دیگه چه خبر


سطح زندگی 80 درصد اروپایی‌ها از مردم ایران پایین‌تر است

 خبر اول اینکه،رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه تأکید کرد که وضعیت زندگی اروپاییان نسبت به وضعیت امروز مردم ایران بدتر است. به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام عباسی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا گفت: بنده در گذشته و در حال حاضر مسئول بخش اروپای المصطفی بوده و هستم و حاضرم سوگند بخورم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا سطح زندگی پایین‌تری از مردم ایران دارند؛ رسانه دنیا را به نحو دیگر ترسیم کرده است و نمی‌دانیم در آن کشورها چه خبر است. وی تصریح کرد: امروز بسیاری از نعمت‌هایی که در کشور داریم، برای ما عادی است و به چشم ما نمی‌آید اما برخی از اشخاصی که از کشورهای گوناگون به ایران می‌آیند، همین مباحث عادی، برای آنان تعجب‌آور است. به گفته عباسی، قدرت رسانه شیطانی و مکرآمیز استکبار کاری انجام داده که حتی برخی‌ها نتوانند از دستاوردهای ما دفاع کنند.

تشبیه فقهای شورای نگهبان به پیامبر

 خبر دیگر اینکه، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با دفاع از عملکرد شورای نگهبان گفت: آنچه باعث تأسف است، این است که برخی مسئولین با سمت بالا با دشمن همصدا شوند و انتخابات را تشریفاتی بنامند. رهبر انقلاب در سخنرانی پریروز به یک آیه اشاره کردند و من امروز می‌خواهم این آیه را توضیح دهم. شأن نزول آیه این است که در سر معامله‌ای در زمان پیامبر، امیرالمؤمنین با یکی از اصحاب اختلاف پیدا کردند و امام گفتند باید به پیغمبر مراجعه کنیم و صحابی نپذیرفت که پیامبر قطعاً به نفع پسرعمو و دامادش حکم خواهد کرد و در این زمان بود که آیه نازل شد. به گزارش ایلنا وی افزود: اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح‌گرایی حکم می‌کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. خداوند در آیه بعدی می‌گوید چرا برخی این گونه هستند و پاسخ می‌دهد سه علت دارد؛ یا در دل‌هایشان مریضی است، یا شکاک هستند یا می‌ترسند خدا و پیامبر حق اینها را از بین ببرند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند.

ارزیابی متفاوت اقتصاددان امریکایی از وضعیت ایران

 شنیدیم که،«استیو ‌هانکه» اقتصاددان امریکایی در دانشگاه «جانز ‌هاپکینز» که روی تورم در اقتصادهای مختلف دنیا تحقیق می‌کند، پیش‌بینی وقوع «اَبَرتورم» در ایران را رد کرد و گفت برعکس اقتصاد ایران در یک سال اخیر روند با ثباتی را طی می‌کند و ارزش پول ملی ایران باثبات است. به گزارش عصرایران، این استاد اقتصاد با نگارش مطلبی در نشریه «نشنال ریویو»، با اشاره به اینکه اقتصاد ایران هیچ گاه حتی در آستانه اَبَرتورم نیز قرار نگرفته است، نوشت: «برایان هوک» نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران، اخیراً ادعا کرد که تحریم‌های امریکا علیه ایران باعث ایجاد «ابر تورم» در این کشور خواهد شد. اقتصاد ایران تنها در اکتبر سال  2012 (1391) به آستانه ابرتورم نزدیک شد، اما وارد دوره ابرتورم نشد و امروز، ایران حتی نزدیک به آستانه ابرتورم هم قرار ندارد.این استاد اقتصاد امریکایی افزود: «در واقع از سال جدید میلادی، ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی (دلار) در بازار سیاه بسیار پایدار بوده است و نرخ رسمی تورم سالانه 38.6 درصد است. و طبق جدیدترین ارزیابی‌های من ، نرخ تورم ایران در حال کاهش است.»

آلمان امسال هم در جشن پیروزی انقلاب حضور دارد

 دست آخر اینکه، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده امسال هم طبق روال سال‌های گذشته در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت ایران در برلین حضور خواهد داشت. به گزارش عصرایران، سخنگویانی از وزارت خارجه آلمان به روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» گفتند تغییری در مناسبات سیاسی ایران و آلمان روی نداده و نمایندگان وزارت خارجه آلمان امسال هم طبق سال‌های گذشته در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت ایران در برلین حضور خواهند داشت. پارسال رسانه‌ها و محافل طرفدار اسرائیل جنجال گسترده‌ای بر سر حضور مقاماتی از وزارت خارجه آلمان در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در برلین به راه انداختند؛ اما مقامات برلین تأکید کردند بابت حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی عذرخواهی نمی‌کنند و این روشی معمول در عرف روابط دیپلماتیک بین کشورهاست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/3/535408/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها