رئیس جمهوری در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران:

پیشنهاد ما به دنیا گفت‌وگو است



رئیس جمهوری عصر دوشنبه در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران با بیان اینکه «امریکایی‌ها در اشتباهند؛ مردم و مسئولان ما در برابر این تحریم‌ها تسلیم نمی‌شوند»، اظهار داشت: آنهایی که با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران آشنا هستند، می‌دانند که ملت بزرگ ایران در برابر قلدری و زور، سخن ناحق و غلط و فشار ناروا،  سر تسلیم فرود نمی‌آورد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی گفت: خدمت شما سفرا، مسئولین و رؤسای نمایندگی‌ها عرض می‌کنم، امریکا در طول 20 ماه گذشته روز به روز فشار خود را بر مردم و کشور ما افزایش داده است اما از 8 ماه قبل به این طرف تمام شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که ما از این تحریم سربلند بیرون آمده‌ایم. کشور را در سال گذشته و امسال با وجود تحریم بخوبی اداره کردیم و برای اداره کشور نه نیاز به وام خارجی داشتیم، نه به استقراض از بانک مرکزی خودمان نیاز داشتیم.
او با اشاره به اینکه امریکا، قانون و عهد و پیمان را زیر پا گذاشته است و جنایت را علیه یک ملت آغاز کرده، افزود: آیا این در تاریخ امریکا به عنوان افتخاری برای آقای ترامپ است؟ آیا قانون شکنی، جنایت، ملتی را در فشار قرار دادن و زیر پا گذاشتن عهد، افتخار است؟
رئیس جمهور با اشاره به ترور شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی اگر می‌خواست ژنرال‌های امریکایی را بکشد، بسیار بسیار برای او در افغانستان و عراق و هر جای دیگر، آسان بود اما هیچ وقت این کار را نکرد، هیچ موقع سلیمانی این کار را نکرد. من به عنوان کسی شهادت می‌دهم که کاملاً بر اقدامات نیروی قدس و سردار سلیمانی که دراین منطقه و در طول سال‌های گذشته انجام دادند، آشنا هستم. مسیر حرکت سردار سلیمانی از فرودگاه به سمت میدان جنگ نبود، به سمت یک میدانی که عده‌ای علیه امریکا اقدام کنند، نبوده بلکه از فرودگاه به مرکزی می‌رفت که چند ساعت بعد با نخست وزیر آن کشور یعنی بالاترین مقام اجرایی آن کشور ملاقات کند و این جنایت بزرگ از نظر ما، جهانیان و مقررات بین‌المللی محکوم است. به گفته روحانی، جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب منادی صلح بوده و در طول این 41 سال علیه هیچ کشوری اقدام نکردیم. علیه ما جنگ تحمیلی شده اما ما به کشوری حمله نکردیم. ما به آواره‌ها کمک کردیم. ما به مردم آواره افغانستان، به مردم عراق که در جنگ ائتلاف علیه عراق آواره شده بودند، کمک کردیم. به مردم کویت در حمله صدام به کویت کمک کردیم. به مردم قطر در شرایط حصر غیرقانونی کمک کردیم. از لحاظ مواد غذایی و دارویی به مردم یمن کمک کردیم. در طول این 41 سال به مردم و آرمان فلسطین کمک کردیم. به مردم لبنان کمک کردیم. علیه تروریست‌ها جنگیدیم و خون دادیم. ما همواره دنبال صلح بودیم امروز هم دنبال صلح هستیم. آنچه ما می‌گوییم به نفع مردم منطقه و به نفع حتی مردم امریکا است. باز هم پیشنهاد ما به همه دنیا، گفت‌وگو و مذاکره است. رئیس جمهوری گفت: به همه همسایگان و مردم منطقه اطمینان می‌دهیم خواست ما همزیستی مسالمت‌آمیز است. علاقه‌مندیم با همه همسایگان‌مان بدون استثنا اگر مشکلی داریم حل و فصل کنیم. با بسیاری از همسایگان‌ خود امروز روابط برادرانه و دوستانه داریم و با بسیاری از کشورهای جهان نیز امروز روابط صمیمانه و برادرانه داریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7277/3/535853/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها