اخبـــــار




وزیر بهداشت خبر داد: صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی در واردات دارو

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود، در عین حال با اشاره به تولیدات علمی در حوزه دارو، گفت: امسال ۲۵ درصد واردات دارو را کاهش دادیم که منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی شد. به‌گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور   گفت: سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو ارزبری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم که امسال این عدد به سه میلیارد یورو خواهد رسید که نمایانگر صرفه‌جویی‌های ارزی ما است. در همین زمینه ۲۰ درصد حاشیه امن بیشتر برای ذخیره دارو ایجاد کردیم و هزینه‌های قیمت تمام شده نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو بود. نمکی گفت: در هیچ دوره‌ای وزیری نبوده که به دانشگاه‌های علوم پزشکی بگوید حق ندارید اگر محصولی ایرانی تولید می‌شود، مشابه خارجی آن را وارد کنید. در همین زمینه برای اینکه حمایت خود را از این عزیزان نشان دهیم ۱۰ دستگاه رادیوتراپی را پیش خرید کردیم. همچنین حدود ۱۱۰۰ دستگاه دیالیز نیز پیش خرید شد. اینها از سیاست‌های جدید ما است. وزیر بهداشت تأکید کرد: من اجازه نمی‌دهم توانمندی‌های کشور لگدمال بولدوزر واردات شود البته این سخن به آن معنا نیست که حاضریم حتی به قیمت جان بیماران درهای واردات را ببندیم.

خدادی :مخاطب‌شناسی، موضوع اصلی رسانه‌ها باشد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در رسانه‌ها میز مخاطب تشکیل شود و آنان تیتر یک روزنامه‌ها را تعیین کنند. در گذشته به‌دلیل انحصار رسانه، از رسانه به سمت مخاطب سوق پیدا می‌کردیم اما امروز باید از مخاطب به سمت رسانه برسیم. محمد خدادی در نشست «زنان خبرنگار؛ افق‌های پیش رو» اظهارداشت: دوره فکرکردن به نیازها و خواسته‌های مخاطبان تمام شده، رسانه‌ها باید به سفارش مردم فعالیت‌ کنند و این نقطه‌ای است که اگر در این حوزه دغدغه نداشته باشیم، دچار بحران خواهیم شد. او افزود: با وجود این ما دچار بحران رسانه‌ای هستیم، داشتن ۱۳هزار رسانه و حدود ۲۷هزار خبرنگار افتخار نیست بلکه محتوای خبری باعث افتخار است. خدادی بیان کرد: رسانه‌های ما به تعداد بیشتر خبرنگار نباید افتخار کند بلکه تعداد خبرهای مؤثر و مفید ارزشمند است، تعداد صفحات روزنامه‌ها مهم نیست، کیفیت مهم است. وی تأکید کرد: امروز باید از فضای پوششی برنامه‌ها و همایش‌ها خارج و به‌دنبال سوژه باشیم. به‌عنوان مثال در این نشست حلقه‌های پنهان فعالیت زنان در جامعه رسانه‌ای می‌تواند به‌عنوان سوژه انتخاب، واکاوی و بررسی شود، در این راستا باید سوژه‌هایی که اولویت است دغدغه‌های رسانه‌ها شود. خدادی اظهارداشت: امریکایی‌ها در بعد اقتصادی و نظامی ناکام مانده و امروز وارد کار رسانه‌ای شده، جریان رسانه برای ایجاد اختلال در افکار مردم با مدل تحقیر وارد عمل شده است. استمرار اعلام تحریم، استمرار تحقیر مردم است که این ضعف موجب اختلال در جامعه، ایجاد آشوب، بلوا و فروپاشی همیشگی مردم شود.
او گفت: جریان رسانه‌ای ما باید بداند که در ۶ پایتخت دنیا با بیش از ۵۰۰ خبرنگار با بهره‌مندی از قدرت رسانه‌ای تولید خبر کرده و محتوای رسانه را تبدیل به فیک‌نیوز می‌کنند و به‌دنبال تضعیف و تحقیر مردم هستند. خدادی گفت: این رسانه‌ها، توانایی مردم را ناتوانی، اقتدار را ضعف، همبستگی را شکاف مردم، استقلال مردم را فروپاشی نشان می‌دهند. جریان رسانه‌ای در کشور باید رهرو حاج قاسم سلیمانی باشد که از بالاترین ظرفیت خود؛ فکر، اندیشه، شجاعت و بیان برای انسان و انسانیت بهره برد که کمتر انسان‌ها کشته شوند.
وی با انتقاد از انتشار آمار آزار جنسی بانوان خبرنگار در روزهای اخیر اظهارداشت: با توجه به محتوای رسانه، مجاز نیستیم چنین آماری را بی‌پروا اعلام کنیم. بررسی چنین موضوع‌هایی برعهده مراکز علمی و مطالعاتی است، نظرسنجی قاعده دارد و افراد متبحر و باتجربه و مسلط باید آن را انجام دهند و نتایج نیاز به تحلیل دارد و یک رسانه به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه ورود و اطلاعات را منتشر کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7282/5/536366/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها