خــبـــر



رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» امکان پذیر شد

رئیس سازمان فضایی ایران از امکان رصد موقعیت لحظه‌ای ماهواره «ظفر» از طریق سایت «فضاجو» توسط نخبگان فضایی کشور خبر داد.
به‌گزارش «ایران»، مرتضی براری در توئیتر نوشت: سایت «فضاجو» به‌عنوان اولین سایت بومی ردیابی و رصد ماهواره‌ها، برای رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» توسط دانشجویان نخبه کشور طراحی و اجرا شد. وی گفت: این سایت در دو آدرس
fazajoo.com و fazajoo.ir، مستقل از سایت‌های خارجی، موقعیت لحظه‌ای ماهواره ظفر را اطلاع‌رسانی می‌کند. براری ادامه داد: این وب‌سایت با همت دانشجویان خلاق و به‌صورت خودجوش طراحی و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون نیز در حال تکمیل و بهینه‌سازی است. در این زمینه از پیشنهادات و نظرات همه استقبال می‌کنیم. رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به‌شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره سنجشی «ظفر» گفت: طی ۶ سال گذشته متخصصان ما در حال گذر از گام اول (مدار تحقیقاتی) به گام دوم (مدار عملیاتی) بودند. در این روند زیرساخت‌های لازم از قبیل ماهواره، ماهواره‌بر، پایگاه پرتاب، مرکز کنترل و هدایت، ایستگاه زمینی و آزمایشگاه‌ها ارتقا داده شده است و تلاش می‌کنیم گام‌های بعدی با سرعت بیشتر برداشته شود. براری در پاسخ به اظهارات یکی از کاربران توئیتر که مدعی شده بود ماهواره‌ از سکو پایین آورده شده است، تأکید کرد: این خبر صحت ندارد. تمام مراحل و فرآیندهای پرتاب ظفر به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

 نخستین اجلاس مشترک «فاوا » ایران و پاکستان برگزار شد

نخستین اجلاس کمیته همکاری‌های مشترک ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
به‌گزارش «ایران»، در این نشست ریاست هیأت ایرانی را ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و ریاست هیأت پاکستانی را احمد سعیدی، قائم‌مقام وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور پاکستان بر عهده داشتند. در این اجلاس رؤسای کمیته‌های تخصصی دو کشور ابتدا توانمندی‌های کشورهای متبوعشان را معرفی و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند. پس‌ازآن جلسه اجلاس در دو زیر کمیته بررسی سند پایانی و ارائه توانمندی‌های بالقوه آموزش و پژوهش، امنیت سایبری و فضایی ادامه پیدا کرد. در پایان ضمن بررسی تفاهم‌های صورت گرفته بین دو کشور، اسناد همکاری‌های مشترک مبادله شد تا اصلاحات نهایی در آن اعمال و پس‌از سیر مراحل قانونی بین مقامات عالی‌رتبه دو کشور امضا شود.

اتحاد غول های فناوری چین علیه تحریم امریکا

تیم‌های هواوی، اوپو، ویوو، شیائومی برای کمک به برنامه نویسان بین‌المللی و مبارزه با تحریم‌های گوگل، برنامه‌های کاربردی را به فروشگاه‌های برنامه اختصاصی خود منتقل می‌کنند. به‌ گزارش انتخاب،  احتمالاً بزرگ‌ترین مسأله هواوی در حال حاضر عدم وجود برنامه‌های شخص ثالث محبوب در گالری برنامه آن است اما طبق گزارش جدیدی از رویترز، هواوی با غول‌های گوشی هوشمند چینی مثل شیائومی، ویوو و اوپو همکاری کرده است تا برنامه نویسان بین‌المللی فعالیت‌های خود را راحت‌تر ارائه دهند. این روش در واقع راه انتقال برنامه‌ها و محتوای آنها به‌طور همزمان در فروشگاه‌های اختصاصی تولید‌کنندگان است.اکنون تیم هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی برای کمک به برنامه نویسان، برنامه‌های کاربردی را به فروشگاه‌های برنامه اختصاصی خود منتقل می‌کنند. این پلتفرم جدید که با عنوان اتحاد جهانی خدمات توسعه دهنده (GDSA) لقب گرفته است، چندین منطقه از جمله هند، اندونزی، مالزی، روسیه، اسپانیا، تایلند، فیلیپین و ویتنام را هدف قرار می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/17/535471/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها