تلگراف خبــــــر



‌فردا و همزمان با آیین نکوداشت فرهاد حسن‌زاده، نامزد نهایی دریافت جایزه «هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰»، از دو کتاب «موش سربه‌هوا» نوشته فرهاد حسن‌زاده و «پرنده‌ها و آسمان» نوشته فریده فرجام رونمایی می‌شود. این مراسم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
‌با حل مشکل استودیوی «خندوانه» این برنامه وارد فهرست ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم شد. به گفته محمد احسانی مدیر شبکه «نسیم»، عوامل تولید این برنامه در حال پیش بردن مقدمات ساخت سری جدید برنامه هستند.در کنار دو برنامه «دورهمی» و «خندوانه»، سری جدید مسابقه «کودک شو» هم از ویژه‌برنامه‌های این شبکه در ایام نوروز ۹۹ خواهد بود.
‌سیلوستر استالونه با فیلم «رمبو: آخرین خون» وارد لیست جوایز تمشک طلایی یا بدترین‌های سال شد. او به خاطر این فیلم نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگر و بدترین فیلمنامه شده است. اگر تمشک طلایی به او تعلق بگیرد رکورددار کسب جوایز بدترین بازیگر سال می‌شود. جان تراولتا برای ۲ فیلم «متعصب» و «رنگ عوض کردن» هم نامزد تمشک طلایی شده است.
‌تصویربرداری سریال پربازیگر «شاه رگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری، سیدجواد هاشمی و مسعود فروتن ادامه دارد. این سریال، داستانی از دهه 60 را روایت می‌کند و نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، آزاده زارعی، امید روحانی، شادی کرم رودی، افسانه کمالی، عطا عمرانی، سپیده خداوردی، مژگان اخلاقی، حلیمه سعیدی، فریده سپاه منصور و محسن بهرامی بازیگران آن هستند.
‌سینمای چین به‌عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان حداقل ۱۰ درصد از فروش سالانه خود را به سبب شیوع ویروس کرونا از دست داده و  پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از ۷۰ هزار سالن‌ سینمایی تاکنون حداقل با ضرر یک میلیارد دلاری مواجه شده است.
‌هریسون فورد بازیگر ۷۷ ساله مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» از آغاز فیلمبرداری قسمت جدید این فیلم از اواخر تابستان خبر داد. برای قسمت پنجم از فیلم‌های «ایندیانا جونز» که «استیون اسپیلبرگ» کارگردان آن خواهد بود هنوز عنوانی انتخاب نشده است. آخرین قسمت از مجموعه «ایندیانا جونز» با عنوان کامل «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» به کارگردانی «اسپیلبرگ» در سال ۲۰۰۸ و ۱۹ سال پس از سه‌گانه اصلی این مجموعه به سینما آمد.
‌نادر سلیمانی به گروه بازیگران سریال طنز «کامیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی پیوست. این سریال قرار است نوروز امسال از شبکه دو پخش شود و تاکنون ۸۰ درصد از فیلمبرداری آن به پایان رسیده و تدوین چند قسمت اول این سریال نیز آغاز شده است. مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، نادر سلیمانی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، ماهان عبدی، گیتی قاسمی، آرزو نبوت، زهره فکورصبور، مهسا طهماسبی و علی هاشمی از بازیگران اصلی این سریال هستند.
‌سینما بهاران در منطقه ۱۷ تهران با نمایش فیلم «۲۳ نفر» بعدازظهر شنبه ۲۶ بهمن راه‌اندازی شد.فیلم «۲۳ نفر» از ۲۶ بهمن به مدت یک هفته هر شب ساعت ۲۰ به‌صورت رایگان برای شهروندان به نمایش درمی‌آید. همچنین برنامه‌ریزی شده است که برنامه‌های فرهنگی و همایش‌هایی که در مرکز همایش بهاران برگزار می‌شود، اغلب در صبح انجام شود تا تداخلی با نمایش فیلم‌ها ایجاد نشود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7281/19/536296/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها