اخبــــار



کلانتری: تلفات آلودگی هوا دو برابر آمار تصادفات جاده‌ای است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سالانه ۳۰ هزار نفر به‌دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، گفت: تصادفات جاده‌ای ما در کشور سبب مرگ ۱۶ هزار نفر در سال می‌شود اما آلودگی هوا تلفاتی تقریباً دو برابر تلفات جاده‌ای به‌دنبال دارد. به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدمات سبز اظهار کرد: امروز محیط زیست یک انتخاب اجباری است چرا که ما سال‌های طولانی به طبیعت فشار وارد کرده‌ایم همچنین افزایش جمعیت و افزایش نیاز سبب وارد شدن آسیب‌هایی به طبیعت شده است. امروزه هیچ صنعت و فعالیتی وجود ندارد که دوستدار محیط زیست باشد. در حال حاضر ما با دو نوع آلایندگی مواجهیم که یکی از آنها سبب تغییر اقلیم و گرم شدن زمین می‌شود و دیگری اثرات مستقیمی بر سلامت مردم دارد. به‌گفته وی، در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در حال خشک شدن است. معاون رئیس جمهوری افزود: دولت دوم آقای روحانی هزینه‌های بسیاری را برای حفظ محیط زیست کرده است. متأسفانه در حال حاضر برخی برنامه‌های زیست محیطی ما به‌دلیل تحریم نیمه تمام مانده است قرار بود ما هر سال ۷۰ هزار کامیون نوسازی کنیم و کل مینی بوس‌ها و اتوبوس‌ها تا پایان دولت نوسازی شوند همچنین قرار بود که موتورسیکلت‌های کاربراتوری ظرف ۱۰ سال حذف شوند. تمامی این موارد به ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. این در حالی است که کل درآمد دولت صرف واردات کالاهای اساسی می‌شود و اولویت اول واردات کالاهای اساسی است.

مردان دوم اسفند رایگان ویزیت می‌شوند

مردان در دوم اسفند ماه به مناسبت روز ملی سلامت‌مردان توسط پزشکان اورولوژی در خانه‌های سلامت، مطب‌ و کلینیک‌ها به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند. به‌گزارش ایرنا، سید فرزاد علامه مسئول برگزاری هفته سلامت مردان در انجمن اورولوژی ایران، شعار امسال روز ملی سلامت مردان را بیماری‌های پروستات، چالش جوانی و میانسالی دانست و گفت: پروستات از بیماری‌هایی بسیار مهم در مردان است که در صورت عدم تشخیص بموقع و درمان باعث اختلال در باروری می‌شود.

پایین بودن ۴۰ درصدی خودکشی در کشور نسبت به میانگین جهانی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: میانگین خودکشی در جهان در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰.۵ نفر است که در کشور ما این آمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶.۲ نفر است. به‌گزارش مهر، تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: از سال ۹۵ تقسیم کاری بین وزارت بهداشت که متولی مباحث خصوصی است و دیگر سازمان‌ها و نهادها در کشور انجام شده بود. رستم وندی اظهار داشت: از همان سال برنامه‌ای در این خصوص تدوین شد و امروز گزارش‌های خوبی از وزارت کشور و پزشکی قانونی در این جلسه خوانده شد. رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: موضوع خودکشی در اقشار مختلف جامعه مورد بررسی قرار گرفت و خودکشی در کشورمان شامل حال دانشجویان و دانش‌آموزان هم شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7281/5/536244/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها