منهــای دربـــی


صالحی امیری: 
به فوتبال و هیچ عرصه دیگری نمی‌روم
سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به شایعاتی که خبر از حضور وی در انتخابات فدراسیون فوتبال و احراز پست ریاست آن می‌دهد، گفت: «به فوتبال و هیچ جای دیگری نخواهم رفت. تعهد من به کل ورزش‌ها و چهار سالی است که باید در کمیته المپیک سپری کنم و دغدغه‌ای جز این ندارم.»

تصویب حجاب بانوان کاراته‌کا مسلمان در المپیک
فدراسیون جهانی کاراته استفاده از حجاب را برای بانوان مسلمان تصویب کرد تا نفراتی که به المپیک 2020 توکیو راه پیدا می‌کنند، مشکلی بابت این موضوع نداشته باشند.

حل مشکل ویزای ملی‌پوشان ژیمناستیک
مشکل صدور ویزای سه ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان برای حضور در جام جهانی استرالیا و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حل شد و آنها پس از طی مراحل اداری می‌توانند در جام جهانی استرالیا شرکت کنند. سعیدرضا کیخا، عبدالله جامعی و مهدی احمدکهنی نفراتی هستند که در جام جهانی استرالیا شرکت می‌کنند.

پرداختی‌های پرسپولیس به 50 درصد رسید
باشگاه پرسپولیس سرانجام دیروز به وعده خود عمل کرد و در آستانه دربی، 15 درصد از قرارداد بازیکنان را به حساب‌هایشان واریز کرد تا مجموع پرداختی ها به 50 درصد برسد.

جهانبخش باز هم «بازیکن ماه» برایتون شد
علیرضا جهانبخش برای دومین بار متوالی عنوان بهترین «بازیکن ماه» باشگاه برایتون را از نظر هواداران این تیم انگلیسی کسب کرد و این توفیق را در درجه اول مدیون گل شگفت‌انگیزی بود که طی دیدار با چلسی با ضربه‌ای قیچی برگردان به ثمر رساند. او که در مسابقه با بورنموث هم به سریع‌ترین گلزن برایتون در تاریخ  لیگ برتر تبدیل شد، 80 درصد آرای هواداران باشگاهش را کسب کرد و با اختلاف زیادی بر رقبایش پیروز شد.

AFC : قائدی، «نیمار ایران» است!
در آستانه دربی جدید پایتخت، سایت اینترنتی AFC با تقدیر از مهدی قائدی، مهاجم جوان استقلال که در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا درخشیده است، او را «نیمار ایران» نامید. این سایت مهارت‌های فنی قائدی را با ستاره‌های امریکای جنوبی قیاس کرده است.

تلاقی مسی- آبیدال؛ بحران تازه نوکمپ
ادعاهای جدید اریک آبیدال، مدافع چپ اسبق و مدیر ورزش فعلی بارسلونا در مورد کم‌کاری تعدادی از بازیکنان این تیم به قصد برکناری ارنستو والورده از سرمربیگری بارسا و جواب لیونل مسی به وی، بحران تازه‌ای را در نوکمپ حاکم کرده است. آبیدال گفته است: «برخی بازیکنان از والورده راضی نبودند و تلاش زیادی نمی‌کردند و این چیزها را به وضوح احساس می‌کردم. در مورد تمایل ما برای جذب ژاوی به جای والورده هم هر چیزی انعکاس یافت الا حقیقت و واقعیت امر این است که ما اصلاً مذاکره‌ای با ژاوی نداشتیم.» مسی، مرد اول بارسا هم بیکار ننشست و در اینستاگرام خود نوشت: «بهتر است مدیران باشگاه هم مسئولیت‌های خود را رعایت کنند و اگر قصد متهم کردن بازیکنان را دارند، به صراحت اسم‌شان را بیاورند و در غیر این صورت، همگان بدنام خواهند شد.»

سیدجلال حسینی: یک روز زنگ زدند 
و گفتند بیا نامه خداحافظی‌ات را بنویس!
سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «نه فقط دربی پنجشنبه تهران بلکه تمام مسابقات 6 امتیازی است زیرا مدعیان دیگری هم وارد چرخه قهرمانی در لیگ برتر شده‌اند.» او با تأکید بر اینکه نمی‌داند آن همه پاداش درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چه شده است، افزود: «متأسفانه AFC تصمیم‌های زیادی علیه فوتبال ما در سال‌های اخیر اتخاذ کرده و همین مسأله کار تیم‌های ایرانی را در آسیا سخت‌تر کرده است ولی ما کم نخواهیم گذاشت.» حسینی درباره نحوه کنار گذاشته شدنش از تیم ملی در زمان کارلوس کی‌روش هم گفت: « یک روز به من زنگ زدند و گفتند بیا و یک نامه خداحافظی از دیدارهای ملی بنویس و من قبول نکردم و گفتم که در این موارد فقط خودم تصمیم می‌گیرم. در این باره با کی‌روش و مارکار آقاجانیان هم صحبت کردم ولی تحت هیچ شرایطی حرفی دال بر لزوم ابقایم در تیم ملی نزدم.» حسینی اضافه کرد: «هر چه بود، گذشت و من گلایه‌ای ندارم و کی‌روش برای فوتبال ما زحمات زیادی کشید. برخی شامل برانکو می‌گویند کی‌روش من را به این دلیل خط زد که با گلزنی برابر تیم الجزیره امارات، باعث صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شدم ولی کلاً در آن زمان از آن گونه حرف‌ها و برخوردها زیاد بود و من همیشه گفته‌ام که باید تمرکزم را فقط روی تیم خود و مسابقات آن بگذارم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7273/19/535258/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها