همسر زنده‌یاد پورحیدری در گفت وگو با «ایران»:

انرژی مثبت می‌فرستیم که استقلال ببرد


گـــپ
آذین آقاجانی / فریده شجاعی که علاقه‌مندان به ورزش بیشتر او را به عنوان همسر مرحوم منصور پورحیدری می‌شناسند، خود عضوی قابل توجه از جامعه ورزش ایران بوده و هست.
نایب رئیس فعلی بانوان فدراسیون بسکتبال که در سال‌های دور بازیکن تیم زنان بسکتبال تاج بود. این بانوی فعال در ورزش ایران در سال 54 با هم باشگاهی خود زنده‌یاد منصور پورحیدری بازیکن آن زمان و سرمربی سال‌های بعد تیم فوتبال استقلال ازدواج کرد و خانواده‌ای ورزشی را تشکیل داد. در آستانه دربی 92، خبرنگار «ایران» با فریده شجاعی گفت‌وگویی انجام داد.
پیش‌بینی همسر زنده‌یاد منصور پورحیدری از دربی امروز این است که استقلال برنده می‌شود: «اگر به دوست داشتن باشد خب مسلماً دوست دارم تیم محبوبم استقلال ببرد. اما واقعیت این است که بازی‌ها غیرقابل پیش بینی‌ است مگر اینکه انرژی مثبت بدهیم به تیمی که می‌خواهیم ببرد. استقلال یک بحران را پشت سر گذاشت و با آمدن  فرهاد مجیدی خودش را پیدا کرده است. یک مربی جوان توانایی این را داشته که استقلال را از بحران دربیاورد و سرپا نگه دارد. پیش‌بینی من این است که استقلال می‌برد، باید انرژی مثبت بفرستیم.»
فریده شجاعی درباره پیش‌بینی خود از اینکه چه کسی در این بازی گل می‌زند، اظهار کرد: «اگر دیاباته مصدوم نبود و حضور داشت، حتماً گل می‌زد. فکر می‌کنم مهدی قائدی هم گل بزند. به هر حال امیدوارم بازی خوبی برگزار شود، جنجالی به پا نشود، هواداران بتوانند خودشان را کنترل کنند و به خوبی و خوشی بگذرد.»
او در پاسخ به اینکه بازی‌ را کجا و در کنار چه کسانی می‌‌بیند؟ گفت: «من معمولاً بازی فوتبال را نگاه نمی‌کنم؛ چرا که ظرفیت مستقیم تماشا کردن بازی فوتبال را ندارم و ترجیح می‌دهم فقط یکبار نتیجه را بشنوم. در این صورت اگر تیم محبوبم باخته باشد، فقط یکبار ضربه می‌خورم اما در طول 90 دقیقه 90 بار آدم می‌میرد و زنده می‌شود.»
شجاعی که نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال است، ادامه داد: «بازی‌های لیگ بسکتبال برگزار می‌شود و خودم را آنجا سرگرم می‌کنم که هیجانات دربی را متوجه نشوم. در این صورت فقط یک لحظه نتیجه بازی را می‌شنوم نه اینکه هرلحظه دچار فشار شوم.»
بازیکن سابق تیم بسکتبال بانوان تاج درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه اگر ورود زنان به ورزشگاه آزاد بود، برای تشویق استقلال به ورزشگاه می‌رفت، پاسخ داد: «واقعاً نمی‌توانستم. اما خب دوست دارم که این اتفاق بیفتد و بانوانی که علاقه دارند به ورزشگاه بروند، از هیجانات این بازی بی‌نصیب نمانند. بالاخره دختران جوان هم دوست دارند مانند پسران از نزدیک بازی را ببیند، شعار دهند، انرژی خود را تخلیه و تیم‌شان را تشویق کنند.»
همسر زنده‌یاد منصور پورحیدری درباره جای خالی همسرش در ورزشگاه اظهار کرد: «اتفاقاً هواداران خیلی حواس‌شان به منصور است و بسیاری از اوقات می‌شنوم که دقیقه 22 جای او را خالی می‌کنند و صدایش می‌کنند که این برای ما مایه تسلی و آرامش است. می‌فهمیم که هواداران منصور را فراموش نکرده‌اند. دوست داریم این اتفاق ماندگار باشد و منصور فراموش نشود. منصور شخصیت منحصر به فردی برای استقلال بوده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7273/19/535261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها