باحضور رئیس دفتر رئیس جمهوری انجام شد

بازگشت کارخانه چوب مازندران به مدار تولید




با همت جوانان؛ قدیمی‌ترین کارخانه چوب مازندران به خط تولید بازگشت و از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری افتتاح شد.
شرکت نکا چوب که سال 1348 در میاندرود ساری فعالیت خود را آغاز کرده بود، در سال 91 به‌دلیل بدهی و مشکلات ناشی از آن، به بانک ملی واگذار شده و به مرور تعطیل می‌شود.
اما امسال و در سال رونق تولید این شرکت با همت جوانان ایرانی در کمتر از ۴ ماه به‌صورت کلی بازسازی شد و با راه‌اندازی خطوط چوب بری ٬نئوپان و ملامینه ۷۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که ۴۸۰ نفر در بخش حفاظت از جنگل و ۲۲۰ نفر در بخش صنعت این شرکت به‌کار گرفته خواهند شد.
سعید نوری مدیر عامل شرکت نکاچوب در خصوص فعالیت‌های حفاظت از جنگل این شرکت عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مجریان طرح حفاظت از جنگل که بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد نکاچوب می‌باشد که با در اختیار گرفتن ۴۸۰ نیرو مشغول به انجام این امر است.
نوری در ادامه از رئیس دفتر رئیس جمهوری خواست تا پیگیر مطالبات معوقه این شرکت از سازمان جنگل‌ها شود و ابراز امیدواری کرد تا با تمدید قرارداد حفاظتی٬ گام مهمی در جهت اشتغال جوانان مازندرانی و رونق تولید برداشته شود.
وی در پایان پیشنهاد افزایش سرمایه برای خروج این شرکت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را مطرح کرد که با استقبال واعظی مواجه شد.
محمود واعظی طی سخنانی در مراسم افتتاح این واحد تولیدی با تبریک به کسانی که برای راه‌اندازی دوباره این کارخانه زحمت کشیدند، ابراز امیدواری کرد که اقدام آغاز شده در کارخانه با قدرت ادامه یافته و در آینده نزدیک شاهد فعالیت هر 3 خط تولیدی محصولات چوبی این کارخانه باشیم. رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: زمانی که امریکا تحریم گسترده و فشار حداکثری را بر ملت ایران وارد کرد، امید داشت که کارخانجات ایران تعطیل شود، اقتصاد ایران فلج شده و مردم در مقابل نظام و دولت قرار گیرند.
وی خطاب به کارکنان و مدیران این واحد تولیدی، گفت: هر کدام از این اقدامات شما در افزایش و رونق تولید در کشور به دولت و ملت امید می‌دهد و تیری است به سوی دشمنان که امید داشتند کارخانجات ایران تعطیل خواهد شد.
افزون براین، همزمان با چهل و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۲۵۶ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغال زا با اعتباری بالغ بر۱۰ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال با حضور رئیس‌دفتر رئیس جمهوری در شهرستان گنبد کاووس افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/8/535434/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها