رئیس قوه قضائیه در بوشهر:

زیر سؤال بردن انتخابات، قرار گرفتن در جبهه دشمن است




رئیس قوه قضائیه در ادامه سفرهای استانی خود راهی بوشهر شد و همچون سفرهای پیش از این، ۱۷ گروه در مرکز این استان و شهرستان‌های تابعه را مسئول بررسی مسائل، مشکلات و عملکرد واحد‌های مربوطه در دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته کرد تا گزارش بررسی‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اعلام و تصمیم‌گیری درخصوص آنها انجام شود.
ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه این سفر با خانواده شهدای استان دیدار کرد و موضوع انتخابات را به پیش کشید. به گزارش میزان، رئیس قوه قضائیه گفت: تعبیر رهبر معظم انقلاب برای طلاب و دانشجویان این بود که می‌خواهم طلاب و دانشجویان سیاسی باشند؛ ولی برخی سیاسی بودن را به معنای این گرفتند که عضو فلان گروه و جریان سیاسی باشند؛ معنای سیاسی بودن این نیست. سیاسی کسی است که زمان شناس و وظیفه‌شناس باشد، نیاز جامعه را خوب تشخیص دهد و حاضر باشد برای رفع نیاز جامعه همه توان خویش را به خدمت بگیرد و خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشد. یک مرد و زن بابصیرت و بامسئولیت کسی است که نیاز جامعه را بخوبی درک کند و بداند امروز جامعه چه می‌خواهد و برای رفع نیاز جامعه، حاضر باشد از ظرفیت خود مایه بگذارد. او در ادامه اضافه کرد: دیدبان تیزبین بصیرت آفرین، حکیم فرزانه ما فرمودند آنچه که پیش رو دارید، آن وظیفه است. یادمان نرود که انتخابات مسأله مهمی است. همه کسانی که دل در گرو این نظام و کشور و عزت این ملت دارند و هرکس که به عزت این کشور فکر می‌کند، باید وظیفه‌اش را در این عرصه خوب انجام دهد. هرکس هم با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را زیر سؤال ببرد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با تضعیف جریان انتخابات در جبهه دشمن قرار می‌گیرد. رئیسی با بیان اینکه راهبرد دشمن آن است که در مردم ایجاد تزلزل کند، گفت: باید دوستان انقلاب و آنهایی که دغدغه‌شان مردم و نظام است، آنها در جهت آنچه که نیاز مردم و رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار مردم است، حرکت کنند و آن چیزی است که امروز رهبری برای همه ما وظیفه دانستند و آنچه که امروز برای ما به عنوان یک وظیفه جدی است، توجه داشتن است به آن چیزی که انقلاب اسلامی از ما درگام دوم خود می‌خواهد. رئیس دستگاه قضا گفت: کاستی‌ها در همه دستگاه‌ها بد است و ما در دستگاه و مجموعه خودمان آن را بدتر می‌دانیم. خوبی‌ها در همه جا خوب است و در اینجا خوب‌تر خواهد بود. برای اطمینان دادن به شما خانواده معظم شهیدان عرض می‌کنیم که برای اجرای عدالت و قانون، واقعاً حزب، جناح، دسته سیاسی و وابستگی و برخی از ارتباطات هیچ کدام مانع ما و همکارانمان ان شاءالله نخواهد بود.
بازدید از محل دپوی خودرو‌های پرشمار وارداتی
رئیسی در ادامه سفر به استان بوشهر، از اسکله صیادی «جفره» بازدید سرزده کرد و با حضور در جمع صیادان و ملوانان، دیدار چهره به چهره با آنها داشت و در جریان مشکلات این قشر قرار گرفت. در این دیدار صیادان و ملوانان نسبت به مشکلات مختلف خود از جمله سوخت، قطع شدن پیاپی سامانه‌ها، پیاده نشدن مناسب دولت الکترونیک در اسکله، عدم بهره‌مندی از امتیاز سختی کار، امتیاز آب و نداشتن بیمه گلایه‌هایی را مطرح کردند. او پس از شنیدن مشکلات صیادان خطاب به استاندار گفت: پیش از سفر با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تلفنی در مورد مشکلات صیادان صحبت کردم که گفت در جلسه دولت این موضوع تصویب شده است.
رئیس قوه قضائیه پس از بازدید سرزده از اسکله صیادی جفره به صورت از پیش اعلام نشده در گمرک و محل دپوی خودرو‌های پرشمار وارداتی حضور یافت. او در این بازدید در جریان علت دپو و تعداد این خودرو‌ها قرار گرفت و مدیر واحد مربوطه توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد. همچنین آخرین وضعیت پرونده خودرو‌های وارداتی در این دیدار از سوی رئیس کل دادگستری استان بوشهر، تشریح شد و رئیس قوه قضائیه نسبت به تسریع در رسیدگی دستوراتی را صادر کرد. رئیسی با حضور در دفتر امام جمعه بوشهر با تعدادی از مراجعه کنندگان دیدار و دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات آنها صادر کرد.
رئیس قوه قضائیه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان هم حاضر شد و با بیان اینکه ما در قوه قضائیه مشکلات زیادی داریم، گفت: رفع همه مسائلی که امروز در دستگاه قضایی به عنوان دغدغه به شمار می‌رود، مشکل است، اما هم امکان رفع و هم امکان دفع این مشکلات وجود دارد. او با اشاره به قابل حل بودن مشکل اطاله دادرسی، تأکید کرد: گزارشاتی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد همت والا برای رفع مشکل اطاله دادرسی تأثیرگذار بوده است.
رئیسی در نشست خبری پایان سفر خود به بوشهر گفت: نسبت به برخی از پرونده‌های خاص در استان مثل وجود ۹۰۰ اتومبیل که بیش از دو سال در بنادر باقی مانده اند دستور پیگیری داده شد که قرار شد تا آخر سال جاری رسیدگی شود. نسبت به وضعیت اراضی که گزارش شده بعضی از زمین‌خواری‎ها و بی توجهی به قوانین و مقررات و تغییر کاربری‎ها صورت می‎گیرد.
پرونده تمام زندانیان کشور
بررسی می‎شود
همچنین در جریان سفر رئیس قوه قضائیه چهار زندانی محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشتند. اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‎ها نیز که به همراه رئیسی به استان بوشهر سفر کرده بود، در مراسم تقدیر از این خانواده‎ها با اشاره به ضرورت کاهش جمعیت کیفری گفت: تأکید رئیس قوه قضائیه بر همین امر است و ما تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تحقق این سیاست استفاده کنیم. وی همچنین از اعزام گروه‌های ویژه برای بررسی پرونده تمامی زندانیان کشور خبر داد و گفت: در مرحله اول از روز شنبه 16 گروه از سوی سازمان زندان‎ها به 16 استان کشور عزیمت می‎کنند و با رسیدگی پرونده تمامی زندانیان امکان بهره‎مندی آنان از ظرفیت های حقوقی و امتیازاتی مانند آزادی، آزادی مشروط، عفو و تعلیق مجازات براساس ظرفیت‎های قانونی را بررسی می‎کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/2/535402/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها