اخبـــار



فرزانه فصیحی باز هم رکورد شکست

فرزانه فصیحی، بانوی دونده ایران یکشنبه شب گذشته در دوی ۶۰ متر کاپ بین‌المللی استانبول، رکورد ملی ایران که پیش از این هم در اختیار خودش بود را شکست. فصیحی در این مسابقات زمان ۷.۲۵ را ثبت کرد و ۴ صدم ثانیه رکورد قبلی خود را ارتقا داد. ضمن اینکه فدراسیون جهانی نیز این رکورد فصیحی را مانند رکوردهای قبلی‌اش ثبت کرد. این ارتقای رکورد در حالی اتفاق افتاد که عملکرد فصیحی پس از ثبت زمان ۷.۲۹ در صربستان و کسب سهمیه مسابقات جهانی داخل سالن با حواشی زیادی روبه‌رو شد. بارها رکورد او و مسابقات صربستان به دلیل نداشتن شماره روی سینه و ابهام در فتوفینیش (داوری از طرق تصویر با جزئیات) از سوی برخی زیر سؤال رفت اما فصیحی این بار در مسابقاتی دوید که هم فتوفینیش داشت و هم ‌شماره سینه. علاوه بر این، فیلم‌ مسابقات کامل پخش شد تا با بهانه منقطع شدن فیلم، شائبه تقلب مطرح نشود. او این بار در مسابقه‌ای رکوردشکنی کرد که دیگر نمی‌توان رسمیت آن را زیر سؤال برد.

اعزام ۴ دختر وزنه‌بردار به غرب آسیا

مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا ۶ تا ۱۰ اسفند در امارات برگزار می‌شود و تیم وزنه‌برداری بانوان ایران نیز قرار است با فروغ یونسی در ۶۴ کیلوگرم، الناز باجلانی در ۷۱ کیلوگرم، الهام حسینی در ۷۶ کیلوگرم  و پریسا جهانفکریان در ۸۷ کیلوگرم در این مسابقات شرکت کند. تیم مردان ایران در این مسابقات که گزینشی المپیک توکیو است، به دنبال گرفتن امتیاز و سهمیه است. همچنین در رقابت وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است.  دیروز در گروه B دسته ۸۹ کیلوگرم، محمد پورحسن با رکورد ۱۲۳ در یکضرب، ۱۶۱ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۲۸۴ کیلوگرم، مدال نقره یکضرب  و برنز دوضرب و مجموع  را از آن خود کرد.

اعتراف بازیکن سابق استقلال، هشدار بازیکن سابق تیم ملی

در روزهای اخیر، اخبار حاشیه‌ای مختلفی در فوتبال ایران منتشر شده است. یکی از این اخبار، توضیحات ناباورانه و در واقع اعتراف مهدی امیرآبادی، بازیکن سال‌های نه چندان دور استقلال درخصوص قضیه مصرف ماده ممنوعه «جک‌تری‌دی» است. صحبت‌هایی که تأیید حواشی آن سال‌ها پیرامون دوپینگ چند بازیکن استقلال محسوب می‌شود. امیرآبادی گفته:«آقا فرهاد(مجیدی) پودرهایی از دوبی آورده بود و به ما گفت بخورید، ولی نمی‌دانست که یک ماده‌ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی‌دانستیم و خوردیم. بعد گفتند چرا جک‌تری‌دی خورده‌اید در حالی که به خدا من هیچ وقت نه اهل خوردن پودر و مکمل بودم، نه موادی مصرف کرده‌ام.» اظهارنظر بعدی، واکنش علی‌اصغر مدیرروستا مهاجم تیم ملی در دهه 70 به انتخاب دراگان اسکوچیچ است. او به تسنیم گفت:«کسانی هستند که در این چند سال فوتبال ایرانی را مهندسی می‌کنند و الان این افراد به خودشان اجازه داده‌اند که درباره تیم ملی هم این کار را انجام دهند. با این وضعیت احتمال دارد که بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هم با دلالی انتخاب شوند و حتی اتفاقات بدتری هم رخ دهد.»

نکته‌ای درباره نامه اخیر فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها

لیگ برتر فوتبال ایران هفته بیستم را هم پشت سرگذاشته و در این بین یکی از سؤالات بی پاسخ فوتبالدوستان این بود که تأکید و بیانیه‌های فیفا مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چه شد؟ در این شرایط، دیروز روزنامه همشهری در گزارشی، خبر از نامه جدید فیفا به فدراسیون فوتبال ایران داد. بر این اساس، در نامه فیفا ۳ بند وجود دارد و شفاف قید شده که زنان باید تماشاگر کدام بازی‌ها باشند؛ 1- در مسابقات انتخابی جام‌ جهانی صندلی بیشتری به زنان اختصاص پیدا کند ۲- در بازی‌هایی که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا میزبان هستند، زنان باید بتوانند وارد ورزشگاه شوند ۳- شرایطی فراهم شود که از ‌ماه ژوئن (خرداد- تیر) در لیگ‌ داخلی هم زنان بتوانند بازی‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان را در ورزشگاه ببینید. در این بین نکته‌ای وجود دارد که قابل توجه است. هفته سی‌ام لیگ برترجاری 21 اردیبهشت 99 به پایان می‌رسد و در خرداد مسابقات باشگاهی وجود ندارد. بنابراین به نظر می‌رسد حتی اگر نامه فیفا عملیاتی شود، حضور زنان در ورزشگاه‌ها احتمالاً از خرداد نخواهد بود و این مهم به شروع لیگ برتر بیستم موکول می‌شود.

سایه شوم کرونا روی المپیک

هر چند مسئولان ژاپنی تأکید بر برگزاری بازی‌های المپیک طبق برنامه دارند، ولی نگرانی‌های زیادی درباره شیوع ویروس کرونا ایجاد شده و بزرگ‌ترین پیامد شیوع کرونا می‌تواند لغو بازی‌های المپیک باشد. موضوعی که البته شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید رخ نخواهد داد. از ژانویه که این ویروس گسترده شد، آبه بارها سلامت میلیون‌ها توریست و ورزشکارانی که به ژاپن خواهند آمد را تضمین و عنوان کرده این ویروس تأثیری در رقابت‌های المپیک نخواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7282/18/536445/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها