اخبار



قشم لرزید

گروه حوادث/    زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس ریشتر روز گذشته بندر لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان را لرزاند. به‌گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت ۱۶ و ۴۶ ثانیه رخ داد.علیرضا نصری فرماندار قشم در این باره گفت: تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی گزارش نشده و خسارت وارده به ساختمان‌ها نیز در حد ترک‌های دیوار بوده است.  سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در این رابطه گفت در پی وقوع زمین لرزه 8/5 ریشتری بندرعباس تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند تا بررسی های لازم را انجام دهند.

رشد نگران کننده پرونده های قصور پزشکی

گروه حوادث/ رعایت نکردن اخلاق حرفه‌ای، حجم کاری غیراستاندارد پزشکان و نبود ارتباط درست بین پزشک و بیمار یا همراهان وی از مهم‌ترین دلایل افزایش پرونده‌های قصور پزشکی است.
دکتر عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیسیون‌های تخصصی استان تهران با بیان این مطلب گفت: در پرونده‌های قصور پزشکی طی سال‌های اخیر شاهد رشدی ناخوشایند بوده‌ایم که در این بخش، کمیسیون‌های پزشکی قانونی می‌توانند نقش پیشگیرانه داشته باشند. به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر مسجدی احترام به مردم، ارتقای سطح کیفیت و افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها را سه اصل مهم دانست و گفت: اگر قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم است انتظار می‌رود سرعت و دقت در رسیدگی‌ها هم بیشتر شود، پزشکی قانونی نیز باید این اصل را مورد توجه قرار دهد و سرعت رسیدگی را بالاتر ببرد.وی تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۷۵ مرکز ارائه خدمت در پزشکی قانونی، ۸۰ مرکز امانی و بخش قابل توجهی استیجاری است بنابراین اگر فضای فیزیکی مناسب در اختیار این سازمان قرار نگیرد نمی‌توان انتظار داشت خدمات با کیفیت بهینه به مردم ارائه شود. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه پایه بودجه‌ای سازمان از ابتدا ضعیف بسته شده است، تصریح کرد: در سال‌جاری به‌دلیل نبود اعتبار کافی نتوانستیم از مجوز تعلق گرفته به سازمان برای جذب و استخدام ۲۰۰ نفر استفاده کنیم که همین کمبود نیرو مشکلاتی را برای مردم در خدمت‌رسانی بهتر ایجاد می‌کند.

بررسی 52 درصد پرونده‌های قصور پزشکی در تهران
در ادامه دکتر مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به حجم بالای کار در استان تهران گفت: بر اساس آمارها ۲۶ درصد پرونده‌های کمیسیون و ۵۲ درصد پرونده‌های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می‌شود که این حجم کار نیازمند اختصاص فضای فیزیکی مناسب بود.
دکتر لادن جعفرنژاد رئیس کمیسیون‌های استان تهران با بیان اینکه برخی عوارض در درمان بیماری‌ها طبیعی است خاطرنشان کرد: پزشک با رعایت اخلاق حرفه‌ای و برقراری ارتباط خوب با بیمار می‌تواند ضمن توضیح در خصوص عوارض درمان بیماری، از بخش قابل توجهی از شکایات جلوگیری کند. در حال حاضر پرونده‌های علت فوت و روان پزشکی ظرف دو ماه و پرونده‌های قصور پزشکی تا سه ماه و نیم، مختومه می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7281/12/536280/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها