروژه به اتمام رساندیم که با این افتتاح‌ها از مجموع ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس تاکنون ۴۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: تا پایان اردیبهشت ۹۹، تعداد ۱۵ هزار واحد دیگر تحویل می‌شود که مجموعاً به ۶۰ هزار واحد می‌رسد و تا پایان شهریور ۹۹ نیز ۱۸ هزار واحد دیگر نیز افتتاح می‌شود. ۴ هزار و ۵۰۰ واحد هم به جاماندگان ثبت‌نام مسکن مهر اختصاص دارد که با توجه به اینکه ساخت آنها از صفر شروع شده تا پایان سال ۹۹ به طول می‌انجامد. بنابراین پرونده مسکن مهر پردیس که آخرین پروژه مسکن مهر کشور است تا پایان سال ۹۹ بسته خواهد شد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر منابع نیاز داریم که قرار نیست این منابع از محل بودجه و اعتبارات دولتی تأمین شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7273/8/535242/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها