اخبــــار




سردار حاجی‌زاده:
بزودی ناگفته‌های جدیدی درباره حمله به «عین الاسد» منتشر می‌کنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه تمامی کدها و فرکانس‌های گلوبال هاوک امریکایی رمزگشایی و برای ایران کاملاً بی‌اثر شده است از انتشار اطلاعات جدید از حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی امریکایی عین الاسد در آینده نزدیک خبر داد. به‌ گزارش ایسنا، تصاویر لاشه‌ هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته جاسوسی و متجاوز امریکایی‌ که در خرداد ماه سال‌جاری پس‌از نقض حریم هوایی ایران به‌دست رزمندگان یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سامانه بومی «سوم خرداد» منهدم شد، برای نخستین بار از رسانه ملی به تصویر کشیده شد.
سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده در محل این رونمایی با اشاره به جزئیاتی از ساقط کردن این پهپاد فوق پیشرفته گفت: این پهپاد بزرگ‌ترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است و مشخصات منحصر به فردی دارد. به‌طور مثال به واسطه اینکه در ارتفاع خیلی بالا پرواز می‌کند قادر است بدون محدودیت همه مسیرها را بدون تحت تأثیر قرار دادن روت‌های هوایی از امریکا پرواز کند و به خلیج فارس بیاید.
وی افزود: این پهپاد پیشرفته به‌دلیل اینکه بسیار بزرگ است از تمامی تجهیزات جاسوسی در داخل آن استفاده شده است. سردار حاجی‌زاده با اشاره به پهپادهای امریکایی که تاکنون توسط سپاه هدف قرار گرفتند، ادامه داد: بزرگ‌ترین کلکسیون دار پهپادها در جهان هستیم. ترایتون را کم داشتیم که آن هم به پهپادهای قبلی اضافه شد و از این پس نیز اگر تجاوزی به خاک ایران داشته باشند قطعاً آنها را هدف قرار می‌دهیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: این پهپاد بسیار با ارزش است ولی باید امریکایی‌ها خط قرمزی برای این پهپاد در رابطه با ایران بکشند. چرا که ما امروز با تمامی کدها و فرکانس‌های آن آشنایی پیدا کرده‌ایم. یعنی نه اینکه در فاصله صد کیلومتری بتوانیم آن را رهگیری کنیم بلکه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی‌اثر کنیم. وی ادامه داد: امریکایی‌ها در جریان حمله به عین الاسد یک سیلی کوچک در حوزه جنگ الکترونیک از ما خوردند.
سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: تمامی تجهیزات از لاشه به دست آمده گنجی است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده است و از آن استفاده خواهیم کرد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران همچنین با اشاره به خبرهای جدیدی از حمله به پایگاه عین الاسد گفت: ناگفته‌ها زیاد است و یک جلسه مستقل می‌خواهد تا مردم عزیز از این حمله بیشتر مطلع شوند.  سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: احتمال دارد تا مدتی دیگر در رسانه‌ها بگویند که چند تن از نظامی‌های امریکایی دچار مرگ خفیف مغزی شده‌اند.

مجمع روحانیون مبارز درسالگرد پیروزی انقلاب:
دیگرانی هم هستند که دل در گرو سربلندی ایران دارند

 مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در موضعی که به نوعی نقد غیریت‌سازی در جریان‌های سیاسی کشور است نوشت: «آیا برای ایجاد امید در دل‌های علاقه‌مند به میراث امام خمینی که درود بی‌پایان خداوند بر او باد نباید به جای هر دشنام و بد گفتن به هر کس که ناصحانه به مسئولان هشدار می‌دهد لختی در سخنان آن تأمل کرد. آیا وقت آن نرسیده است که احتمال دهیم به جز ما دیگرانی هم هستند که به خدا ایمان دارند و به عزت اسلام و مسلمین می‌اندیشند و دل در گرو سربلندی ایران و مردم عزیز ایران دارند؟»
به‌گزارش جماران؛ در بخشی از متن این بیانیه با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که نوید آزادی و محو هرگونه دیکتاتوری و وعده فضایی عاری از اختناق و خفقان می‌داد تا مردم زیر سایه اسلام، سرنوشت خویش را به دست گیرند و اجازه ندهند همچون رژیم سلطنتی یک نفر حاکم بر سرنوشت کشور باشد و هرگونه که خواست ویا مصلحت تشخیص داد تصمیم بگیرد، آمده است: «سالگرد پیروزی انقلابی از راه می‌رسد که پرچمدار آن امام خمینی که درود بی‌پایان خداوند بر او باد، مجلس یعنی مرکز قانونگذاری کشور را در رأس امور می‌دانست و برای اینکه همه در چارچوب قانون حرکت کنند تأکید مکرر کرد تا انتخابات مجلس هر چه زودتر برگزار شود تا وظایف هر دستگاه و هر نهاد و هر بنگاه و هر سازمان و هر... بر اساس قانون معین شود و هیچ یک از آن‌ها و هیچ کس حق نداشته باشد در حوزه اختیارات و وظایف دیگری دخالت کند که خود بالاترین فساد است و منشأ اکثر فسادها اگر نه همه آنها است.»
مجمع روحانیون مبارز با یادآوری نگرانی امام(ره) درباره به انحراف کشیده شدن انقلاب به دست کج فهمان و متحجران افزود: «امروز ملت بزرگوار و رشید ایران در شرایطی به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب می‌رود که هنوز از تحقق آن وعده‌ها و نویدها و مژده‌ها با گذشت بیش از چهل سال مأیوس نشده است در حالی که می‌بیند و می‌شنود که بسیاری از مسؤلان از فساد لانه کرده در همه جای کشور فریاد برآورده و می‌آورند مسؤلانی فساد را فریاد می‌زنند که تازه از راه نرسیده‌اند که ده‌ها سال است در تمشیت امور کشور کم یا زیاد دخالت داشته‌اند و از این فسادهای ویرانگر یا بی‌اطلاع بوده‌اند یا از کنار آن گذشته اند.»
این بیانیه با بیان اینکه ملت وفادار ایران با برگزاری جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در راهپیمایی‌ها همزمان به مناسبت چهلمین روز شهادت سرباز اسلام سردار نامدار سپهبد قاسم سلیمانی یاد و خاطره آن مهاجر الی‌الله را گرامی می‌دارد، از درگاه خدا برای ملت ایران صبر و بردباری و برای مسؤلان درست اندیشیدن در چگونه حکومت کردن مسألت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/2/535403/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها