دیگه چه خبر


توضیح  سردار شریف  درباره یک توئیت جنجالی
حاج قاسم حضوری در قرارگاه ثارالله نداشت

 خبر اول اینکه، پس از جنجالی شدن محتوای یک توئیت از حساب کاربری منتسب به سردار عزیز جعفری، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران به آن واکنش نشان داد. به گزارش مشرق، در توئیت حساب کاربری منتسب به جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله آمده بود: «در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ حاج قاسم در صحنه مقابله با ضدانقلاب در کف خیابان بود و اقدامات مؤثری را برای کنترل نا‌امنی و آشوب‌ها انجام می‌داد. بار‌ها شاهد حضور او در قرارگاه ثارالله بودیم، در غبار این فتنه‌ها همزمان در مسائل سیاسی هم با نفوذ خود برای خواص به‌دنبال روشنگری بود.» این توئیت بلافاصله دستمایه حمله شبکه‌های معاند علیه سردار سلیمانی قرار گرفت. اما سخنگوی سپاه با تأکید بر اینکه «مطلب منتشرشده در این حساب دقیق نیست و حساب کاربری هم توسط شخص سردار عزیز جعفری اداره نمی‌شود»، گفت: «محتوای توئیت منتشر شده صحت ندارد و حاج قاسم مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نیز  نداشته است. مأموریت اصلی آن شهید گرانقدر در حوزه برون مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بوده است.»  اخیراً سیدمحمود دعایی در گفت‌وگویی با جماران به نقل از اسحاق جهانگیری گفته بود: ما شب قبل از اینکه حاج قاسم به منطقه برود با ایشان صحبت کرده بودیم که به دلیل اعتماد و علاقه‌ای که آقا به ایشان دارند، برای وساطت ایشان خدمت آقا حرکتی صورت بگیرد و ایشان تلاشی کند که روابط بین دوستان تلطیف شود؛ بخصوص طیف مورد حصر.» چون یک نگرانی وجود داشت که به دلیل سن بالای آنها و شاید بیماری اتفاقاتی بیفتد که خوشایند نباشد.  (جهانگیری) می‌گفت با حاج قاسم صحبت کردیم و حاج قاسم هم پذیرفت که مطرح کند و گفت، «من وقتی از سفر برگشتم، سعی می‌کنم که دنبال کنم.»

 تکذیب شایعه نخ نما شده استعفای دولت

 خبر دیگر اینکه، علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به شایعه استعفای حسن روحانی رئیس جمهوری که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب از سوی جریان منتقد دولت در فضای مجازی مطرح شده بود، گفت: «دولت تدبیر و امید تحت ریاست رئیس جمهوری تا دوازهم مرداد ۱۴۰۰ در خدمت ملت پای پیمان خود خواهد ایستاد».
به‌گزارش خبرآنلاین، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری نیز در واکنش به شایعه استعفای روحانی آن را مرتبط با رقابت‌های انتخاباتی جاری دانست و نوشت: «استعفا شایعه‌ای تکراری و فاقد خلاقیت شده. از شایعه‌سازانی که چندین صفحه دیالوگ تخیلی و مهیج می‌نوشتند و حتی میزانسن هم می‌چیدند واقعاً بعید بود به این سطح تنزل کنند. برای پوشاندن دعوای دولیستی‌ها و مشاجره بی‌لیست‌ها، به شایعات خلاقانه‌تری نیاز است».

آسیب دیدگان عین الاسد به 109 نفر رسیدند

 دست آخر اینکه،  در حالی که در تازه‌ترین آمار ارائه شده، شمار نظامیان آسیب‌ دیده حمله ایران به پایگاه امریکا در عراق به ۱۰۹ نفر رسیده، رئیس ‌جمهور امریکا که همواره سعی داشته خسارات جانی وارده به نظامیان امریکایی را کم‌ اهمیت جلوه دهد، گفت: بعداً متوجه این آسیب‌ها شدم. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بلومبرگ، دونالد ترامپ روز دوشنبه پس از اینکه وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که در ۱۰۹ نفر از نظامیان امریکایی پس از حمله ایران به عین‌الاسد در ماه ژانویه «آسیب مغزی خفیف» تشخیص داده شده است، گفت که بعداً متوجه آسیب‌های مغزی شده است. او ماه گذشته این آسیب‌ها را به عنوان «سردرد» اعلام کرده و آنها را مشابه آسیب‌ها و جراحات دیگر مانند قطع عضو ندانست. ترامپ روز دوشنبه گفت: آسیب مغزی وجود دارد، اما من آن را کمی متفاوت‌تر از بسیاری دیگر جلوه دادم و نظرم را در این باره عوض نخواهم کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7277/3/535854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها