اخـــــبار



عامل شهادت مأمور پلیس راه کشته شد

گروه حوادث/ شرور مسلح که 3 سال قبل یکی از مأموران پلیس راه جاسک را به شهادت رسانده بود در جریان یک درگیری مسلحانه با مأموران نیروی انتظامی کشته شد.
به‌ گزارش روز دوشنبه پلیس هرمزگان، فرمانده انتظامی استان در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان جاسک در تحقیقات گسترده از حضور فرد شروری که سوابق متعددی از جمله قتل یک مأمور پلیس را داشت در روستای برگی از توابع شهرستان جاسک مطلع شدند و پیگیری موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. سردار غلامرضا جعفری افزود: مأموران با اقدام فنی و شگردهای پیچیده پلیسی مخفیگاه این شرور مسلح را در یک منطقه سخت گذر کوهستانی که بدون هرگونه راه دسترسی به ارتباط مخابراتی، بی‌سیمی وخودرویی بود شناسایی و با تشکیل چند گروه کارآزموده، مخفیگاه این شرور      سابقه‌دار را محاصره کردند.  فرد شرور با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی کرد که در عملیاتی مسلحانه سرانجام طی این درگیری کشته شد. در بازرسی مخفیگاه وی یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف به همراه سه تیغه خشاب و ۵۲ تیر فشنگ جنگی و ۱۵ پوکه کلاشنیکف کشف شد. سردار جعفری اظهار داشت: متهم سوابق متعددی نظیر ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان، دوفقره قتل و ۴فقره تهدید به قتل در سطح شهرستان جاسک و بشاگرد، زورگیری، اخاذی، خلع سلاح کارکنان محیط زیست، به شهادت رساندن شهید عباس معصومی از مأموران پلیس راه جاسک و دومرحله درگیری با مأموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی جاسک دارد. شهید استوار دوم عباس معصومی گرجی روز پنجشنبه پنجم اسفند سال ۹۵ در حالی که همراه همکارانش مشغول کنترل سرعت خودروهای عبوری بودند در تیراندازی از سوی راکب یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر پلیس راه میناب - جاسک شهید شد.‌

بازداشت 2 ایرانی در مرز عراق

گروه حوادث/ 2 مسافر ایرانی در گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شدند.
سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد این 2 ایرانی که در مجموع ۲۱ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و مقداری قرص متادون به همراه داشته‌اند، پیش از ورود به سالن مسافران توسط یگان مبارزه با مواد مخدر و پلیس گذرگاه مرزی زرباطیه (در استان واسط عراق) دستگیر شده‌اند.
بر اساس قوانین عراق، این افراد به بخش مبارزه با مواد مخدر شهر بدره انتقال داده شده‌اند تا اقدام‌های قانونی لازم در مورد آنها اجرا شود.
به‌گزارش ایرنا، پلیس و دستگاه قضایی عراق، مجازات بسیار سختی برای دارندگان مواد مخدر اعمال می‌کند و معمولاً این افراد علاوه بر ضرب و شتم در زمان دستگیر شدن، به زندان‌های طولانی مدت و با شرایط دشوار محکوم می‌شوند. در موارد بسیاری نیز برخی ایرانیان به علت همراه داشتن داروهای مجاز در ایران که برای طرف عراقی شناخته شده نیست، به ظن حمل مواد مخدر بازداشت می‌شوند و گاه تا اثبات بی‌گناهی باید ماه‌ها در شرایط بسیار سخت زندان بسر برند. مقام‌های ایرانی و عراقی بارها در این خصوص به مسافران و زائران هشدار داده‌اند.‌‌‌

کلاهبرداری 300 میلیونی
به بهانه کمک به نیازمندان

گروه حوادث / مرد شیاد که با همدستی خانواده‌اش و به بهانه کمک به نیازمندان از زنان سالخورده کلاهبرداری و سرقت می‌کرد توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل مرداد سال‌جاری شکایت‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و سرقت از بانوان سالمند به پلیس رسید که در همه سرقت‌ها دو مرد و یک زن با خودروهای مدل بالا و با ظاهری آراسته در سطح شهر و بخصوص اطراف مساجد و اماکن مذهبی از زنان سرقت کرده بودند. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اعضای این باند پس از شناسایی سوژه هایشان به آنها نزدیک می‌شدند و خود را فردی نیکوکار معرفی می‌کردند، سپس با نشان دادن یک نایلون مشکی که حاوی مقداری لباس و دلار بود از آنها درخواست می‌کردند تا لباس‌ها را به نیازمندان برسانند و پس از جلب اعتماد مالباختگان به آنها می‌گفتند چون از خارج کشور آمده‌اند و طلای ایرانی را نمی‌شناسند از آنها می‌خواستند طلاهایشان را نشان دهند تا شماره عیار آن را یادداشت کنند و پس از آن هم طلاها را داخل نایلونی می‌ریختند که ته آن سوراخ بود و همان نایلون را به صاحبش می‌دادند و می‌رفتند اما دقایقی بعد قربانیان متوجه می‌شدند که طلاهایشان سرقت شده است.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در برخی شکایت‌ها وقتی متهمان موفق به فریب سوژه نمی‌شدند با توسل به زور و تهدید اقدام به سرقت طلای آنها می‌کردند که با توجه به سرقت‌های متعدد با این شیوه در شهر تهران و برخی شهرستان‌ها کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی برآن شدند تا با ایجاد تیم ویژه‌ای موضوع را پیگیری کنند و در اقدامات پلیسی تصاویر یکی از متهمان به‌نام رضا ۳۶ ساله که از مجرمان سابقه دار بود به‌دست آمد. در بررسی‌های بعدی مشخص شد همدستان رضا خانواده وی هستند و با تشکیل باند خانوادگی اقدام به کلاهبرداری و سرقت‌های سریالی کرده‌اند. با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران رضا در نازی آباد شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. مأموران در بازرسی از محل دستگیری این متهم دو دستگاه خودروی مزدا۳ و جک s۵ به همراه مقادیری طلا و پول‌های تقلبی کشف کردند. رضا پس‌از انتقال به پایگاه هشتم عنوان کرد: حدود دو سال است به همراه خانواده‌اش در شهرهای تهران – اسلامشهر – شیراز – اصفهان و... به این شیوه حدود 300 میلیون تومان کلاهبرداری و سرقت کرده‌اند. گفتنی است تاکنون ۱۸ تن از مالباختگان با مراجعه به پایگاه هشتم و مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده‌اند و متهم به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی شاکیان احتمالی و دستگیری سایر همدستانش در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار دارد.‌

تصادف قطار با کوه برفی

گروه حوادث / برخورد قطار باری با کوهی از برف در مسیر ریلی میانه به بستان آباد 3 مصدوم بر جا گذاشت. به‌گزارش مهر، این قطار باری در ۳ کیلومتری «تیکمه داش» بستان آباد با تلی از برف که به‌دلیل کولاک و برف شدید مسیر خط آهن را مسدود کرده بود برخورد کرد و سه نفر مصدوم شدند. به‌گفته مسئولان هلال احمر بستان آباد مصدومان این حادثه به‌صورت سرپایی مداوا شدند.
بعداز بازگشایی مسیر ریلی این قطار به حرکتش ادامه داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7277/12/535787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها