اخبـــار



6 مدال ایران در کاراته وان دوبی

در پایان مرحله دوم رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان 2020 که در دوبی برگزار شد، نمایندگان ایران در بخش مردان و زنان در مجموع صاحب یک طلا، یک نقره و ۴ برنز شدند.ذبیح‌الله پورشیب تنها طلایی ایران بود و شیما آل سعدی به مدال نقره دست یافت. سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی نیز 4 برنزی ایران در این مسابقات بودند. گفتنی است، از جمع مدال آوران ایران تنها بهمن عسگری موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شد.

مدال نقره وزنه‌بردار ایران در مسابقات جوانان آسیا

دیروز رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان پیگیری شد و حسین پاکار در دسته 67 کیلوگرم جوانان با مهار وزنه 135 کیلوگرم در یکضرب پس از وزنه‌برداری از اندونزی به مدال نقره دست یافت.

سومی ایران در مسابقات سرکل کبدی قهرمانی جهان

مسابقات بین‌المللی سرکل کبدی با حضور 10 تیم در پاکستان برگزار شد و تیم ملی سرکل کبدی ایران در دیدار رده‌بندی موفق شد تیم استرالیا را با نتیجه 54 بر 33 شکست دهد و به‌عنوان سوم مسابقات دست یابد.

ابقای ایران در رده 33 جدول فیفا

در رده‌بندی جدید تیم‌های ملی فوتبال جهان که پنجشنبه این هفته از سوی فیفا اعلام می‌شود، تیم ملی ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رده 33 دنیا و دوم آسیا ابقا خواهد شد. این گمانه‌زنی را سایت Football Ranking با بررسی همه جوانب و نشانه‌ها صورت داده و اعلام کرده است. در صدر رده‌بندی جهان نیز یک بار دیگر بلژیک خواهد ایستاد.

انصراف 2 کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال

محمدرضا کلایی و مسعود هراتیان که برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده بودند، به سبب ناکامی در جمع‌آوری 10 امضای مورد نیاز از اعضای مجمع، مجبور به انصراف از حضور در انتخابات شدند. آخرین فرصت برای جمع‌آوری امضا که یکی از شروط حضور درانتخابات است، دیروز به اتمام رسید.  بدین ترتیب از جمع نامزدهای تصدی پست ریاست فدراسیون، محمدحسین قریب، حبیب کاشانی، حیدر بهاروند، مهدی محمدنبی و هدایت ممبینی تا عصر یکشنبه 10 امضای مورد نیاز را ارائه کردند.

اصفهانیان: شرط عدم بازنشستگی در اطلاعیه انتخابات نبود

فریدون اصفهانیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد اگر خواستار شرکت در انتخابات جدید این فدراسیون شده، به این سبب است که در شروط اعلام شده برای نامزدها و در اطلاعیه مربوطه اشاره‌ای به بازنشسته بودن یا نبودن افراد متقاضی نشده بود. وی افزود: یکی از عوامل بازدارنده حداکثر سن بود که 65 سال تعیین شده اما چون حرفی از بازنشستگی نزده‌اند، من وارد این عرصه رقابتی شده‌ام.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان را به عمد مصدوم کردند!

زهرا خواجوی که پس از پایان دور رفت بازی های لیگ برتر فوتبال بانوان موفق شد رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ فوتبال ایران شود، این روزها درگیر مصدومیت شده است. دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان که پس از 5 دیدار پیاپی، در بازی اخیر وچان کردستان برابر شهرداری سیرجان دروازه خود را باز شده دید، درباره مصدومیت شدید خود، به ورزش سه چنین گفت: « متاسفانه در بازی هفته قبل در خوزستان آنقدر روی من خطا کردند و مخصوصاً در موقعیت های تک به تک با استوک من را زدند که پس از بازی نمی توانستم به درستی راه بروم و اگر بگویم از درد دائماً اشک می ریختم، اغراق نکرده ام. خیلی متأسفم که بعضی ها فقط برای عقده گشایی پا به زمین فوتبال می گذارند و حاضرم قسم بخورم یکی از بازیکنان معتمد به من گفت که در جریان بازی از یکی از بازیکنان خوزستان شنید که می گفت جوری خواجوی را زدم که از زمین بلند نشود! این بازیکنان با چه وجدانی می خواهند زندگی کنند؟ البته هرطور که شده خودم را  به بازی سیرجان رساندم که بازی مهمی هم بود اما در نهایت نتوانستیم به برتری برسیم. الان هم تشخیص اولیه پزشک، کشیدگی رباط بود اما MRI هم دادم و منتظرم میزان مصدومیتم مشخص شود.»

موریرا: طارمی می‌تواند در اسپورتینگ هم بدرخشد

برونو موریرا، مهاجم ریوآوه پرتغال از همبازی ایرانی‌اش تمجید کرد. او گفت:«مهدی طارمی به قدری خوب است که می‌تواند در تیم بزرگ‌تر و مطرح‌تر اسپورتینگ لیسبون بازی کند و آنجا هم بدرخشد.» گفتنی است، به دلیل عملکرد خوب طارمی در فصل جاری لیگ پرتغال، پورتو و اسپورتینگ دو تیم مطرح این کشور برای جذب طارمی ابراز تمایل کرده اند و بعید نیست فصل آینده این مهاجم را در پیراهن یکی از این دو تیم ببینیم.

پیراهن ویژه رئالی‌ها در حمایت از چین

مردان رئال مادرید در دیدار شب گذشته خود با سلتاویگو در چارچوب لیگ فوتبال اسپانیا، پیراهنی را بر تن داشتند که روی آن عبارتی حمایت‌آمیز از کشور چین حک شده بود. این عبارت «قوی باش، چین» بود و در ارتباط با شیوع بیماری مرگبار کرونا در چین و تلفات تأسف‌‌آور آن است.

چلسی- منچستر؛ جنگ سهمیه لیگ قهرمانان

در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس، از ساعت 23/30 امشب چلسی از منچستریونایتد در استمفوردبریج پذیرایی می‌کند. پیکار جدید دو غول کمرنگ شده فوتبال جزیره که هیچ شانسی برای کسب قهرمانی در یک فصل قبضه شده توسط لیورپول ندارند، بیشتر از آن رو مهم است که در تعیین تیم چهارم جدول بدون تأثیر نخواهد بود و چنین تیمی در پایان فصل چهارمین (و آخرین) سهمیه انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهد کرد. جدال مردان فرانک لمپارد با شاگردان اوله‌گونار سولسشر در شرایطی برگزار می‌شود که چلسی هم اینک نیز صاحب رتبه چهارم است اما منچستریونایتد که با 6 امتیاز کمتر دارای مقام نهم است، امیدهای خود را برای درآوردن این رتبه از چنگ پیراهن آبی‌های شهر لندن از دست نداده و باقی ماندن 12 هفته از پیکارهای فصل جاری دلیل دیگری برای امیدوار ماندن شیاطین سرخ است. مارکوس راشفورد مصدوم طولانی مدت منچستر، غایب بزرگ دیدار دوشنبه شب است ولی در تیم به شدت جوان شده چلسی اکثر نفرات فیکس، سالم و آماده حضور در این مسابقه سنگین هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7281/18/536291/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها