دیگه چه خبر


ادعای دیدار ظریف با سناتور امریکایی در مونیخ

 خبر اول اینکه، یک پایگاه اینترنتی امریکایی مدعی شد محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و کریس مورفی سناتور امریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به‌صورت محرمانه با یکدیگر دیدار کردند.
به‌گزارش ایلنا به نقل از «د فدرالیست» دفتر این سناتور امریکایی از هرگونه اظهارنظر در این زمینه و پاسخ به مطبوعات تاکنون خودداری کرد، اما یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با این رسانه امریکایی مدعی شده که سناتور مورفی چنین اقداماتی را باهدف تضعیف دولت ترامپ انجام می‌دهد.
یکی از مقام‌های وزارت خارجه امریکا هم در این باره گفت: وزارت خارجه امریکا هیچ اطلاعی درباره اینکه مورفی دیداری با مقام‌های ایرانی داشته، ندارد.

انتقاد فیلسوف امریکایی از ترور سردار سلیمانی

 خبر دیگر اینکه،جوزف نای، فیلسوف و استاد سرشناس دانشگاه هاروارد در گفت‌وگویی با فرید زکریا، تحلیلگر ارشد امریکایی که از شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان»پخش شد، اقدام ترامپ مبنی بر ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، نای، درباره سیاست دونالد ترامپ درباره ترور سردار سپهبد سلیمانی گفت: ترامپ سعی داشت بازدارندگی در قبال ایران را احیا کند، اگر او این کار را با غرق کردن یک کشتی در خلیج فارس انجام می‌داد قابل قبول‌تر و اخلاقی‌تر می‌شد، اما با ترور یک مقام بلندپایه در یک کشور ثالث که با آن در جنگ نیست، فرمان اجرایی جرالد فورد -که پس از جنگ ویتنام امضا شد- را نقض کرد که براساس آن نباید دست به ترور کسی در خاک کشور ثالث می‌زدیم.
این دانشمند امریکایی اضافه کرد: اگر ما این مدل را نادیده بگیریم، اگر فرضاً وزیر خارجه پمپئو به بغداد سفر کند و کسی به او شلیک کند، ما حق اعتراض نداریم چراکه خودمان سلیمانی را ترور کرده‌ایم. ترامپ کاملاً به عواقب نقض قانون اجرایی جرالد فورد که پس‌از جنگ ویتنام تصویب شده بود فکر نکرده بود.

آزادی شهروند ایرانی بازداشت شده در آلمان

 شنیدیم که، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: احمد خلیلی، شهروند ایرانی بازداشت شده در آلمان آزاد شد.
به گزارش ایرنا، سید عباس موسوی گفت: در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری مؤثر قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه، آقای احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه امریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به امریکا قرار داشت، یکشنبه شب آزاد و به‌همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.

ادعای نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم‌های رژیم صهیونیستی

 دست آخر اینکه،یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد هکرهای ایرانی به سیستم‌های کامپیوتری رژیم صهیونیستی نفوذ کرده‌اند. به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز آو اسرائیل، ادعا کرد هکرهای ایرانی به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده‌اند و کامپیوترهای صهیونیست‌ها را هک و به اطلاعات امنیتی اسرائیل دسترسی یافته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7282/3/536419/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها