بیم و امید اوپک پلاس




قیمت هر بشکه نفت خام برنت با بازگشایی بازارها در روز دوشنبه بیش از 1.48 درصد افزایش را تجربه کرد و به 54.06 دلار در زمان تنظیم این گزارش رسید. این افزایش همانند رشد شاخص‌ها در بازارهای سرمایه دلیل واحدی داشت؛ پایان تعطیلات سال نو چینی و بازگشایی بخشی از کارخانه‌های این کشور.
رویترز در این باره نوشت، همزمان با رشد شاخص‌ها در بازارهای بورس قیمت نفت شاهد افزایش بیش از یک درصدی بود اما نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد ویروس کرونا که شمار تلفات آن اکنون به بیش از هزار نفر رسیده همچنان ادامه دارد.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم روز گذشته با 61 سنت معادل حدود 1.2 درصد افزایش به 50 دلار و 18 سنت رسید.
به گزارش تسنیم، مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه سی‌ام سی مارکتس به رویترز گفته است: «احساس مثبت کلی شکل گرفته در بازارهای آسیایی موجب رشد قیمت نفت شده است.»
وی افزود: «ترمیم قیمت ضعیف بوده و احتمالاً چندان دوام نخواهد یافت. زیرا تقاضای نفت چین احتمالاً در کوتاه مدت به‌دلیل ویروس کرونا همچنان پایین خواهد بود. اوپک پلاس و روسیه باید یک طرح جامع کاهش تولید را ارائه کنند تا بتوانند موجب افزایش قیمت‌ها شوند.»
ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه اوآندا در این باره گفت: «فعالیت‌های پالایشگاه‌های چینی 15 درصد کاهش یافته و اگر ویروس در ماه جاری فروکش نکند وضعیت ممکن است بدتر شود.» مویا افزود، ظاهراً اوپک پلاس در وضعیت صبر و انتظار گرفتار شده است. روسیه می‌تواند نفت 40 دلاری را نیز تحمل کند. بنابراین ممکن است تمایلی به همراهی با سایر اعضای اوپک پلاس برای کاهش 600 هزار بشکه دیگر از تولید نداشته باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7277/9/535831/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها