برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی» معرفی شدند

باز هم «خورشید»


ایران آنلاین/ مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر در ایوان شمس برگزار شد و دست‌اندرکاران «روز صفر» که غیبتشان در مراسم اختتامیه خبرساز شده بود، در این مراسم که به اختتامیه دوم جشنواره فیلم فجر معروف است، حاضر شدند تا به این ترتیب بتوانیم بگوییم همه برگزیدگان در سالن حضور داشتند. البته دست‌اندرکاران «روز صفر» فقط یک جایزه در این مراسم دریافت کردند که آن هم از سمت بنیاد شهید به آنها اهدا شد.
در بخشی از این مراسم، حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی توضیح داد: «جشنواره فیلم فجر در کنار استعدادیابی که یکی از اهداف مهم آن است، می‌تواند با گزینش درست، اولویت‌ها را به مولدان هر حوزه معرفی کند تا هدایت‌ها در این زمینه صورت گیرد، استقبال از این بخش نشان داد که نهادها و سازمان‌ها از ظرفیت سینماها با خبر هستند و از آن استفاده می‌کنند.»
انتظامی ادامه داد: «از هیأت‌های داوری بخش‌های مختلف تجلی اراده ملی تشکر می‌کنم و از دستگاه‌ها و نهادها تقاضا می‌کنم تا اولویت‌های خود را برای سینما زودتر اعلام کنند تا با توجه به اینکه تولیدات سینمایی سال آینده شروع نشده، سینماگران فرصت لازم برای پرداختن به این اولویت‌ها را داشته باشند.»
حالا می‌توانیم بنویسیم که سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به پایانی‌ترین ایستگاه رسید و ۱۲ سازمان، نهاد و تشکل کشور جوایز ویژه‌شان را به فیلم‌های جشنواره اهدا کردند. این بخش از جشنواره که با نام «تجلی اراده ملی» شناخته می‌شود، در حقیقت فرصتی برای نهادها و سازمان‌هاست تا فیلم‌های برگزیده‌شان را داوری و انتخاب کنند. این مراسم در ساعت 19 با قرائت قرآن و پخش سرود ملی در تالار ایوان شمس آغاز شد و اجرای آن را محمد سلوکی برعهده داشت.
قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها، بنیاد شهید، وزارت بهداشت، وزارت کار، وزارت ورزش، فراکسیون جوانان مجلس، سازمان بهزیستی، مدیریت پسماند شهرداری، شرکت مترو تهران، شرکت بیمه و انجمن ویرایش و درست‌نویسی نهادهایی بودند که در این مراسم جوایز خود را اهدا کردند.
همانطور که انتظار می‌رفت، «خورشید» و نوجوانان فیلم بیشترین جوایز را از آن خود کردند و بهانه‌های متفاوتی برای این جوایز به زبان آمد. از جمله طرح آسیب‌های اجتماعی، نگاه انسانی به کودکان کار، توجه به بازیافت پسماند و توجه به کودکان کار این موارد بودند.
پس از فیلم مجیدی، فیلم‌های «خط باریک قرمز»، «آبادان یازده 60»، «پدران»، «آتابای»، «بی‌صدا حلزون» و «قصیده گاوه سفید» نیز جوایز پرتعدادی را از آن خود کردند. البته «روز بلوا» هم جایزه‌ای از آن خود کرد که کارگردان آن لب به انتقاد گشود و گفت: «لباس رسمی به تنم نیست چرا که نمی‌خواستم به این جشن بیایم و تنها به خاطر احترام شرکت بیمه که هنوز از سینما حمایت می‌کند، حضور پیدا کردم. من این تندیس را به دبیرخانه برمی‌گردانم و لوح را با خود می‌برم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7282/20/536453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها