اخبار




پزشکی قانونی:
آمار کشته‌های آبان را دولت باید اعلام کند

به‌دنبال اظهارنظر رئیس جمهوری در نشست خبری مبنی بر اینکه آمار تفکیکی کشته‌های آبان ماه در اختیار پزشکی قانونی است، عباس مسجدی آرانی رئیس این سازمان گفت که دولت باید این آمار را اعلام کند و ما نکته‌ای در این رابطه نداریم.
او در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی، وظیفه دولت است که این آمار را اعلام کند، اضافه کرد: ما به مراجع ذیصلاح اعلام کردیم و هیچ وظیفه‌ای مبنی بر اعلام عمومی آن نداریم، در مصوبه شورای عالی امنیت ملی که زیرمجموعه دولت است، مشخص شده که چه کسی باید این آمار را اعلام کند.
مسجدی در پاسخ به اینکه آیا افراد مجهول‌الهویه نیز بین کشته‌شدگان آبان‌ماه وجود داشت، گفت: همه اطلاعات در اختیار شورای عالی امنیت ملی است. تمام اطلاعات را در این رابطه می‌توانید از آقای وزیر کشور سؤال کنید. (با توجه به توضیحات مسجدی به نظر می‌رسد منظور وی شورای امنیت کشور باشد نه شورای عالی امنیت ملی).

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد
بورل به روسیه و چین برای حفظ برجام اطمینان داد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رایزنی‌هایش با وزیران امورخارجه چین روسیه به آنها اطمینان داده است که به همکاری با سایر طرف‌های برجام برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد.
به‌گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره سفر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گزارش داد که او در دیدارهایش با وزیران امورخارجه روسیه و چین درباره برجام رایزنی کرده است. در این بیانیه آمده است: «بورل در جریان گفت‌وگوهایش با وانگ یی، وزیر امورخارجه چین و سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه اطمینان داد که به‌عنوان هماهنگ‌کننده به صحبت‌های تمام طرف‌های برجام گوش خواهد داد و به همکاری با تمامی آنها به‌منظور زنده نگه داشتن این توافق ادامه می‌دهد».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7282/3/536420/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها